Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ha! ik heb een pantalon gekocht!

Hahahaha!

Was vanochtend in een nieuwe hippe kledingzaak in een naburig dorp, waar ik na een paar leuke truien en vesten door de verkoper in een echte pantalon werd gehesen. Hoewel ik inwendig blauw lag van het lachen en me af zat te vragen wat ze hier thuis van zouden zeggen heb ik de verkoper heel hard laten oh-en en ah-en en vertellen dat dit de nieuwe mode in parijs was, en toen heb ik de broek, o nee, pantalon, gewoon gekocht. Hartstikke synthetisch en met zo'n ingenaaide vouw voorin. Dubieus bruintaupig kleurtje. (nee, net geen beige).

Zolas verwacht sloegen man (die toevallig thuis was) en aanwezige kinderen steil achterover van deze miskleun. Een echte oma-broek. hahahaha!

Nu even uitpluizen wanneer ik het lef heb om hem met een paar stilettohakken & een mooie trui of blouse gewoon eens aan te trekken. Hij hangt klaar. Ik heb nu al lol.

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sascha2

Sascha2

08-11-2011 om 13:34

Ingrid

Ik ben trots op je

Sascha2

Sascha2

08-11-2011 om 13:34

Ingrid

Ik ben trots op je

IngridT

IngridT

08-11-2011 om 13:43 Topicstarter

Dank je sascha!

Dat wilde ik graag horen geloof ik (en dan gelijk 2 keer, toe maar weer!)

Ingrid

Wauw ingridt

Over lef hebben gesproken... Dat gaat jou lukken, om eens een keer helemaal verrassend spetterend met die pantalon tevoorschijn te treden

+ Brunette +

+ Brunette +

08-11-2011 om 15:54

Je zult nog raar staan te kijken.

Ooit heb ik zo'n synthetische vouwbroek gekocht voor mijn werk. Ik moest er netjes uitzien dus dan meteen ook maar over the top. De kleur was tussen beige en crème. Maar hij stond me erg goed (lees: had er een lekkere kont in) en ik kreeg er weleens complimentjes over. Gecombineerd met hippe schoenen en truien/shirts/bloesjes kan het prima hoor. Of juist ultra-tuttig met een knipoog.

IngridT

IngridT

08-11-2011 om 16:28 Topicstarter

Hahaha brunette.

Ik heb hem eigenlijk vooral gekocht wegens de hilarische discussie alhier een paar weken terug EN het feit dat de winkelman echt he-le-maal-naturel overenthousiast was. Hij stuiterde zo blij om me heen, en raakte bijna overstuur toen ik me hardop afvroeg of ik al wel aan oma-broeken toe was. Ik denk dat je gelijk hebt met die 'strakke' look. Gnagna. Ik verheug me al op een eerste gelegenheid hem eens uit te proberen.

Ingrid (ik denk ook dat het door die broek kwam dat ie me na het afrekenen nog meldde dat ie zijn modellen-clubje voor de winkel net rond had, anders had ie me erbij gevraagd, als 'jonge moeder'. Kun je je voorstellen hoe ik de winkel uitliep? 46 jaar, en met naturel grijzend! Jonge moeder!!!Hahahahaaaaa! Over 2 jaar zitten ze allemaal op het VO! Mijn dag kan niet meer stuk)

Kweenie hoor

Als je een oma-broek koopt, lijk je als 46-jarige dan niet automatisch een jonge moeder? De beste man heeft dit soort broeken alleen nog verkocht aan uitgezakte, kwabbelige benen in maat 48 of meer

Gewoon netjes indd

iets met hakken en een aansluitend truitje erop doen, iets van een koltruitje van tricot in het zwart, ceintuur erbij, keurig kan je zo naar de bank

IngridT

IngridT

08-11-2011 om 18:16 Topicstarter

Eeehm, silone...

het was een winkeltje voor tengere dames. Boven maat 40 hadden ze niks....Dus ik denk niet dat daar veel drentse oma's binnenwippen...

Nee hoor, ik geniet lekker door van mijn pantalon-met-vouw. haha!

Margriet*

Margriet*

08-11-2011 om 21:13

ik heb zo'n broek, redelijk hoog in de taille en hij heeft een pied a poule ruitje. Hij is inderdaad hartstikke synthetisch en de vouw blijft erin (enneh geheimpje het is eigenlijk een mannenbroek, tweede hands). Een tijdje geleden was dat model weer hip, nu weer in de kast want hij wordt vanzelf weer hip. (en ik ben bang dat hij wat strakker zit, dus eerst een beetje afvallen).

Wel leuk complimenten over je uiterlijk. Ik word ook altijd jonger geschat (ben 43).

IngridT

IngridT

09-11-2011 om 08:50 Topicstarter

Cobi....

...eeehm...van alle 3 iets? En dan nog een tikje genetisch ingebouwde recalcitrantie waardoor ik wel vaker de neiging heb om af en toe eens iets tegendraads te doen...

Overigens (maar dit licht terzijde) heb ik deze zak kleren geheel bekostigd van mijn eerste zelfverdiende loon in jaren. Jawel. Het is me wat.

Ingrid

IngridT

IngridT

09-11-2011 om 09:04 Topicstarter

Izar...

heb je de discussie alhier over 'de pantalon' versus 'de broek' van een maandje terug ook meegekregen? Met margje & Tihama als echte pantalonfans? Volgens mij stonden daar ook een paar linkjes naar afbeeldingen in. Maar ik moet nu eerst de kamer dwijlen in een oude spijkerbroek) en daarna komt mijn bijlesklant (dus moet ik werken, hahaha!)...maar ik ga voor je zoeken, beloofd!

Ingrid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-11-2011 om 09:57

Okee, hele domme vraag

Wat draag je op een broek? Als ik een broek aan heb (met de nadruk op als) met een truitje of zo'n vestje met kleine knoopjes en vhals, wordt mijn lichaam im tweeën gedeeld. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Hoe dus wel?

Rosa van der Zanden

IngridT

IngridT

09-11-2011 om 10:35 Topicstarter

Rosa...nog dommere vraag....

eeehm, heb je hetzelfde 'probleem' ook niet met een rok?

En waarom is het erg als je lichaam in 2-en wordt gedeeld? Tenzij je in een overall gaat of in een jurk tot je enkels wordt het toch 'ergens' in 2-en gedeeld lijkt me...

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-11-2011 om 10:39

Met een rok

Heb ik hetzelfde probleem. Ik snap nooit zo goed hoe je dat moet dragen. Bij anderen ziet het er wel leuk uit, zelf voel ik me erg aangekleed. Ik heb om die reden ruim een jaar lang enkel jurken gedragen totdat man vetelde dat hij dit erg teutig vindt. Afgelopej week heb ik een broek gekocht, zandkleurige chino van mac. Mooie broek, nu nog uitzoeken hoe ik het moet dragen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-11-2011 om 10:52

Argh

Wanneer is het mogelijk om op een iPad in landscape te kunnen reageren? Ik maak nu zoveel typvauten!

Rosa van der Zanden

krin

krin

09-11-2011 om 11:06

Chino's

Ik heb even rondgeneusd in de mij onbekende wereld van de fashionista blogs, en zo te zien mag een chino met alles, als er maar -tje achter staat. Jasjes, bloesjes, giletjes, een leuk blazertje En er moeten hoge hakken onder, zeggen ze.
Ik begin op mijn moeder te lijken. Laat mij een nieuw modeverschijnsel zien en ik vertel je wanneer het de laatste keer in de mode was. Bij bandplooibroeken (chino is een eufemisme) krijg ik visioenen van permanentjes en beenwarmers (ook weer terug) en afzakschouders (ook terug). Het enige verschil lijkt mij het verlaagde kruis. Ze stonden me trouwens destijds al niet.
http://unexmademoiselle.blogspot.com/2010/05/pants-something-else-than-just-skinny.html

Sancy

Sancy

09-11-2011 om 11:41

Rosa

Je figuur wordt niet in twee gedeeld als je de kleur van je broek (veel) laat terugkomen in de bloes, trui, vest of wat voor top dan ook toch?

Rafelkap

Rafelkap

09-11-2011 om 14:03

Rosa en ingridt

Je zet me aan het denken. Nog nooit over gedacht dat mijn lichaam in twee stukken wordt verdeeld bij het dragen van een broek of een jurk........
Toch heb ik niet het idee dat ik in stukken wordt gezaagd!
Ik zie zo'n goochelaarstruc met zo 'n half meisje voor me Ik kan weer een middag voort met deze gedachte.
Zo'n pantalon van Ingridt lijkt me wel wat zweterig. En ik vind dat een tbm best mooie kleren mag dragen, ook al hoef je niet representatief te zijn, gewoon voor je eigenwaarde.

Boilersuit

Ik moet opeens denken aan de uitzending van James May's Man Lab deze week waarin hij probeerde de boilersuit (= overal) aan de man te brengen als het ultieme kledingstuk voor mannen dat alle overige kledingstukken vervangt en dat je gewoon elke dag kunt dragen.

Miljoenen uren denktijd worden bespaard als je niet meer 's ochtens voor je kledingkast hoeft te staan na te denken wat je in godsnaam vandaag toch weer moet aantrekken.

Zou een pantalonachtige dracht wellicht het equivalent voor vrouwen kunnen zijn van de boilersuit? Gewoon allemaal in een pantalon 'met iets erop', of je nou tbm'er of carrièretijger bent.

Chris

Sancy

Sancy

09-11-2011 om 18:30

Izar! (ook compleet o.t.)

Je hebt mail terug
(sorry, was druk met allerlei regeldingen)

IngridT

IngridT

09-11-2011 om 19:44 Topicstarter

Krin....

'Laat mij een nieuw modeverschijnsel zien en ik vertel je wanneer het de laatste keer in de mode was'

Laat me nog iets vertellen...ik heb ook een paar truien & vesten gescoord. Eentje heeft.......tadaaaa....vleermuismouwen!!

Ingrid

krin

krin

09-11-2011 om 20:36

Och nee

het wachten is nu op de schoudervullingen. Of zijn die er ook alweer?
En dan halen we Adam Ant uit de mottenballen.

Fiorucci

Fiorucci

10-11-2011 om 20:43

Ja hoor

De schoudervullingen zijn er alweer sinds een half jaar ofzo. Het wachten is nu op de pastelkleurige bodywarmers. (ril)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.