Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bibi63

bibi63

06-08-2012 om 15:03

Gruwel: ing-bank

Ik moest vandaag even naar de ING-bank omdat ik mijn TAN-codes via SMS wil en dan moet je je legitimeren en bankpas laten zien om e.e.a. in gang te zetten. Oke, prima. Maar........... was mis ik m'n oude vertrouwde postkantoor (postbank). Ik kom voor iets simpels en kom me daar toch in een idiote toestand terecht. Ik vond het vreselijk! Bankmedewerker behandelt en begroet me alsof ik een klant ben die even belangrijke zaken komt doen (pff, ik in m'n jeans en teenslippers...). Ik geef aan waarvoor ik kom. Vervolgens haalt hij de benodigde papieren tevoorschijn, vraagt naar m'n ID enz. en begint een praatje over of ik nog op vakantie ga en met wie en waar. Pfff, vind ik al onzinnig gedoe, maar geef beleefd antwoord. Vervolgens probeert hij me een reisverzekering aan te smeren! Jemig, wat irritant! Ik wimpel het beleefd af (tja, als ik het van te voren had geweten was ik wel meer adrem geweest), maar probeert hij door te douwen. Irritant. Vervolgens komt hij ter zake voor wat ik kwam. Bekijkt op zijn computer m'n bankgegevens n.a.v. mijn pas en merkt dan op dat ik een gezamenlijke rekening heb met m'n man en dat'ie wel een stukje ouder is. Of ik wel eens aan het pensioengat gedacht heb, omdat hij eerder met pensioen gaat dan ik....... Komt met een verhaal over de pensioenadviseurs van de ING en een foldertje. Ik werd niet goed geloof ik. Wat ontzettend vervelend. Maar ja, weer overvallen, dus een beleefd antwoord, dat ik er wel eens over na zou denken en nam foldertje aan. Toen kwam het toppunt: ik had nl. verteld dat dochter met vriendin mee ging op vakantie (na zijn onzinnige vraag) en hij merkte op of dochter nog steeds mee op vakantie ging. Na mijn 'ja' want ze is 12, vroeg hij of ik bewust ervoor gekozen had om laat moeder te worden........ Huh, dacht ik: zit je me nu in te wrijven dat ik er niet als een moeder van een 12 jarige uit zie???? Later bedacht ik me uiteraard dat hij m'n geboortedatum had gezien. Maar dit vind ik toch wel zooooo stom. Ik liep echt perplext het kantoor weer uit. Waar is die goede oude simpele postbank/postkantoor gebleven, waar je gewoon simpel je dingen kan regelen.
Zo, moest het even kwijt.
Gr. Bibi


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

06-08-2012 om 15:51

De banco santander doet het ook

Hier in Spanje van hetzelfde laken een pak. Eerst vond ik het heel irritant, nu ben ik eraan gewend. De medewerkers worden door hun baas gedwongen, ik kan het ze niet kwalijk nemen. Als je heel beslist bent en op een vriendelijke manier laat weten dat het echt verspilde moeite is, laten ze je snel met rust. Inmiddels proberen ze het eventjes maar ze kennen me inmiddels dus het zijn nog maar zwakke pogingen vergeleken bij vroeger.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-08-2012 om 18:59

Oh wat onbeschoft

Ik ben overigens ook een oude postbank klant, maar ik herken je ervaringen (gelukkig) niet.

Wat ik wel irritant vind is dat ik bij iedere handeling een brief krijg dat ze mijn identiteit niet goed kunnen vaststellen en of ik even met mijn paspoort naar een kantoor wil komen. De eerste paar keer heb ik dat braaf gedaan (nadat ik ooit al eens een copie per post heb verzonden), maar nu bekijken ze het maar. Blijf niet bezig.

Tot nu toe nog zonder nadelige gevolgen overigens.

Maar inderdaad, doe mij de postbank maar...

joep

joep

06-08-2012 om 20:00

Herkenbaar

Ik stap een soort cafe-achtig pand binnen, kreeg er zelfs een flesje water bij en gaat u maar zitten; nee dank u, ik heb haast; Ja, gaat u maar zitten hoor. Ik zitten. Vervolgens halen ze nog net niet de powerpoint voor de dag, maar krijg je wel een zeer uitgebreide presentatie van alle verkrijgbare producten. En hoef je ze niet dan ben je echt op je achterhoofd gevallen.

Fijn is wel dat ze niet echt malafide zijn, zoals ABN-AMRO, waar ik al 6 maanden wacht tot zij mijn rekening aldaar beindigen, waarvoor ik ze inmiddels 4 keer persoonlijk bezocht heb. Elke maand worden er wel trouw kosten afgeschreven, daar is wel gelegenheid voor.
Waar moet het toch heen met de wereld?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-08-2012 om 21:38

Niets nieuws

Dit moest jaren geleden al. Altijd proberen of een klant nog een extra product wil afnemen. Niks nieuws dus.
En P... natuurlijk vinden ze dat vervelend. Nu tevreden?

amk

amk

06-08-2012 om 21:43

Izar

je neemt me de woorden uit de mond. Weet je wat ze daar ook kunnen gewoon "sorry foutje van ons" zeggen. Was net klant en wilde mijn eerste pinbetaling doen. Dat ging niet, er kwam wel een voor de winkel ongewone code te staan. Geen probleem, ik even bellen. Omdat het een nieuwe pas was was deze nog geblokkeerd en het werd gelijk verholpen met een welgemeend sorry.
Ik ben zo blij weg te zijn bij de ING

mix

mix

06-08-2012 om 21:48

Hier ook ing

al sinds jaar en dag klant bij ze en nooit dit soort of andere problemen aan de hand gehad. Bij vragen een belletje en altijd naar tevredenheid geholpen, postkantoor of klein agentschap, nooit dit soort vragen gehad; zal er eens extra op letten.
Vervelende ervaring voor jou in elk geval.
(ot: 21 bibiwafels gebakken vanmiddag

mix

mix

06-08-2012 om 21:49

Ot verdrie

of was het wafelrecept nou van brianna..ik ben het kwijt :-S

Tink

Tink

07-08-2012 om 00:57

Vervelend

Zo erg als bij de topicstarter heb ik het nog niet gehad, maar ook hier zullen ze (zowel in het kantoor als aan de telefoon) altijd proberen je nog wat extra aan te smeren. Het aantal keren dat me al gevraagd is of ik wil gaan internetbankieren is niet meer te tellen. En nee, ik wil dat niet. Heb al internetbankieren via een andere bank, de enkele keer dat ik iets met de ING moet regelen kan ik dat heel goed per telefoon.
Wel vervelend bij ING: ze hebben onder het mom 'makkelijk voor de klant' de spaarrekening aan je betaalrekening gekoppeld, die hebben nu dus hetzelfde nummer. Ik heb al diverse keren gedonder gehad als ik een automatisch spaarbedrag wilde aanpassen. Dan passen ze het wel aan op de betaalrekening, maar niet het bedrag wat naar de spaarrekening moet, zodat er teveel of te weinig van de betaalrekening wordt afgeschreven. Voor je dat weer eens hebt rechtgetrokken. Toen die nummers nog verschillend waren was dat een stuk makkelijker, alleen al het uitleggen aan de telefoon wat je bedoelt. Sommige van die medewerkers zien namelijk in eerste instantie het verschil helemaal niet, het is toch hetzelfde rekeningnummer? Pfffffffffff zucht.

1 keer gehad

Ik heb zo'n opdringerig verkooppraatje 1 keer gehad toen ik de ING belde. En wij zijn al járen bij de ING en eerder echt nooit meegemaakt....Ik belde omdat ik iets niet snapte bij internetbankieren en het ging om een betaling aan het buitenland (bekeuring, ook dát nog...). Afijn, meneer aan de telefoon loodsde mij keurig door de wir-war heen en hoepa betaald...en toen begon hij over een spaarrekening die ik gezien het bedrag op mijn lopende rekening écht moest hebben...Haalde hij ook uit mijn 'gegevens', wat hij niet kon zien was dat wij een gezamelijke spaarrekening hebben waar ik ook medeeigenaar van ben,maar die al jaren (van oudsher) op man's naam staat...Ik had helemaal geen zin om dat hem uit te leggen...dadelijk wil hij de naamstelling van die spaarrekening nog veranderen ofzo en dat gedoe, ik had er gewoon op dat moment ook de tijd en aandacht niet voor...Dus ik zei dat ik het me nu slecht uitkwam. Ooo dan belde hij wel terug...Nee, dat wilde ik ook niet. En toen heb ik maar luid en duidelijk gezegd dat ik belde voor informatie en hulp en niet zat te wachten op 'verkooppraatjes' over bankrekeningen. Het was even stil...en toen heeft hij toegezegd om daar een aantekening van te maken..Zodat ik daar geen hinder meer van zou ondervinden(geen idee waar dan precies). Pas geleden wederom gebeld voor iets heel anders...en inderdaad géén verkooppraatjes...Maar dat kan ook toeval zijn.
groeten albana

suus36

suus36

07-08-2012 om 09:02

Abn amro ook erg hoor

Op vakantie toetste ik (dom, dom, dom) 3x de verkeerde pincode in op de pas van mijn man. Ik dacht dat mijn pas erin zat. Pas geblokkeerd. Maar goed.....ik bel vanuit Italië de ABN. Om een lang verhaal kort te maken:
- 14!!!! Verschillende callcenter medewerkers aan de lijn gehad
- 14 x het verhaal verteld, want ze kunnen niet naar elkaar doorverbinden en zetten ook niets in het systeem.
- 3!!! Verschillende adviezen, waarvan de ander dan weer zei dat dat helemaal niet kon.
- uiteindelijk geen oplossing
- maar wel als verkoopadvies om voor 1,5 per maand een beveiligingspakket oid te kopen zodat je bij dit soort toestanden geholpen kan worden. Maar dat is dan voor de volgende keer,

Uiteindelijk konden we via de iPhone-app geld van zijn rekening naar de gezamenlijke overmaken en van daaruit weer naar mijn rekening. Dus kwam goed ( deze oplossing hebben we dan maar zelf bedacht).

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik echt helemaal poepchaggerijnig werd. Als er geen oplossing is, ook ok. Maar zo'n callcenter grrrrrrrrr.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ach ja

Bij het opzeggen van de energieboer, bij het opzeggen van de tv- en radioboer, precies hetzelfde. "mevrouw, dit telefoontje kost me toch al 10 cent per minuut en dat wil ik niet betalen aan verkooppraatjes die mij niet interesseren" Van de bank heb ik nog geen last gehad. Maar iedere keer als je gaat tanken wordt er bij het afrekenen ook nadrukkelk gevraagd of je nig koffie wil of die-en-die aanbieding. Dat moeten ze inderdaad vragen van hun baas, schijnt omzetverhogend te werken.

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2012 om 12:19

Jaaaaaa bibi!

(Hihihih ik geloof dat ik al mijn posting begin met Ja Bibi!).
Ik ging even Amerikaanse dollars halen bij ons hypermoderne ING-kantoorgebouw. Met van die glazen wanden waarvan ik nooit écht goed zie of ze openstaan, dus ik schutter daar dan maar zo'n beetje oenig naar binnen. Kom je binnen in een soort video-clip, met futuristische balies, kleuren, panelen en posters. Tjonge. Effe 60 dollar halen, beetje handgeld. Nououououou dát gaat zomaar niet! Gaat u zitten, bladiblad, bestellen, tegenrekening, gegevens, legitimeren, hele verhandelingen over verzekeringen, beleggingen en heel de rimram - ik wist ineens: dit doe ik dus niet meer. Ik zorg er voortaan wel voor dat ik wat handgeld overhou en dan pin ik wel in de States. De groeten. Maar ja, als iedereen er zo over denkt, verdwijnt dit kantoor ook weer

Tirza

Tirza

Dan kun je nog beter naar een GWK gaan
No questions asked.

Fiorucci

Fiorucci

07-08-2012 om 13:03

Tirza

Je had nog mazzel dat je daar dollars kunt halen...hier bij ABNAMRO moet het besteld worden, vanaf een bepaald bedrag en tegen een fors bedrag wordt het thuisbezorgd. Dus heb ik de tram maar gepakt naar Den Haag CS,naar het GWK....

Arawen

Arawen

07-08-2012 om 13:35

Juist fijn

Hier ook een lokaal ING kantoor waar je kunt binnenlopen, met een balie en medewerkers. Laatst geweest, met zoon die naar de middelbare school gaat en waarvoor ik een rekening wilde openen. Uitermate vriendelijk geholpen. Ook mijn andere vragen (ik wilde ook gelijk een spaarrekening voor hem, gekoppeld aan mijn rekening) werden gelijk afgehandeld. Zoon kreeg, tot zijn grote vreugde, gelijk een pakket met een tijdelijk pasje mee, zodat hij meteen kon pinnen (zodra ik geld gestort had, natuurlijk... En omdat we 2 producten afnamen, de rekening voor zoon en de spaarrekening, bood de medewerkster ook nog een extra kinder/jeugd kado aan waar zoon erg blij mee was.
Kortom, ik vond het een prima service!

Maar arawen

Prima service, tot je dienst, maar alleen als ik die service ook wil hebben. Niet als je snel even iets wilt regelen en je krijgt een presentatie over allerlei producten waar je niet op zit te wachten. Verdoe mijn tijd niet, verveel me niet me dingen waar ik niet om vraag. Het zal best omzetverhogend werken, maar hier blijkt ook dat ik niet de enige ben die na zo'n ervaring met een diepe zucht een volgend contact zoveel mogelijk probeert te mijden. Ik leer het mijn kinderen ook al jaren: helpen is alleen helpen als de ander dat ook wil. Anders is het bemoeien of lastigvallen, of het nu goedbedoelde of omzetverhogende gronden heeft.

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2012 om 15:11

Bestellen

Ooooo, was ik nog niet eens duidelijk. Die dollars moesten wel besteld worden! Ik pletterde bijna van mijn uberhippe designkruk. Waaaaaaar is toch de tijd gebleven dat je gewoon effe geld ging kopen bij de bank? En dan moest het inderdaad minimaal 50 eu zijn en kwam er 7,50 handlingskosten bij. Tja, dat doe ik dus nooit meer.

Tirza

bibi63

bibi63

07-08-2012 om 15:12

Jeetje tirza

Bij wat handgeld halen ook al dat idiote gedoe?? Dan hoef je je verder toch niet te legitimeren en dat soort dingen. Bah, nare praktijken.
Gr. Bibi

bibi63

bibi63

07-08-2012 om 15:14

Tja arawen

Dat is prima natuurlijk. Heb niets tegen klantvriendelijkheid en al helemaal niet tegen iets vlot afhandelen, integendeel. Als het daarbij was gebleven, was het prima natuurlijk.
Gr. Bibi

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2012 om 15:19

Jazeker wel!

Ik bankier bij de ING en mijn gegevens werden er meteen bijgezocht en ik moest me ook legitimeren. Het bedrag werd ook van mijn rekening afgeschreven, ik heb niet echt met cash betaald. Ik vond dat ook zeer raar moet ik zeggen. En nog raarder vond ik eigenlijk dat ik het gewoon dééd. Ik denk dat ik, bij wijze van bijdehantheids-experiment, volgende keer daar geld ga regelen en zodra het aankomt op legitimeren ga ik weg Met een mooie volzin ofzo

Tirza

rosa

rosa

07-08-2012 om 16:11

Dollars pinnen

Op Schiphol kun je dollars pinnen. Daar moet je toch altijd wachten dus dat vind ik ideaal. Ik weet overigens niet of de koers dan misschien heel ongunstig is.

Fiorucci

Fiorucci

07-08-2012 om 18:00

Rosa

Op de boot naar Engeland kan ik ook pinnen en geld wisselen, maar dan ben je inderdaad duurder uit.

Fiorucci

Fiorucci

07-08-2012 om 18:03

Tirza

Ja,zot toch,ik herinner me nog wel dat ik gewoon even naar binnen liep en even wat dollars/franken/ponden haalde...nu is het een handeling waarbij het lijkt alsof de staatsveiligheid in het geding is...zucht.

bibi63

bibi63

07-08-2012 om 20:13

Tirza

Zo heb ik het dus ook ervaren: WAAROM ga ik er in mee? Ik was zo boos op mezelf dat ik niet direct had gezegd: sorry nergens interesse voor, kunnen we mijn vraag nu gewoon even vlot afhandelen....
Gr. Bibi

kamille

kamille

07-08-2012 om 20:54

Wat ik me dan meteen afvraag.

Wat kost dat allemaal!

Ik heb het ook gemerkt bij de Rabobank. Ik kom hoogstens eens per jaar in het kantoor, en dat was nu behoorlijk opgepimpt. En dan de ontvangst, ja, geweldig hoor, keurig en zo, maar voor ik het wist zaten ze flink te up-sellen.

Vroegâh stond er gewoon een doorsnee mevrouw of meneer achter de balie en wachtten we keurig tot we aan de beurt waren, nu worden we strak in het pak onthaald op koffie.

En after all bleek dat mijn 50 Engelse ponden niet besteld waren. Waren ze vergeten!

Wat kost al die poespas wel niet? Wat was er mis met het oude systeem van de normale dames en heren achter de balie, en waarom worden we nu door een onpersoonlijke meneer of mevrouw in pak (uniform) naar een glazen kantoorruimte geloodst waar men meteen maar probeert verzekeringen, hypotheken en dat soort producten te slijten?

En, niet onbelangrijk, wie betaalt dat? Of nee, wacht, ik heb al een vermoeden....... Dat zijn vast de klanten die niet zitten te wachten op die toeters en bellen

Vic

Vic

07-08-2012 om 22:52

Hier niet

Ik word wel eens gebeld door mijn bank (ABNAMRO) met de vraag of ik nog verzekeringen wil of een pakketkorting, maar als ik het kantoor(tje) bezoek willen ze me zo snel mogelijk weer weg hebben, lijkt wel. Ik kom er ongeveer 1x per jaar, eigenlijk alleen als ik iets heb wat ik niet online kan regelen. 9 van de 10 keer wordt ik door zo'n knul gelijk naar de pc die in het kantoor staat verwezen. Ja leuk, maar ik heb zelf ook een pc en ik kom juist naar het kantoor omdat het thuis niet lukt. Ik heb wel eens zo'n gast gevraagd of het nu heel inspirerend werk is om mensen af te schepen naar die pc (niet heel aardig van mij).
Morgen ben ik ook van plan om naar het bankfiliaal te gaan. Oudste heeft een betaalrekening nodig, en het is wat ingewikkeld om dat online te regelen. Ik ben benieuwd of me nog meer wordt aangesmeerd.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2012 om 23:50

Mijn reacties zijn ook niet altijd bedoeld om aardig te doen. Als je in de steeds harder wordende arbeidsomstandigheden van een branche als van het bankwezen, callcentra, winkels in het algmeen, tja welke branche eigenlijk niet?, overeind wilt blijven, dan riskeer je geen ontslag door opdrachten te negeren en hou je je aan de regels van 'de baas'. Als de baas van je verlangt dat je zoveel extra producten weet te slijten, dan doe je dat. Dit gebeurde in het grijze verleden al. Als je postzegels kwam halen, dan werd de vraag bijvoorbeeld gesteld 'Heeft u nog een strippenkaart nodig?' Vroeger kwam je er als baliemedewerker mee weg als je dat gewoon 'vergat' te doen. Nu word je er op afgerekend. Het effect wat dit heeft op klanten is natuurlijk vervelend, dat wil ik niet ontkennen, maar wat ik wil aangeven is dat het mééstal geen klantjepesten is, maar puur 'moeten', bedrijfsbeleid dus. En ja, de ene medewerker zal daar net even iets meer moeite mee hebben dan de ander, maar daar houdt zo'n bedrijf geen rekening mee. Is je resultaat tijdens je tijdelijke contract niet voldoende, nou ja... een ander die het op zijn beurt mag gaan doen.

Fiorucci

Fiorucci

08-08-2012 om 08:12

Vic

Ik vind het bij abnamro juist heel makkelijk, een rekening openen voor je kind. Gewoon inloggen,aanvragen,klaar!

Vic

Vic

08-08-2012 om 11:43

Fio

Ja, in principe wel, maar wij hebben het zelf ingewikkeld gemaakt. Haar spaarrekening staat op het adres van haar vader en ik weet het nummer ook niet. Ik denk dus dat ze een nieuwe rekeninghouder moeten aanmaken voor dit adres. Misschien zou het wel goed gaan, maar ik ben dat liever voor door er persoonlijk heen te gaan

bibi63

bibi63

08-08-2012 om 14:30

Bij abnamro ook iets raars meegemaakt

Wij zelf hebben geen rek. bij de ABNAMRO (Bij de ING dus....), maar toen onze dochter 12 jaar geleden werd geboren heeft mijn moeder daar voor haar een spaarrek. geopend. Wij als ouders moesten daar ook voor tekenen. Wij waren toen nog niet getrouwd (pas een half jaar later) en ik heb toentertijd dus met mijn toenmalige handtekening (meisjesnaam) getekend. Ongeveer 2 jaar geleden, 10 jaar later dus, wilden we deze spaarrek. overzetten naar een andersscoortige. Ik moest daarvoor naar kantoor komen. Oke prima. Wordt daar inderdaad naar een kantoortje begeleid en geef aan wat we willen. Dat kon, maar ik moest daar wel voor tekenen. Ook prima. Ik zet mijn huidige handtekening, die ik toen al zo'n kleine 10 jaar gebruikte, maar kreeg te horen dat de handtekening niet goed was. Eerst begreep ik het me niet, maar toen realiseerde ik me, dat ik ten tijde van de opening van de rekening nog met m'n meisjesnaam tekende. Dat vertelde ik ook, waarop werd geantwoord, dat ik toch echt met die vroegere handtekening moest tekenen...... Ik gaf aan dat ik dat echt niet meer wist of kon. Toen stelde ze voor dat ze de handtekening wel even zou laten zien en dat ik hem na mocht tekenen.... Nou vraag ik je! Ik heb het maar braaf gedaan en alles kwam in orde. Maar waar gaat dit over??? Wat is een handtekening eigenlijk waard? Los van het feit, dat er ongetwijfeld veel meer mensen (vrouwen) zijn, die hun mansnaam aannemen en een andere handtekening hebben dan voorheen, we hebben toch sofinr's ID bewijzen enz.? Ik vond dit ook weer zo'n stompzinnige situatie.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.