Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anoniem

Anoniem

20-12-2011 om 10:43

Grr, wehkamp en retourneren

Ik heb via wehkamp 2 pyama's besteld voor dochter. Helaas waren ze veel te groot. Dus terug laten halen en kleinere maat besteld, exact dezelfde pyama's. Ik dacht te hebben gelezen dat ze de bestellingen met elkaar verrekenen. Maar nee. Wat doen ze wel? Ze tellen het bij elkaar op met extra verzendkosten. Het hele bedrag moet je betalen en 30 dagen later storten ze het teveel betaalde terug op je rekening????? Het zijn nu heel dure pyama's geworden.
Ben ik nou gek? Dat is toch niet meer van deze tijd. Heb een klacht gemaild met verzoek om uitleg.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen? Dit is voor mij de laatste keer dat ik bij wehkamp iets bestel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

20-12-2011 om 11:08

Die verzendkosten

zijn wel jammer ja. Maar ik klik altijd acceptgiro aan als betaalmiddel, en betaal pas als alles verrekend is. Dus de retouren eraf gehaald zijn. En helaas de verzendkosten zitten er wel steeds bij. Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt.

Isabella

Isabella

20-12-2011 om 12:13

Later betalen.

Bij Wehkamp betaal ik ook altijd pas als ik de spullen in huis heb. De spullen die ik retourneer trek ik eraf en ik betaal dus alleen wat ik hou. Nog nooit problemen mee gehad. Volgens mij hoef je maar één keer verzendkosten te betalen als je iets ruilt (omdat het bijvoorbeeld niet past). Ik dacht zelfs dat als je niets houdt je ook geen verzendkosten hoeft te betalen maar dat zou je na kunnen kijken in de voorwaarden.

Isabella

Isabella

20-12-2011 om 12:13

Later betalen.

Bij Wehkamp betaal ik ook altijd pas als ik de spullen in huis heb. De spullen die ik retourneer trek ik eraf en ik betaal dus alleen wat ik hou. Nog nooit problemen mee gehad. Volgens mij hoef je maar één keer verzendkosten te betalen als je iets ruilt (omdat het bijvoorbeeld niet past). Ik dacht zelfs dat als je niets houdt je ook geen verzendkosten hoeft te betalen maar dat zou je na kunnen kijken in de voorwaarden.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-12-2011 om 12:18

Meer maten bestellen

Ik bestel achteraf, en bestel meerdere maten. Dan kijk ik welke past en de rest gaat terug. Dan heb ik maar een keer verzendkosten en omdat ik achteraf betaal hoef ik alleen maar te betalen wat ik houd.

Brianna F

Brianna F

20-12-2011 om 13:51

Ik ben heel tevreden

Ik bestel van alles 3 of 4 maten, zodat ik zeker weet dat er iets past. de rest gaat retour en ik betaal alleen wat ik houdt met de verzendkosten.
Die evrzendkosten betaal je ook als je niks houdt, ze sturen natuurlijk niks voor niks op. Ook als je opnieuw wat bestelt als niets mocht passen betaal je weer verzendkosten.

Brianna F

Brianna F

20-12-2011 om 13:56

Dat meen je niet

Dat ga ik onthouden, want ik heb braaf altijd verzendkosten betaald of ik nu wat hield of niet.

mix

mix

20-12-2011 om 14:33

Is gewoon een foutje

http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/Informatie.aspx?IHC=KRT

als je niets houdt, betaal je geen verzendkosten.
Als je tegelijkertijd iets nieuws besteld, betaal je wel verzendkosten voor het nieuwe.

Er is dus denk ik gewoon een foutje gemaakt. Beter kun je ze even bellen trouwens, dan regelen ze het meteen in je betaaloverzicht.
Er staat:
"Maat-/kleurruiling
Wil je een artikel ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur? Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn retourneren. En je nieuwe bestelling geef je gewoon door zoals je gewend bent. Een bestelling van hetzelfde artikel in een andere maat of kleur geldt als een nieuwe bestelling.

Kosten voor retourneren

Je betaalt verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van je bestellingen. Retourneren is gratis. Retourneer je de gehele bestelling, dan brengt wehkamp.nl ook geen verzendkosten in rekening. Het verwerken van retouren kan maximaal 2 weken duren. Is het artikel al teruggeboekt op je rekening, maar de verzendkosten nog niet? We vragen je het eerstvolgende rekeningoverzicht af te wachten."

sinas

sinas

20-12-2011 om 15:05

Bestel ook altijd meerdere maten

net als wanneer in een winkel shop, dan neem je toch ook meer maten mee? Wat niet past stuur ik dus terug.

Over die verzendkosten. Bij Wehkamp en Neckermann betaal je inderdaad niet als je alles terugstuurt. Jaren geleden bij Otto kreeg ik nog wel een rekening voor de verzendkosten. Ik helemaal verbaasd, want ik had het toch teruggestuurd? Maar zij rekenden dus wel de verzendkosten dan. Nooit meer wat bij ze besteld overigens!

Geruild of geretourneerd?

Anoniem: "Dus terug laten halen en kleinere maat besteld".

Volgens mij is er een onderscheid bij Wehkamp tussen retourneren en ruilen. In het eerste geval stuur je iets terug dat je niet hoeft, in het tweede geval wil je het artikel wel maar een andere maat. Als je wil ruilen, bel je voordat je iets terugstuurt om te regelen hoe en wat. Kan het zijn dat je hebt geretourneerd en vervolgens een nieuwe bestelling hebt gedaan ipv te ruilen?

Wel balen dat je nu zo lang op je geld moet wachten... Ik heb al even niets bij wehkamp besteld maar op zich tevreden over hun service. Misschien helpt het inderdaad zoals iemand al opperde om even te bellen met de klantenservice?

Vic

Vic

21-12-2011 om 12:40

Wehkamp en bezorgkosten

Ik bestel liever niet meer bij Wehkamp, hun bezorgkosten zijn zo belachelijk hoog. Dochter had laatst een truitje op het oog en wilde dat snel hebben. Het truitje was afgeprijsd dus ik heb de 7,95 voor pakketpost maar voor lief genomen. Twee dagen later werd het 'pakje' gewoon met de reguliere post bezorgd. Fijn dat het zo snel was, maar natuurlijk geen 7,95 aan postzegels ;-(

Odile

Odile

21-12-2011 om 16:16

Wehkamp is handig

Ik laat altijd bezorgen bij een afhaalpunt, kan ik het halen en brengen als het mij uitkomt in plaats van dat ik moet gaan zitten wachten tot de post komt. Verzendkosten zijn in dat geval ook lager, 4,95. Het is er altijd de volgende dag al en als ik alles terugstuur betaal ik geen verzendkosten. Ze vinden het ook geen probleem dat ik twaalf paar schoenen bestel en tien paar terugstuur *grinnik*. Ik vind het ideaal, en als ik naar de stad ga ben ik in plaats van verzendkosten, benzine- en parkeerkosten kwijt. Lood om oud ijzer dus.

amk

amk

21-12-2011 om 18:01

Vic

deze keer heb jij pech maar een volgende keer is een bestelling veel groter en zijn de werkelijke verzendkosten groter. Het zijn net ziektekosten, die delen we ook met z'n allen.
Daarbij zitten verzendkosten niet alleen in de porto, maar ook in het verzendklaar maken en de verpakkingsmaterialen natuurlijk.

Vic

Vic

21-12-2011 om 18:18

Amk

Ja, ik weet het. Het kwam gewoon een beetje vervelend uit. We konden ook verder niets leuks vinden bij Wehkamp. Ze hebben vooral C&A spullen en daar heb ik de maat en dochter de smaak niet voor Dus dan is die 7,95 wel goed betaald voor ze.

Je hoeft geen bezorgkosten te betalen als je niets houdt!

Wettelijk bepaald in de Wet Koop op afstand. Ik heb daar ruim een jaar geleden een hele strijd over gevoerd met Wehkamp. Uiteindelijk hebben ze toegegeven dat niet altijd netjes af te handelen, heb ik van het voorgaande jaar (tijds sinds de uitspraak van het Europees Hof) alsnog de teveel betaalde bezorgkosten retour ontvangen, en hadden ze toegezegd de voorwaarden hierover ook op de website inzichtelijk aan te passen. Als ze dit nu nog steeds in rekening brengen zijn ze gewoon in strijd met de wettelijke bepalingen.

Je kunt ook het nodige nalezen op de site www.consuwijzer.nl; heel informatief over je rechten en plichten als consument.

Ik heb dit al vaker hier (en op Werk en Geld) gepost, omdat het me enorm stoort dat Wehkamp (en andere online winkels) door onwetendheid van mensen profiteren.
Duss.... als je iets online bestelt, en je stuurt het terug dan hoef je daar GEEN! verzendkosten over te betalen. Veel bedrijven waar ik bestel (Esprit, Zalando, Omoda) vermelden dat ook keurig netjes op zowel website als de retourbon.

Mij beinvloedt het regelmatig. Ik koop heel veel online. Bij Wehkamp laatst bv een jurkje van Esprit (in 2 maten), en nog wat andere artikelen. De rest vond ik niks, jurkje Esprit wel erg leuk. Maar omdat er 7,95 bestelkosten bijkomt, en Esprit maar 0,95 rekent is het jurkje bij Wehkamp dus 7 euro duurder. Dus de hele bubs geretourneerd, en alsnog bij Esprit besteld.

Anyhow, doe er je voordeel mee zou ik zeggen; als je in het verleden wel verzendkosten hebt moeten betalen terwijl je de hele zending (als je 1 artikel houdt geldt het al niet meer) hebt teruggestuurd kun je je geld terugeisen. En met een aantal zendingen per jaar heb je het zo over een heel flink bedrag!

mix

mix

21-12-2011 om 22:14

Vic

onder en bovenkleding kost 4.95 verzendkosten, geen 7.95

http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/Informatie.aspx?IHC=KBA
bijna onderaan zie je het schema verzendkosten staan.

kan zijn dat thuisbezorgen ipv afhaalpunt 1 euro duurder is, dat wordt meestal getoond als je afrekent en kiest hoe je het bezorgd wil hebben.

En je betaalt dus niks als je niets neemt, mag het 14 dagen houden eer je retourneert.
Als je die bestelling dan een maat aanpast, betaal je 1 maal verzendkosten, niet tweemaal.
Daarom denk ik dat er een fout is gemaakt en dat je met bellen de boel het snelste rechtzet.

Vic

Vic

21-12-2011 om 22:38

Mix

Dat is vreemd! 7,95 zie ik er helemaal niet bij staan als ik in het overzicht kijk. Ik heb de factuur ook even nagekeken en het was echt 7,95. Een half jaar geleden trouwens, dus om daar nu helemaal over te gaan reclameren is ook weer zo'n gedoe. Maar wel iets om op te letten voor een evt. volgende keer. Bedankt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.