Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Milcham

Milcham

21-01-2017 om 22:14

Grr nieuwe tas nodig

Mijn handtas staat op punt van uiteenvallen. Mag eigenlijk ook wel, heb hem al meer dan twintig jaar. Maar goed, nu heb ik een andere nodig, ik loop winkel in en uit maar kan niets vinden. Ik ben bij de Bijenkorf geweest, bij Duifhuizen en wat kleinere winkeltjes, de markt en heb ook online gekeken.
Ik zoek een schoudertas of crossbody, er in moeten de autopapieren, een leesbril, pasjes, lippenstift en een agenda (maat ipad mini) kunnen en zo'n opvouwbaar boodschappentasje van Ikea. Niet heel klein maar zeker niet heel groot en omdat ik er lang mee wil doen moet hij best tijdloos of eigenlijk niet heel trendy zijn. Van leer, rond de €150,-.
Iemand tips voor een merk, model of goede ervaringen met een tas?

Altijd jammer

Jammer als een tas die je goed bevalt uiteindelijk na jaren echt niet meer houdbaar blijkt. Er is eigenlijk dan geen goede vervanging.
Dochter heeft hier voor een paar euro echt een mooie tas op de markt gevonden. Niet te groot, niet te klein.
Wat haar er niet aan beviel heeft ze eraf geknipt.
Maar we zagen ook hele mooie tassen bij Zalando, hoewel ik een hekel heb aan die reclame.
Maar het blijft nog even wennen hoewel alles er in past, er zitten veel vakken in, het is iets groter dan de vorige, dus er begint ook al van alles te 'zwerven'.

Mams

Mams

21-01-2017 om 23:05

Esprit

Ik heb een heel fijne handtas van Esprit. Geen idee wat ie kostte (want kado gekregen) maar ik vermoed wel een stuk goedkoper dan 150 euro.

Tassenmakerij.

Je tas op maat na laten maken? Zal waarschijnlijk wel meer kosten dan 150,=. Maar informeren kost niets

Saccoo

Mooi leer, in een degelijke kwaliteit, tijdloos maar niet tuttig klassiek. Kosten nieuw ergens rond de prijs die jij noemt. Ik heb de mijne van MP voor een derde van de prijs.Waarschijnlijk van iemand die na twee keer dragen besloot dat groen toch niet "haar ding" was. want hij was gloednieuw. Merendeel van de collectie is in minder opvallende kleuren.

Milcham

Milcham

22-01-2017 om 19:44

Kenfan!

Ik zag al meteen een tas van Saccoo die ik als dagelijkse grote tas wil! Supertip, bedankt. Een dagelijkse tas heb ik ook nodig, al is die kleine dagelijkse wat dringender. Die grote ga ik zeker aanschaffen. De wat kleinere tassen van Saccoo zijn niet helemaal mijn smaak. Iemand nog een tip voor een merk?

hsk-mama

hsk-mama

22-01-2017 om 20:52

Mooi en op maat

Misschien eens kijken bij Monsak, die maken mooie leren tassen naar je eigen wens, maar je kunt ook standaardmodellen bestellen.

Milcham

Milcham

24-01-2017 om 17:39

Twijfel

Ik twijfel nu een beetje: een dagelijkse kleine tas waar eventueel ook mijn agenda in kan of een kleine tas waar het niet in kan. Het voordeel van een hele kleine tas is dat er veel keus is, het voordeel van een iets grotere is dat werkelijk alle belangrijke dingen mee kunnen. Ik heb niet dagelijks mijn agenda of iPad mee, maar het is wel heel praktisch als ik niet alles hoef over te hevelen als ik het wel mee wil nemen.

Ik weet het nog niet. Hopelijk heb ik komende week tijd om weer naar een tassenwinkel te gaan. Een leuke dagelijkse grote tas heb ik al gevonden, eerst nog even in het echt kijken of ik hem dan nog steeds mooi vind. Nog tips waar ik op moet letten of voor mooie merken?

De mevrouw van de rassenwinkel waar ik van de week was vertelde dat al die merktassen zoals Michael Kors en zo niet van leer zijn en heel snel lelijk worden aan de hoekjes. Zou dat echt zo zijn? Ik kan het me namelijk bijna niet voorstellen.

Klopt.

Veel tassen zijn alleen aan de buitenkant van leer en hebben binnenin een voering. Je kan googlen op "leer" en "zuiver leer".

Het wisselen van groot en klein kan je oplossen met "tas in tas".
Dan zit in je grote tas een klein bijpassend handtasje/organizer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.