Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Coco

Coco

23-08-2011 om 11:15

Grr., mobieltjes afgesloten

Mijn twee zoons hebben vorig jaar allebei een mobieltje gehad (prepayed). Het was voornamelijk bedoeld voor noodgevallen en die hebben zich (gelukkig) nooit voorgedaan. Toen ze het mobieltje kregen, kregen ze ook ongeveer € 30,- beltegoed en daarna hebben we ze eigenlijk nooit opgewaardeerd.
Nu wilde ik mijn zoon laatst een keer bellen en bleek het nummer afgesloten. Zitten we met twee mobieltjes die het niet meer doen. Toen ik Hi belde werd mij verteld dat als zo'n mobiel zes maanden niet opgewaardeerd wordt het nummer wordt afgesloten (stond in de voorwaarden, die ik natuurlijk weer niet goed genoeg had gelezen). "Ja mevrouw, er zijn miljoenen mensen op de wereld en dan kun je het niet maken om een nummer te claimen dat je meer dan een half jaar niet gebruikt" (daar kwam het ongeveer op neer).
Hij adviseerde om een nieuwe kaart te kopen. Weet iemand wat dat kost? En kun je zomaar iedere prepayed kaart erin stoppen, of moet het er perse eentje van Hi zijn (want eigenlijk wil ik liever niet meer bij Hi)?
Heeft iemand adviezen? Ik ben een simpele ziel als het om mobieltjes gaat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

23-08-2011 om 11:49

Sim-lock

als het toestel sim-lock vrij is kun je elke sim kaart er instoppen die je wilt.
Is dat niet het geval zit je aan Hi vast, tenzij je het laat un-locken wat niet zo heel ingewikkeld is als je het laat doen. Je moet even googleen op een adresje bij jou in de buurt.

Maar dat opwaarderen na een half jaar blijft, want dat is gekoppeld aan die sim-kaart.

Maar als je het ding een jaar niet gebruikt moet je dan nog wel investeren in een nieuwe sim kaart. Vragen of je even iemands telefoon mag gebruiken is met de huidige verspreiding van die dingen ook niet echt een probleem meer natuurlijk.

Coco

Coco

23-08-2011 om 12:15

Amk

Mijn oudste gaat nu naar de middelbare school. Ik denk dat hij zijn mobieltje vaker zal gaan gebruiken.
Bovendien vind ik het ook een beetje zonde als je een telefoontje van € 80,- niet eens kunt gebruiken om te doen waar het voor bedoeld is.

Belle Époque

Belle Époque

23-08-2011 om 13:08

Even aanhaken

Ik heb twee kinderen die vrijwel nooit bellen (wel gebeld worden - door hun vader en mij!) en we hebben inmiddels ook twee verlopen simkaarten (ik was op de hoogte van die maatregel, het gaat hier om TMobile). Maar ze zijn ook niet meer bereikbaar en daar baal ik van.

Het is simpel: vlak voor het "aflopen" van je simkaart even een belletje doen. Maar één keer vergeten en het is einde oefening (tja, ik ben ook maar een mens ).

Ik vraag me af: is er een prepaid-provider die die maatregel niet heeft? Of in ieder geval een langere niet-bel-tijd dan 6 maanden? Zou een stuk makkelijker zijn voor ons!

T-mobile

Ik heb al sinds 2003 ofzo prepaid (ja, ik leef in het stenen tijdperk) van T-mobile. Daar moet ook wel elke 6 maanden wat gebeuren, maar gebeld *worden* volstaat daar ook, vziw.

Groeten,

Temet

Simyo?

Zie hier dat simyo een losse prepaid simkaart verkoopt voor 1 euro! Na aanschaf heb je een tegoed van 5 euro. Verder geen ervaring hiermee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Simyo

kpn netwerk, gaat prima....
Van simyo eens per mail een berichtje gehad dat het half jaar bijna om was. Ging welliswaar om webtogo, maar misschien dat ze dat met prepaid beltegoed ook wel doen?
mamsa

Leony

Leony

24-08-2011 om 00:20

Simyo inderdaad

We hebben een oud simlock vrij mobieltje uitgerust met een prepaid kaart van Simyo. Tegoed van 5 euro of zo. Dat mobieltje gaat bijvoorbeeld mee naar park of strand (plekken waar je mobiel gemakkelijk gepikt kan worden dus).
Simyo is zo vriendelijk op tijd een mailtje te sturen als de telefoon ff gebruikt moet worden. Erg prettig die service.
Leony

Coco

Coco

24-08-2011 om 08:50

Simlock vrij

Bedankt alvast voor de reacties tot nu toe.
Hoe kom ik er achter of het mobieltje simlock vrij is?
En nog een vraag: die man van de Hi-helpdesk had het er over dat het beltegoed ieder half jaar opgeladen moet worden. Ik zie ook postings waar men stelt dat er alleen getelefoneerd moet worden in die periode (we hebben het namelijk wel af en toe gebruikt, maar de kinderen kennelijk te veel beltegoed gegeven, zodat we niet op het idee kwamen het tussentijds nog eens aan te vullen). Verschilt dat per provider?

Simlock

Volgens mij moet Hi de simlock er gratis afhalen als de telefoon meer dan een jaar oud is. Heb je niet nog een mobiel van een andere provider? Wissel de simkaarten om en je weet of dime telefoon gelocked is!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Limi

Limi

24-08-2011 om 12:08

Ook wel eens zoiets gehad

De helpdesk/klantenservice heeft het toen weer netjes voor me gedeblokkeerd omdat ik erg onbenullig overkwam, denk ik.

Coco

Coco

24-08-2011 om 12:59

Kiki

Welke maatschappij was dat?
Die jongen van Hi beweerde bij hoog en bij laag dat dat niet kon (terwijl het nummer nog niet door een ander gebruikt wordt, ik krijg een "afgesloten" toon).

Limi

Limi

24-08-2011 om 13:56

Bedoelde je mij?

Ik heb eens gekeken in mijn mailbox of ik de mailwisseling nog kon vinden, maar helaas. Het is alweer een paar jaar geleden. Het was Telfort, en volgens mij gaven ze me toen een code om de simkaart weer te activeren, of anders moest ik hun het nummer ervan geven. Zoiets. Ik had hem ook te lang niet gebruikt.

Net sim lock vrij gemaakt

Net vanmiddag het toestel van jongste *ruim jaar oud* sim lock vrij gemaakt. Email gestuurd naar Vodafone en je krijgt binnen 2 dagen de code(s) toegestuurd. Bij het sim lock vrij maken heb je geen sim-kaart nodig, deze moet je er juist uithalen. Codes invoeren en hij is klaar voor gebruik met kaart iedere provider. Jongste gaat naar middelbaar en heeft nu abo voor 4,50, voor 75 minuten bellen of 75 sms jes. Als die opzijn, kan hij alleen nog 112 bellen....Uit ervaring met de oudste weet ik dat er meer ge smst gaat worden, vandaar dat we dit nu gaan doen.

Toke

Toke

24-08-2011 om 20:10

Afgesloten of iets anders

dat het beltegoed vervalt na een jaar klinkt me bekend in de oren, maar het nummer ook? Wat gebeurt er als je het nummer weer opwaardeert? Kan online met een paar euro, dan kun je testen of het gaat. Blijft zonde van die beltegoeden, maar wel goedkoopste oplossing.

Coco

Coco

25-08-2011 om 11:04

Limi, toke

Sorry voor de naamsverwisseling Limi. Ik keek geloof ik met een schuin oog naar het draadje hieronder.
Toke: het nummer vervalt. Ik kwam er achter toen ik het toestel wilde opwaarderen en het opwaardeernummer niet kon bellen. Toen ik de helpdesk belde om te vragen hoe dat kwam bleek dat het nummer opgeheven wordt als je langer dan een half jaar je beltegoed niet opwaardeert (dit is bij Hi prepaid, misschien is het bij andere providers anders).
Bijkomend probleem: ik heb nog een bon van € 10,- beltegoed voor Hi, dus als ik niet weer bij Hi ga heb ik daar dus niets meer aan (maar eigenlijk wil ik niet meer bij Hi).

Coco

Coco

25-08-2011 om 11:09

Jeanhil

Wat is dat voor abonnement?
Toen ik mobieltjes voor de kinderen kocht was ik op zoek naar zoiets, dus wel een abonnement, maar eentje waarmee je niet meer kunt bellen als je belminuten op zijn, zodat je niet achteraf met een enorme rekening geconfronteerd kunt worden. Volgens de verkoper bestond zoiets niet en was een prepaid dan de enige optie.

Hollands nieuwe

Loopt via Vodaphone network, gekocht by Bel company.
Maar moet ook via internet kunnen.

Jean

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.