Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bertje1

bertje1

28-01-2012 om 07:19

Grote zandbak?

Mijn zoontje houdt erg van in de zandbak spelen; we hebben zo'n kleintje gehad, daar is ie nu echt te groot voor (7); is het mogelijk om een leuke, grote zandbak te maken? Onze tuin is groot genoeg; ik ben alleen dus bang voor katten en hoe dek je het af en zo...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik wil geen zandbak

de hoeveelheid zand die dan naar binnen gelopen wordt wil ik niet, ze hebben op school en opvang ook een zandbak, speeltuin, strand etc.

tonny

tonny

28-01-2012 om 11:11

Tuurlijk, een zandbak, leuk!

eentje waarin je lekker diep kunt graven. Tegels op de bodem zodat het water kan wegzakken. Een denksel van kippengaas eroverheen.

Mijn zonen hebben zeker tot een jaar of , negen, tien in de zandbak gespeeld, met graafautootjes, water, soldaatjes (foei!) en steentjes. Het geeft veel troep, schoenen/laarzen uit voor de deur en jassen en broeken uitkloppen, maar ze vonden het erg leuk.

Vera*

Vera*

28-01-2012 om 14:51

Hier

Manlief heeft hier toen (kinderen 3 en 1) een grote zandbak gemaakt van ruim 1.5 x 2.5 meter. De wanden waren hier een aantal planken (tuinhuisjeshout met messing en groef) hoog waarvan de helft in de grond zat. Het was dus een stuk afgegraven en de zandbakbak werd halfverdiept gelegd. Op het zwarte zand kwamen eerst stoeptegels en daarna het zand. Aan alle kanten een brede plank bovenop de wanden zodat je ergens je taartjes neer kon leggen of op kon gaan zitten. Tegen de katten kwam er een deksel op van een lattenframe met worteldoek erop, scharnieren aan een kant van de zandbak en het deksel kon rechtop tegen de schutting erachter en met een haakje vast. Er ging vier m3 zit in.
Helaas hebben we nooit echte zandbakkinderen gehad maar er is heerlijk in gekliederd, tunnels gegraven en taartjes gebakken. Toen de jongste tien was is de zandbak ontmanteld. De tegels die onderin de zandbak lagen liggen nu óp het zand en het hout is helemaal weg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.