Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nathalie

nathalie

01-05-2013 om 11:28

Grote onterechte verkeersboete

De post komt binnen, met een brief van het CJIB. Boete van 185 euro voor te hard rijden, anderhalve week geleden, in een gemeente 150 km van onze woonplaats af. Nou daar zijn we echt niet geweest!
Nu moet ik bezwaar maken dus. Maar HOE bewijs ik dat ik daar niet ben geweest? Het was op een zaterdag dus ik zat niet op mijn werk, er staat niets bijzonders in mijn agenda (gewoon thuis geweest, boodschappen, huis/tuin enzo), dus geen alibi. Balen, in Nederland ben je pas schuldig als dat bewezen is maar nu ben ik schuldig tot ik zelf mijn onschuld kan bewijzen!
Ik ben echt een beetje van de kaart want betalen moet je toch en dat komt heel slecht uit. Zolang het in behandeling is niet het volledige bedrag staat er, maar met een dubbeltje zullen ze niet tevreden zijn. Hoeveel moet dat zijn?
Ik kan een foto opvragen staat er. Kost dat veel? Is dat nodig voor het bezwaar? Is er ergens een voorbeeld van een bezwaar waarmee we een goede kans maken? Graag hulp!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bellen

Als je nu eerst even belt dan kijken ze het voor je na. 9 van de 10 keer is er gewoon een foutje gemaakt. Als de foto toch jullie auto blijkt te zijn met goede kenteken dan heb je wel een probleem.

Inderdaad bellen

mijn vader kreeg ook ooit een boete, hij zou in een plaats aan de andere kant van het land te hard gereden hebben. Mijn vader had nog nooit van die plaats gehoord! Gebeld, bleek dat ze met uitlezen van de film het nummerbord omgedraaid hebben. Het nummerbord kwam toen in spiegelbeeld van de film draaien, degene die het moest overnemen had het nummerbord letterlijk overgenomen. Zo kwam die toen bij mijn vader uit. Hij mocht hem verscheuren.

Pham

P

P

01-05-2013 om 13:59

Goed lezen

Als je geluk hebt kun je gratis vanachter je computer die foto aanvragen. Lees dus even goed hoe dat moet. Ik hoorde al van mensen die na 1 minuut alweer rustig konden ademhalen door die foto.

nathalie

nathalie

01-05-2013 om 16:40

Pfff

Inderdaad dat nummer op de brief maar gebeld hoe het allemaal moest. Wacht, zei die mevrouw, ik kijk het even na. En binnen 1 minuut had ze al gezien dat er een letter aan het kenteken verkeerd was, het was geen P maar een R. We mogen voorlopig afwachten en krijgen over een paar weken(!) een cancel-bericht.
Kijk, als ze dát nou in die brief zetten (als u daar niet geweest bent bel dan even, dan is het zo rechtgezet), dan schiet ik niet zo in de stress. Maar in die brief staat alleen dat je bezwaar moet maken als je het er niet mee eens bent, brief met dit en dat er allemaal in, voor die en die datum, en evengoed wel betalen... heel officieel allemaal en geen woord erover dat ZIJ wel eens fout kunnen zitten. Pffff, laat het hier dan maar bij blijven hoop ik.

Klaartje

Klaartje

01-05-2013 om 20:44

Hier ook

Zou met auto van man geweest zijn. Ik moet morgen even terugbellen want inderdaad mocht het een ander type auto of andere kleur zijn dan is het zo opgelost. Was iets van 55 euro, dus niet zoveel, maar man was op zijn werk en dat is natuurlijk wel te bewijzen. Hij zou geflitst zijn in een plaats meer dan 100 km verderop. Ik ga ervan uit dat het wel goed komt.

Vraag van goeievraag

De vraagsteller van goeievraag vraagt ook of er neit altijd een foto van moet zijn. Nee, soms is het een agent die het heeft gezien. Dan is er van hun kant geen bewijs. Dan voel je je knap machteloos als je het niet was!

P

P

01-05-2013 om 22:37

Precies geerke (en klaartje)

Precies geerke, vandaar dat het altijd erger kan.

Klaartje: bewijzen dat je op je werk bent is niet van toepassing omdat je moet bewijzen dat je auto daar was. Dat is een stuk lastiger want iemand kan jou wel gebracht hebben omdat die jouw auto die dacht wilde lenen.

Klaartje

Klaartje

02-05-2013 om 09:35

Opgelost

Het kenteken was verwisseld. Het zou inderdaad moelijker worden en vervelend zijn als er iemand met jouw kenteken zou rondrijden.

nathalie

nathalie

02-05-2013 om 20:14

dat was ook wat mijn man zei, laten we maar hopen dat er een foto is want als het nummer door een slaperige controlerende lasergunner met zijn bril scheef op verkeerd is opgeschreven dan is het jouw woord tegen het hunne, en zie dan je gelijk maar te halen. Nu was het op de foto gelukkig te zien.
Absurd hoor, dat je in dit soort gevallen schuldig bent tot je zelf je onschuld kunt bewijzen.

Yura

Yura

06-05-2013 om 12:10

Bezwaar

Wij hebben dat ook ooit gehad. Heb toen gewoon een brief gestuurd in de trant van: Hierbij maak ik bezwaar etc, reden: de auto bevond zich daar niet op dat tijdstip punt. Geen uitleg, geen bewijzen oid. Kreeg al snel bericht dat de boete was ingetrokken. Heb nu een ingewikkelder bezwaar lopen, dat loopt al vanaf december, we krijgen steeds brieven dat ze gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden om te verlengen, wordt wel spannend langzamerhand. Gaat om 220 euro.

Yura

Er zit een grens aan die verlengingsmogelijkheden, tenminste wel in de bezwaarzaken waar ik mee te maken heb. De eerste verlenging mag zonder jouw toestemming, daarna alleen nog maar met jouw toestemming, dus als het je te gortig wordt kun je wel zeggen dat ze nu eens met een beslissing moeten komen.

Wordt het veel te gek dan kan ook de wet dwangsom bij niet-tijdig beslissing goede diensten bewijzen. Eerst ingebreke stellen, al ze dan nog niet opschieten wordt het cashen.

Groeten,

Temet

Yura

Yura

06-05-2013 om 21:48

Temet

Ok, dat wist ik (Uiteraard) niet. Kreeg twee keer dezelfde brief dat zij volgens de wet met 10 weken mochten verlengen en na 10 weken weer dezelfde brief dat vond ik wel raar al, maar inmiddels heb ik weer een andere brief gehad. De auto stond namelijk op mans zaak en we hadden gevraagd de correspondentie via ons prive-adres te laten verlopen, dus nu kregen we een brief op ons prive-adres aan mijn man persoonlijk dat hij nog een machtiging moest sturen dat hij het mocht afhandelen. Dus nu hebben we weer een brief gestuurd dat meneer Jansen, directeur van Jansen bv de heer Jansen machtigt om het bezwaar af te handelen. Pff ingewikkeld allemaal hoor.

Yura

Voor meer specifieke informatie zou ik contact opnemen met het juridisch loket. Afhandelingstermijnen verschillen per regeling, evenals het al dan niet van toepassing zijn van de Wet Dwangsom (al is die nu wel vrij algemeen van toepassing). Met dit soort zaken heb ik geen ervaring, dus ik weet het ook niet precies. Het kan anders handig zijn om die brieven nog even goed te lezen. Als daarin iets staat waaruit blijkt dat jouw toestemming van belang is, dan kan je laten merken dat je die toestemming (voor het verlengen van de termijn) niet geeft.

Iets anders is, dat als jij nog informatie moet leveren, de termijn sowieso wordt verlengd met de tijd die jij nodig hebt om die informatie te verstrekken.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.