Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

grote maat

grote maat

25-05-2012 om 10:05

Grote maat 48-50 qua kleding

Wie heeft deze maat ook en wat doe je aan als het zo warm is als van de week.
Lopen jullie in een korte broek / rokje met hemdje.
En waar kopen jullie dit soort kleren dan.

En als jullie op de camping staan doen jullie dan ook een badpak of bikini aan.

Ik heb thuis wel een korte broek aan, maar zodra ik naar de winkel ga kleed ik mij om.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

25-05-2012 om 10:16

Kijk eens om je heen

Ik zie mensen in allerlei formaten in korte broek en hemdjes lopen. Voor wat betreft de maat zou ik het dus niet laten. Zo ook op de camping. Daar kom ik eigenlijk nooit, maar bij het strand/zwembad loopt ook iedereen in badpak of (vaker) bikini en die hebben echt niet allemaal maatje 42 of kleiner

Plusje

Plusje

25-05-2012 om 10:33

Met maat 46/48

Met mijn maat 46/48 draag ik vandaag:
Een wat langere wijde tuniek/top met ca. 5 cm brede bandjes, losvallend model tot net over de bil. is gemaakt van katoenen tricot en heeft een bloemenprint op witte ondergrond. Erbij een groene katoenen capri broek, dus net onder de knie qua lengte. Eenvoudig model, niet strak en niet wijd qua model. Is van dunne stof. Erbij een paar roze slippers en een grove witte armband, witte tas, zonnebril op mijn hoofd en ik ben klaar. Zo loop ik dus buiten, minus de tas en slippers loop ik zo thuis.
Gisteren: Witte rok, net boven de knie, smal vallend model met een wijde gestreepte top(model met strakke band onderaan en wijde hals) in wit/blauw/turkoois. Witte gympjes, ketting met blauwe hanger, witte tas, zonnebril. Onder de rok draag ik dan een langer onderbroekje of een legging, tegen het schaven van de bovenbenen. Als ik een legging er onder heb doe ik die thuis wel uit, dan wandel ik niet.

Ik draag geen bikini's, wel badpakken. Badpakken kies ik in neutrale niet te opvallende kleuren en motieven. (effen donkerblauw, grijs met patroontje. Maar badpakken draag ik alleen in zwembad / op het strand.
Ik draag geen broeken of rokken die korter zijn als net boven de knie. Dat vind ik er niet uit zien bij mij. Ik draag ook geen spaghettibandjes zonder vestje er over. Ik voel me niet fijn als iedereen mijn BH bandjes van meters ver al kan zien.
Wel is het naar mijn mening zo, dat je met een grote maat beter moet opletten of iets bij elkaar past en kleurt (bij elkaar en bij jou). Het valt eerder op en oogt eerder slordig als je zomaar een broek en shirt uit de kast het getrokken met maat 48 als met maat 38.
Ik koop mijn kleding op marktplaats en bij Miss Etam, Promiss en M&S Mode. Soms ook Takko, zeeman, C&A, wibra, ANWB.

Plusje

Plusje

25-05-2012 om 10:37

Ik heb geen camping ervaring, maar als de rest zich daar informeler kleed dan kan jij dat gerust ook doen en in je badpak of korte broek rond lopen.

grote maat

grote maat

25-05-2012 om 11:15

Reactie van grote maat

En mijn vraag is zitten jullie er mee dat jullie zo'n grote maat hebben en wat dragen jullie qua onderkleding dan. Want ik zit altijd met mijn beha dat de bandjes afzakken. Dragen jullie ook corrigerend ondergoed of houden jullie de buik in.

neteret mut

neteret mut

25-05-2012 om 11:52

Rok

Ik draag altijd een rok tot over de knie, zomer en winter en altijd zonder legging/ panty. Erboven een shirt (mouwloos topje of iets met korte mouwen) of in de winter soms een trui, vest oid erbij. Laatst bij C en A nog meerdere rokken gekocht (en shirts en vesten). Onderbroeken haal ik bij Hema en beha's bij Carrefour maar kan overal want borsten heb ik niet echt veel (weet ik niet eens precies omdat ik altijd iets elastisch in 1 stuk koop). Ik heb 1 corrigerende onderbroek die ik alleen bij speciale gelegenheden draag als ik mijn mooie jurk aanwil. Het enige waar ik problemen mee heb om te vinden is een zomerjas. Rokken mt. 48 meestal maar dan moet ik de taille iets versmallen, shirts xl/xxl hangt ervan af of mijn bovenarmen erin passen. Als ik al naar een zwembad ga dan in badpak, water is nat en ik heb er geen lol in. Lees liever in de schaduw een boek ( hou niet van de zon)

kamille

kamille

25-05-2012 om 12:13

Grote maat

Corrigerend ondergoed in maat 48-50 moet ik nog tegenkomen. Het eindigt meestal bij 42-44 of XL. Blijkbaar is er geen corrigeren meer aan als je daarboven komt?

Ik heb ook 48-50 en schaam me niet voor mijn badpak, maar het schuren van de blote bovenbenen vind ik wel erg hinderlijk. Ik draag daarom liever een lang shirt of een jurkje over het badpak met een (korte) legging tegen het schuren, en ga pas "uit de kleren" als ik het water in wil gaan.

Yura

Yura

25-05-2012 om 13:28

Maat 44

Heb 44, dat is denk ik wel net ietsje makkelijker. Ik draag een jurkje zonder mouwen en tot op de knie, maar wel met een wielrenbroekje eronder, dat je niet ziet. Ik vind een legging die eronderuit komt niet mooi, maar de schurende dijen is mijn grootste probleem met dit weer. Ondanks mijn overgewicht sport ik heel veel en heb de laatste 8 jaar ofzo heel veel mijn triceps getraind waardoor mijn bovenarmen vrij strak zijn. Ik loop sowieso zoveel mogelijk mouwloos want transpireer snel onder de oksels en vind zweetplekken echt verschrikkelijk. Denk dat dit een gevolg is van een combinatie van overgewicht en leeftijd, want wordt de laatste jaren steeds erger. Corrigerend ondergoed draag ik niet, moet er niet aan denken zeg met die warmte, als ik eraan denk houd ik mijn buik in, schijnt nog eens de beste buikspieroefening te zijn ook, gewoon de hele dag je buik in te houden, krijg je hele sterke buikspieren in. Op het strand draag ik een bikini, maar ik als ik rond ga lopen doe ik er snel iets over, tenzij het het hele korte stukje van handdoek naar zee betreft. Ik heb niet enorm grote borsten dus het probleem van de brede behabandjes heb ik niet, persoonlijk vind ik spaghettibandjes aan een hemdje mooier dan dat het meer een shirt zonder mouwen is zeg maar, dan worden juist die zwaaiarmpjes benadrukt, want die kipfilets beginnen dan precies waar het shirt stopt. Als de bandjes een beetje in de kleur van je hemdje zijn is het niet zo storend vind ik.

Vic

Vic

25-05-2012 om 13:40

Goed passende bh

Als je bandjes afzakken, is je maat niet goed of de bh zijn elasticiteit kwijt. 70% van de vrouwen draagt de verkeerde maat bh, en dan krijg je vetrollen, uitfloepende borsten of afzakkende bandjes. Bij een goede lingeriewinkel nemen ze je maat op en krijg je een bh die goed past. Grote kans dat je kleding dan ook mooier valt.

Plusje

Plusje

25-05-2012 om 13:42

Bh bandjes

Als je BH bandjes steeds afzakken, draag je dan wel de juiste maat BH? Mijn BH bandjes zakken niet af, maar het zijn geen elegante smalle bandjes, want ik heb een grote cupmaat. Bredere schouderbandjes draagt dan veel fijner, maar van die brede BH bandjes met dunne spaghettibandjes vind ik persoonlijk geen gezicht.

Ik draag geen coorigerend ondergoed in de zomer, veel te warm. En buik inhouden doe ik ook niet aan.

Plusje

Plusje

25-05-2012 om 13:51

Kamille

Bij wehkamp kun je corrigerend ondergoed ook in maat 50 kopen. Bij Miss Etam is corrigerende onderkleding t/m maat 46/48 te koop. Maar dat valt zo ruim dat ik een kleinere maat koop. Dus als het weer koel is zou je kunnen gaan passen.

ouzo

ouzo

25-05-2012 om 14:37

Grote maat

Je hoeft geen korte broeken en hemdjes met spaghettibandjes te dragen als het erg warm is, een boek tot aan of net over de knie met een mouwloos shirt erop , van lekkere dunne katoen, zit lekkerder en is ook koel. Ik woon in een land waar het 's zomers erg warm kan zijn,heb ruime ervaring ! Een goed zittend badpak vind ik ook fijner dan een bikini trouwens. Jurken staan ook leuk. Let op de stof, dunne katoen of viscose en let erop dat je kleren niet te krap zitten. Investeer in goede bh's, scheelt een stuk en je bandjes zakken niet af . Aan corrigerend ondergoed doe ik niet, doet me teveel denken aan de step-ins waar mijn moeder zich in worstelde.

Doe lekker aan waar je zin in hebt.

Doe ik ook. Maat 44/46 (ben wel lang) en heb net vier jurkjes gekocht die ergens halverwege dijbeen eindigen. Het mooie is er vanwege de kilo's en de jaren wel van af (van die benen dus), maar ik vind die jurkjes leuk en ik ga niet in een tent lopen te smoren van de hitte omdat ik er misschien het uitzicht van een ander mee bederf. En op het strand trek ik een bikini aan.

skik

Ik vind juist zo raar

Dat vrouwen met een grote maat in dit weer toch nog een legging onder hun jurk/tuniek doen. Een luchtige, dunne broek, of gewoon een jurkje met niks eronder is toch veel lekkerder dan zo'n strakke legging?

Oh ok

Was toch handig geweest om eerst even de reacties te lezen. Die legging is blijkbaar antischuur.

kamille

kamille

25-05-2012 om 15:53

Silone en plusje

Silone, een dunne broek zit net zo lekker, maar rokken en jurken niet omdat bij gezette mensen de bovenbenen vaak over elkaar schuren en dit kan erg gaan irriteren, zelfs huidinfecties en eczeem geven. Een legging of wielrenbroekje biedt dan uitkomst, maar ik heb gemerkt dat wielrenbroekjes wel eens opkruipen, dus zelf geef ik de voorkeur aan een legging in een passende kleur. Ze zitten niet warmer of vervelender dan broeken.
Plusje, ik heb daar nog niet gekeken, ik zal dat binnenkort eens doen, bedankt voor de tip.

Ook maat 48/50

Als het zo warm is draag ik toch het liefst een jurk of rok. Ik heb er een aantal tot op of net over de knie en een aantal tot op de enkels. Verder heb ik nog een aantal lange linnen broeken, die dragen ook lekker luchtig in de zomer. Daarop draag ik topjes (wel met brede bandjes, geen smalle) t-shirts, blouse, dun vest, tuniek. Korte broeken draag ik niet maar droeg ik ook nooit toen ik nog in maat 38 paste

Naar de camping ga ik niet, wel naar strand en zwembad en dan draag ik een badpak. Heb deze week nog een nieuwe gekocht bij c&a. Een tankini om precies te zijn. Dat is een broekje met een los bovenstukje dat losjes over de buik valt. Daarbij draag ik dan een strandjurk.

Ik draag nooit corrigerend ondergoed en m'n buik hou ik ook al niet in Ik geef wél redelijk veel geld uit aan goed passende bh's. Dan zakken de bandjes niet steeds af.

Mijn kleren koop ik vooral bij ulla popken, miss etam, ms mode en c&a.

sinas

sinas

25-05-2012 om 22:49

Waar ik zin in heb

qua kleding draag ik gewoon wat ik wil. Enige vervelende vind ik mijn overmatige haargroei op de benen en bikinilijn. Op de benen vind ik nog wel redelijk om dat te scheren, maar de bikinilijn, als de haartjes weer gaan groeien heb ik daar zo'n last van.

Ely

Ely

25-05-2012 om 23:54

Sinas (ot)

Met de vleug meescheren al geprobeerd? Was bij mij de gouden oplossing

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-05-2012 om 00:56

Ik heb een extra 'probleem' en dat zijn steunkousen. Ik draag daardoor nooit blootbeens korte rokken of broeken. Ik ben sinds 2 jaar eindelijk over mijn schaamte heen gestapt en draag nu wel kuitlange broeken in de zomer. Als mensen daardoor mijn kousen zien kan mij dat niet veel meer schelen. Als ik een legging aan heb kan ik een rok tot boven mijn knieën goed hebben. Ik heb geen dikke benen en ze zijn lang. Op gebied van luchtige zomerkleding draag ik nooit hemdjes zonder er iets overheen te dragen, ik vind dat echt heel onflatteus. Bij warm weer heb ik niet strak zittende shirts aan, of iets tuniekerigs op een luchtige zomerbroek of een 7/8 of 3/4 broek. Ik heb 5 jaar geleden een badpak gekocht voor onze vakantie in dat jaar, maar het is er nooit van gekomen er gebruik van te maken. Het is een simpel zwart badpak, goed afgestemd op een wat steviger lichaam.
Ik heb liever een degelijke goed zittende bh dan een flitsend model. Ik heb deze: http://www.lingeriehuis.com/artikel/Anita_5427?lang=nl&returnto=lasturl
Van katoen, heel prettig.

Steunkousen

Steunkousen draag ik dus ook en ik heb nog nooit bedacht dat ik die met een lange broek of rok zou moeten bedekken. Ik draag die dingen nu eenmaal voor m'n gezondheid, waarom moet ik mij daar dan voor schamen? Nee, flateus zullen ze wel niet zijn maar ook niet bepaald onflateus. Ik zie het in ieder geval niet Het is gewoon wat het is. Steunkousen. Nou en.

Mijn schoonmoeder draagt een brase rond haar knie. Een nogal groot ding, gedeeltelijk van metaal. Ze bedekt hem niet met lange kleding. Gelijk heeft ze.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-05-2012 om 21:15

Reva

Als jij je prettig voelt bij volledig zichtbare steunkousen moet je je daar ook zeker niet druk om maken. Voor mijzelf vind ik het niet mooi, dus bedek ik het liever een beetje.

Monet

Monet

28-05-2012 om 07:45

3/4 broeken

Ik heb vooral 3/4 broeken aan, of een tregging tot onder de knie. Erboven draag ik inderdaad hemdjes maar wel een wat langer model dat over mijn billen valt. Ook een tuniek met korte of zonder mouwen is favoriet.
Op het strand droeg ik afgelopen week een tankini, ik heb ook wel een badpak, of ik lig topless.
Op een camping zou ik gerust in badpak of tankini lopen bij mijn tent, zodra ik naar de winkel zou gaan zou ik wel even een tuniek erover aantrekken.
Oja, en waar ik veel mijn kleding koop: Miss Etam Plus en/of Promiss, beiden ook te bestellen via Wehkamp.

+ Brunette +

+ Brunette +

28-05-2012 om 19:59

Steunkousen: off topic

Hoe zit het, zijn die dingen in Nederland tegenwoordig niet in flitsende kleurtjes te krijgen? Dan is het toch niet zo erg? Of vergoedt het ziekenfonds alleen die vleeskleurige?

Schurende dijen

Ik heb ook een grote maat en tegen schurende dijen helpt de sloggi long voldoende onder jurk of rok. Vorig jaar heb ik korte leggings besteld bij ulla popken en die draag ik met een tuniek erover. Korte broeken die fijn zitten zijn moeilijk te vinden, ooit heb ik in een serieuze dames modezaak twee gekocht en die draag ik eigenlijk alleen op vakantie. Ondanks kipfilets draag ik graag mouwloos, vind ik prettig. Maar corrigerend ondergoed is te warm. Alleen als ik echt netjes moet wil ik een uitzondering maken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sarah's sweeties

Korte leggings voor onder een jurkje en nog meer leuke hemdjes en hebbedingetjes voor de vollere vrouw kan je vinden via http://www.sarahssweeties.nl/home.php
G

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.