Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mover

Mover

24-03-2012 om 18:52

Groene en bruine kikkers, samen in een vijver?

In mijn vijver zitten aardig wat bruine kikkers. Momenteel is het een leven van jawelste in het water. De kikkerdril vliegt je om de oren
Nu wil ik heel graag ook wat groene kikkers in de vijver. Het geluid van mijn bruine vriendjes wil ik afgewisseld zien met wat groen geluid.
Kan ik over een tijdje wat groene kikkerdril in mijn bruine kikkervijver erbij doen?
Kunnen groen en bruine kikkers in een vijver samen leven? Afmetingen vijver 1,5 bij 1 meter (diepste deel 1m diep).
Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

25-03-2012 om 16:54

Groene kikkers

Hoe kom je aan kikkerdril van groene kikkers? Kun je aan kikkerdril zien wat voor kikkers eruit gaan ontstaan? Zal vast wel, ik heb er geen verstand van.

Wel een vijver met soms bruine, soms groene kikkers. Als ik de tuin niet al te hermetisch afsluit (er staat onder de schutting een randje gaas vanwege het konijn) dan varieert de populatie vanzelf.

Mover

Mover

25-03-2012 om 21:29

Reactie

Ik heb nu idd al bruine kikkerdril in mijn vijver. Het knort en doet al een week of wat dat het een lieve lust is.
Mijn collegaatje woont langs een sloot met kwakende kikkers (en dus groen). Als daar zich het dril vormt, kan ik een keertje langs, en wat dril voorzichtig meenemen en bij mijn vijver zetten.
Omdat ik weet dat kikkers een beschermde diersoort is, wilde ik eerst weten of het zin had om groen en bruin in een vijver te zetten, alvorens met het dril aan de wandel te gaan.
Ik ga het gewoon proberen. Dank voor de reacties.

App

Ik heb een app (iPhone) met beschrijving van reptielen en amfibieën in Nederland. Dus ook kikkers en padden. Je hoort ook de geluiden die ze maken! Hij heet: herpetofauna. Erg leuk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

tonny

tonny

26-03-2012 om 08:05

Leuk gale!

zo'n knorkikker hebben we inderdaad. Maar die door jou genoteerde kikkerzang herken ik ook.

Wij hebben dus doorgaans al twee soorten kikkers Alleen nooit geweten dat de groene ook bruin kunnen zijn en de bruine groen. Wat is het leven toch ingewikkeld.

mirreke

mirreke

26-03-2012 om 12:53

Volgens mij

knorren die bruine kikkers vooral overdag. Hier al een week de hele dag door geknor, we hebben een enorme sexparty in de tuin Zo fijn ook van dit weer, dat je het nu ook echt kunt meemaken.
En, wat een leuke app, triple!

Mirreke

Ik heb de app ook in roofvogel- en vissenvariant. Leuk hè!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

mirreke

mirreke

28-03-2012 om 11:06

Triple, bij de weg

Ik moest wel even zoeken naar de app, hij heet in de appstore namelijk Reptielen en amfibieen van Nederland, en hij is van Eti BioInformatics. Ze hebben idd ook roofvogels, vogels, vlinders, vissen.

O.t.

Hé er zijn blijkbaar nog meer Apps in die serie. Leuk! Ik had er een paar gratis via AppEvent. Bedankt voor de tip Mirreke.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.