Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

11-10-2011 om 10:46

Groeidino in aquarium?

In de categorie belachelijke vragen: kan het kwaad als ik een groeidino in de bak bij de goudvissen zet?
Groeidinootje (zo een uit de speelgoedwinkel in een ei waar je dan water bij moet doen) staat al 3! maanden in een bakje water op de aanrecht en nee, hij mag niet weggegooid worden van de kinderen. Zonder water droogt ie uit. Kan hij dus bij de goudvissen in de bak gaan wonen? Qua kleur zou hij goed matchen, maar komen er nog schadelijke stoffen van zo'n beest af?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

11-10-2011 om 10:58

Kun je hem

in een schone en goed afgesloten glazen pot doen. En dan evt in het aquarium, dat zou geen kwaad moeten kunnen.

Nee hoor, die drogen niet uit

Zo'n dino die uit een ei komt begrijp ik? Zo'n wit ei waar dan barstjes in komen en dat uiteindelijk uit elkaar valt, waarna Dino zichtbaar wordt?

Die drogen niet uit. Nou ja, ze worden wel droog, maar ze krimpen niet en vallen ook niet uit elkaar. Ik kan het weten, want dinogekke zoon heeft al twee keer zo'n ding gekregen, en laatst stond ik nog op het punt de eerste (een monsterlijke travestie van een triceratops) weg te gooien toen hij even niet oplette (maar toen ging de telefoon en nu is dat kreng er nog).

Groeten,

Temet

Mamvantwee

Mamvantwee

11-10-2011 om 12:32

Droogt wel weer en krimpt

Jawel hoor Temet, die dino's uit het ei die wij hebben gehad (een stuk of drie) werden na een paar dagen uit het ei in de droge lucht toch echt weer mini. Een factor vier kleiner, minstens.

Guinevere

Guinevere

11-10-2011 om 12:58

Ik kan natuurlijk

Ik kan natuurlijk een lege pot nemen, het beest erin doen, vullen met water, er een flinke scheut alcohol in doen tegen de algen etc. en dat ding parkeren bovenop de kast in zoon's kamer. Maar wat dan als ie die pot leegdrinkt, je kunt het zo gek niet bedenken met kleuters...
Goed te horen dat ik niet de enige ben met een dino-probleem.

Als ik naga hoe ze ruiken

zou ik zo'n groeidino niet snel in een aquarium met levende wezens gooien. Volgens mij geeft dat aardig wat minder prettige stoffen af aan het water.

Hier is trouwens ook de ervaring dat ze krimpen zodra ze niet meer onder water staan.

Chris

Mamvantwee

Potverkoffie, hebben wij dat weer: die dino's van jullie krimpen en wij blijven met de oorspronkelijke klonten zitten.

Overigens, Guinevere, ik zou mijn visjes ook niet aan zo'n beest blootstellen, om dezelfde redenen die ChrisH noemt.

Je kan wel beide doen: dino in pot, pot in het aquarium. Hebben die visjes ook eens een ander uitzicht.

Groeten,

Temet

margje van dijk

margje van dijk

11-10-2011 om 13:50

Croedino (o.t.)

Ik las werkelijk waar: Croedino in het aquarium.
Of hoe heet dat spul, dat alcoholvrije likeurtje waarvan iemand in de kroeg zegt: Geef mij maar wat zij heeft.

Dus ik denk: Waarom zou je dat in vredesnaam in je aquarium willen gooien, maar ja, als je het toch doet, het zal wel geen kwaad kunnen want er zit geen alochol in en je kunt er toch lol mee hebben, hebben die vissen ook eens wat ....

Moeten ze het weer met een groeidino doen.

Margje

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-10-2011 om 16:08

Hier is de groeidino ook nog steeds van hetzelfde formaat. Nog een tip: leg hem vooral niet op de verwarming, die huid krijg je er niet meer van af

Guinevere

Guinevere

11-10-2011 om 16:15

Haha

Nou, onze goudvissen houden niet zo van alcoholvrij. Ze krijgen liever een scheutje Riesling, zo rond voedertijd.
Heb besloten onze (wel krimpende) groeidino dan maar in een pot water +scheut pure alcohol te stoppen, en toch maar niet bij de vissen. Ik koop wel een mooi kasteeltje voor ze, of een gezonken piratenschip. Kan er wel playmobil in die bak, ja toch???
Tsjonge, ontdekken we zomaar dat er ook nog kwaliteitsverschil zit in groeidino's zeg! Of ligt het aan het spul waarin ze liggen te wellen? Moet het misschien in Marsala ipv water?

Guinevere

Guinevere

11-10-2011 om 21:34

Knap

Ik vind het echt ontzettend knap hoe jullie binnen 11 reacties van een groeidino tot een eigen zaak in Oordino weten te komen! En bedankt weer, dat Crodinospul vond ik toch al niet te z&%pen, maar de associatie met Zwankezwaanoorsmeer zal me nu al helemáál nooit meer verlaten. Iiiiiieeeeeeeeeeuw.
Oh ja -> voor het geval iemand denkt dat ik gepikeerd ben.
PS Gale, misschien kun je het beter gebruiken als smeermiddel voor fietskettingen???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.