Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ik

Ik

10-02-2015 om 12:31

Grijze was

Waar doen jullie je grijze was bij ?
Bij de gekleurde of donkere was ?

Jessica O

Jessica O

10-02-2015 om 12:34

ligt eraan

Licht grijs gaat wel eens mee in een witte was. Dit is dan een shirtje (zonder print), of ondergoed. Anders bij een donkere was in

Astrid

Astrid

10-02-2015 om 13:25

meestal

Meestal verzamel ik een was met soortgelijke kleuren zoals lichtbruin, lichtgrijs, lichtblauw enz.
Is het lichtgrijs dan bij de witte was, is het donker(muis)grijs dan bij de donkere was.
Niet bij de gekleurde was in elk geval.

Bij de grijze was ;0)

Wij hebben veel grijze kleren, dus ook een grijze was. Maar ik zou heel licht grijs bij wit doen, medium grijs bij bont en antraciet bij donker.

skik

bieb63

bieb63

10-02-2015 om 15:24

idem als skik

Niet heel veel grijs, dus geen grijze aparte was, maar licht grijs bij wit, gewoon grijs bij bont en donker grijs bij de donkere was. Maar dat doe ik idem dito met lichtblauw e.d.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-02-2015 om 15:44

Hier

Ik heb een witte en een bonte was. Bij wit gaat alles wat licht is, dus ook lichtgrijs. In de bonte was gaat de rest.
Ik ben niet zo van de was scheiden. Vroeger wel, maar ik heb gemerkt dat het allemaal niet zo heel veel uitmaakt.

Mieke

Mieke

10-02-2015 om 15:47

Niet bij wit

Bij wit gaat bij mij alleen wit anders wordt die was vanzelf wel grijs, licht grijs gaat bij de lichtbonte en donkergrijs/antraciet bij de donkere was.

Tijgeroog

Tijgeroog

10-02-2015 om 16:18

Oh jee

Ik heb een witte was (met ook hele lichte andere kleuren) en een bonte was, met de rest. Geen lichtbonte was, geen donkere was, geen ride was en zeker geen grijze was...

guera

guera

10-02-2015 om 17:42

hier ook alleen bont en wit

Ik heb bont en wit op 40 graden en dan nog handdoeken/beddengoed op 60 graden. Verder niks gescheiden. Lichtgrijs zou bij mij bij de wit gaan. Als het echt een dolle boel is hier dan heb ik nog weleens een aparte spijkerbroeken was.

Mieke

Mieke

10-02-2015 om 20:03

wasmiemel

Ik ben wel een enorme wasmiemel. Een spijkerbroekenwas samen met de vesten van sweatshirtsof met ritsen (dan kunnen de ritsen geen t-shirts of zo beschadigen), een donkere was, een lichtbonte, een witte, een rood/roze was (hoewel die tegenwoordig niet groot meer is), een handdoekenwas en een wolwas. Dit werkt voor mij het beste, heb geen zin in een grauwe, witte was of kapotte shirts door ritsen of te korte of te wijde wollen truien omdat ze te heet gewassen zijn. Ik leg wollen kleding ook nog eens plat te drogen. Ik vind het zonde als je spullen door wassen beschadigd raken of uit vorm. Maar goed, anderen doen het weer anders. Oh ja, in het seizoen heb ik ook nog wel eens een sportkledingwas. Die lekkere stinkende voetbalshirts en -sokken heb ik liever niet bij mijn kleren in de was.

Tijgeroog

Tijgeroog

10-02-2015 om 20:11

Mieke

Wolwas heb ik dan nog wel apart, samen met ander kwetsbaar goed. Maar dat is incidenteel, we hebben amper wollen spullen. Maar als ik zoveel verschillende wassen zou hebben zou ik steeds heel lang moeten wachten voor ik weer een wasmachine vol heb. Ik was nu meestal vier keer in de week, drie keer bont en een keer wit. Hoe doe jij dat dan? Heb je heel veel kleren, of heb je je wasmachine maar halfvol zitten?

Tijgeroog

Tijgeroog

10-02-2015 om 20:12

Mieke 2

Of een groot gezin, dat scheelt natuurlijk ook, bedenk ik me net.

Hanne.

Hanne.

10-02-2015 om 20:40

4 verschillende wassen

Ik draai 4 verschillende soorten was

-wit
-rood/oranje
-lichtbont (geel, groen, lichtblauw, beige, aqua, lichtgrijs)
-donkerbont (donkerblauw, bruin, zwart, donkergrijs)

Waar grijs terechtkomt hangt dus af van hoe donker het is. En vanmij interpretatie er van, en die kan nogal wisselen. Dus ik doe gerust de ene sok bij donker bont de andere bij lichtbont.

Bovendien was ik alleen met volle trommels en dan kan een t-shirt gerust van lichtgrijs naar donkergrijs promoveren om de trommel vol te krijgen.

Enige wat echt heilig is is de witte was. Daar komt echt niets anders bij. Toen ik daar nog niet zo streng in was werd de was inderdaad grauw. Niet erg voor theedoeken en ondergoed, maar een kind in een grauw judopak tussen al die witte ziet er toch een beetje zielig uit.

Tango

Tango

10-02-2015 om 21:16

Witte was

Als ik een hele witte was zou moeten draaien zou ik meer dan een week moeten wachten voor ik een machine vol zou hebben. Zoveel wit hebben wij niet. Een paar witte t-shirts, witte onderbroeken van mezelf, bh's en dat is het dan wel.
Ik draai dus een lichte en een donkere was. In de winter meer donker want dan draag je meer donkere kleding. Lichtgrijs zou bij mij dus bij licht gaan en donkergrijs bij de donkere was.
Sportkleding gaat hier ook gewoon bij de dagelijkse was. Voetbalkleding is hier niet seizoensafhankelijk, er wordt bijna het hele jaar gevoetbald. Die stinksokken worden als het goed is vanzelf schoon in de machine en maken dan de rest van de was niet viezer neem ik aan.
Beddengoed gaat wel apart en af en toe een handdoekenwas. Dit gaat op 40 graden. De rest veelal op 30 graden omdat ik geen zin heb de kwetsbare stukken apart op 30 graden te wassen.

Katniss

Katniss

10-02-2015 om 21:20

Wit, gekleurd en donker

In mijn witte was gaan alleen witte spullen, anders wordt het hoe dan ook grauw. Witte shirts met print doe ik er wel bij, de enkele die we hebben, maar dan doe ik er een colour catch doekje bij. Verder heb ik een lichte bonte was, waar dan lichtgrijs bij zou gaan, en donkere (spijkerbroeken-) was waar donkergrijs bij gaat. Soms komt het zo uit dat ik heel veel rozerode spullen in de was heb, dan draai ik een apart wasje. Ik doe niet moeilijk over halve trommels, want ik doe liever een was extra dan dat ik kleding verpest.

Hanne.

Hanne.

10-02-2015 om 21:20

wit

Wit blijft hierook vrij lang liggen bestaat vooral uit theedoeken, maar daar heb ik er gelukkig heel veel van.

Ik houd er stiekem ook rekening mee. Blijft de witte was erg lang liggen dan gaan er bv witte handdoeken mee naar zwemles. Is de rood/roze was nog niet helemaal vol dan worden het de rode handdoeken.

50 Shades of Grey

De grijze kleding die bij de witte was gaat is dan ook wel echt heel lichtgrijs, lichten dan de overbekende grijze joggingbroek. Net als heel licht beige of 'nude', dat kan in de bonte was wat grauwig worden. De echte witte kledingstukken verkleuren er niet van, die gaat ook meestal op 60 graden.

skik

Juno

Juno

10-02-2015 om 22:30

Grijs gaat bij licht

Ik heb 6 wasmanden, rood, wit, donker, lichtblauw en lichtgroen, grijs en beige en tot slot 'heet' (lakens en handdoeken). Als ik te weinig grijs of beige heb wil ik het ook nog wel bij de andere lichte spullen doen. Een volle mand is een volle trommel, dat werkt makkelijk.

wit apart

Wit gaat hier ook absoluut apart. En ik mis 'mijn' 'blauwsel'. Een hele enkele keer vind ik nog wat in een Surinaamse toko. Ik kan niet wennen aan incidenteel uitgeprobeerde andere middeltjes, dus neem ik echt geen risico.
Verder maak ik ook verschil in echt donkere was, bonte was en rood/oranje was.

Half a twin

Half a twin

11-02-2015 om 09:22

Korte vraag, lang antwoord.

Waar gaat de grijze was bij?
Dat is afhankelijk van de soort was. Het lichtgrijze shirt dat zoon draagt onder zijn donker grijze vest gaat bij de licht gekleurde was. (Lichtblauw, lichtgrijze, lichtroze, beige, creme, lichtgroen enz.)
Het donker grijze vest (gebreid van heel dun donkergrijs katoen) gaat bij de fijne was waar allerlei kleuren gebreide dingen bij elkaar gaan.
Mijn grijze jeans gaat bij de spijkerbroekenwas met wasmiddel voor donkere kleuren.
De donkergrijze hand- en theedoeken gaan bij de donkere handdoekenwas op 60 graden. De lichtgrijze dikke badstof badmat gaat bij de lichte handdoekenwas.
Het beddengoed van ons bed, grijsbruine dekbedhoes met lichtgrijs onderlaken gaat in een aparte trommel, maar die is dan ook goed vol.

Grijze was gaat bij mij bij een was waar het het beste bij past waarbij het materiaal en de programmakeuze meer leidend is dan de kleur.

Mieke

Mieke

11-02-2015 om 10:44

tijgeroog en anderen

Wij zijn met 2 volwassenen en 3 pubers, dus qua grootte van kleren telt dat voor 5 volwassenen en puberkleren gaan wat sneller de was in. Dan heb je zo een broekentrommel vol. Ik was zodra ik een volle trommel heb en dat is afhankelijk van zomer/winterseizoen 1 a 2 trommels donker, 1 trommel lichtbont, 1 trommel handdoeken per week. 1 trommel wit per 1 1/2 week en in de winter 1 trommel wol per week. Dat zijn bijvoorbeeld gebreide vesten die momenteel veel door dochters gedragen worden want ja, mode.
Met puberlijven aan het sporten, dan wil je die sportkleren niet al te lang in je huis hebben liggen want dan vergaat je het lachen. Dus in de winter met trainingspakken etc heb ik ook weer zo een trommel vol met 3 sporters in huis die 2 keer trainen en een wedstrijd per week hebben. Ik heb geen zin in die lucht in mijn kleren.
Ik probeer volle trommels te draaien, lukt dat niet dan wil ik ook nog wel eens een was verdelen over ander wassen of anders draai ik een kort of half programma. Ik heb wel een wasmachine met een normale trommel (niet extra groot dus) en ik heb een wasmachine aaa+ wat energie betreft en zonnepanelen op het dak en ik gooi alleen in de winter wat dingen in de droger, de rest hang ik toch op want ja wasmiemel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.