Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gras in mijn border: hoe hou ik het weg..?

Dag allemaal,
Ik mijn tuin zit in het midden een grasveldje, en er loopt een pad van stoeptegels langs. Naast het pad van stoeptegels en tegen de schutting is een border waar ik lavendel en bramen geplant heb. Maar het graa overwoekert alles.
Ik heb net 2 uur gewerkt in de tuin en heb maar ongeveer een kwart van de border grasvrij gekregen. Hoe hou ik mijn stoeptegelpad en vooral mijn border "grasvrij". Opnieuw aanleggen ga ik niet doen, het is een huurwoning en ik wil niet te veel geld investeren maar is de enige oplossing elke maand uren gras wieden uit mijn border?!
Sini, met blaren op haar handen

Nimbo

Nimbo

01-05-2016 om 20:46

helaas

ik denk het wel...

40er

40er

01-05-2016 om 20:48

tja

Bijhouden hè.....

Cacao doppen strooien, daar komt niet veel doorheen. Of de boel volplanten met bv looptijm/kamille of sedum.
Maar waar gewoon zwart zand zit, daar krijg je onkruid

Wilgenroosje

Wilgenroosje

01-05-2016 om 22:09

Klinkertjes

Met klinkertjes een smal randje leggen tussen gras en border. Dan kan het gras de niet border ingroeien. Het wordt weer tuintijd, dus vast wel goedkoop te vinden op bijv. Marktplaats. En vergeleken met de tijd die je nu kwijt bent niet zo heel veel werk.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

02-05-2016 om 08:36

Oeps

Zie nu dat er tussen je gras en border al een heel tegelpad ligt. Dan heeft een randje klinkertjes weinig zin. Zou verder geen oplossing weten, behalve paar keer per week even zo'n klein harkje met 3 tanden tussen je planten doorhalen. Succes!

Bodembedekkers?

Een paar leuke bodembedekkers doen wonderen. Er is keus genoeg.

plastic rand

Het heet geloof ik rolborder, maar misschien is dat wel weer de houten variant. Maar je hebt gegolfd donkergroen plastic aan de rol dat je langs de rand van je border verticaal in de grond kan duwen. Als je dan een randje boven de grond laat uitsteken zou het gras er niet door moeten kunnen komen.

Even gegoogled, zoiets bedoel ik: https://www.gamma.nl/assortiment/nortene-grasrand/p/B217387

Groeten,

Temet

Vaker.

Niet af en toe uren schoffelen maar steeds iedere spriet er uit trekken die je ziet zitten. Dus iedere dag een kwartiertje plukken en dan een uur uitrusten Cacaodoppen staan leuk en houden het gras iets tegen maar steeds als je schoffelt heb je "dopverlies". Je blijft aan het kopen.

Tuinieren moet je hobby zijn, je houdt altijd werk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.