Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Single lady

Single lady

21-04-2011 om 09:40

Gras ellende- tips?

Gisteren heb ik na het maaien van mijn postzegeltje gras ook geverticuteerd. Wat een berg mos kwam er vanaf. Mijn tuintje ligt op het oosten en de buren hebben een paar grote bomen. Dus vooral in de winter ligt mijn tuin erg in de schaduw.

Nu ziet mijn gras er vreselijk uit, veel gaten. Wat is beter, grond aanvullen met tuingrond en dan weer inzaaien? Eerst nog mosdoder erop spuiten? Er zit hier en daar nog wel een beetje mos.

Of zal ik van die graszoden laten komen? Ik ben bang dat we die niet zelf zo netjes kunnen leggen, de grond is nogal hobbelig nu en dan moeten we ook echt alle grasresten verwijderen. Dat wordt dan weer zo'n toestand met de groenbak....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

21-04-2011 om 21:05

Knollenveld

Vorig jaar hadden wij ook zo'n knollenveld. Dus wij hebben graszoden laten aanrukken. Eerst hebben we het oude gras geëgaliseerd met zand en toen gewoon de zoden eroverheen gelegd.
Dit jaar is het minder erg met de gaten en heb ik gewoon wat geëgaliseerd met tuingrond en toen graszaad in het rond gesmeten. Eens kijken of het wat wordt, het kiemt niet zo goed met deze droogte.

Valkyre

Valkyre

22-04-2011 om 12:02

Cocopeat

Helpt beter tegen mos. Ook regelmatig kalk strooien helpt wat. Ik zou 't met cocopeat egaliseren, en dan speciaal schaduwmengsel graszaad strooien. En elke dag sproeien (helaas) tot het nieuwe gras sterk genoeg is om te maaien (daarna bij droogte 1x in de week flink sproeien).

Zoek bij het tuincentrum eens een (gratis) folder van EcoStyle over grasonderhoud, daar staan goede aanwijzingen in.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.