Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pruikje

Pruikje

15-04-2011 om 20:21

Graag tips / wie heeft dikke haren en verft zelf?

Meestal laat ik mijn haar verven door de kapper. Maar ook best een kostenpost. Maar als ik mijn haar zelf verf ben ik niet tevreden met het resultaat.
Het probleem is dat je de uitgroei blijft zien. Ik ben volledig grijs en verf mijn haar in een donkerblond/bruine kleur (geen rood of kastanje erin). Ik koop een goed merk verf (l'óreal of john frieda) van een kleur die aansluit bij wat er al in mijn haar zit. Ik volg de instructies goed en breng eerst aan op de uitgroei en daarna op de rest. Toch zie je kleurverschil met het haar dat al geverfd is.
Ik heb van mezelf hele dikke haren. Zou het kunnen dat dan de verf niet goed pakt? Wie kent dit probleem en heeft een tip?
Pruikje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

15-04-2011 om 20:48

Alleen uitgroei behandelen

Of verf goed pakt of niet heeft niet zozeer met de dikte van je haar te maken, maar meer met de structuur en de "gezondheid" van je haar. Als je heel gezond haar hebt dan zijn alle schubben goed gesloten en pakt de verf niet goed.
Maar als je de uitgroei wilt behandelen dan moet je volgens mij niet je hele haar verven maar alleen het gedeelte met uitgroei. Volgens mij krijg je dan geen kleurverschil.

Pruikje

Pruikje

15-04-2011 om 21:14

@puck

Ik doe eerst de uitgroei en dan de laatste 10 minuten mijn hele haar. De uitgroei krijgt dus de maximale tijd.
Wat ik zie is dat de kleur op de uitgroei minstens 2 tinten lichter is dan de rest.
Pruikje

Puck

Puck

15-04-2011 om 22:23

Pruikje

Ik bedoel echt alleen de uitgroei, niet daarna nog de rest.

Fiorucci

Fiorucci

16-04-2011 om 08:11

Tip

Er zijn nu ook kleurmousses te krijgen, die masseren veel makkelijker in. Ik verf altijd het haar van mijn zus, maar door die mousse kan ze het nu zelf doen.

Pruikje

Pruikje

16-04-2011 om 12:17

Raadsel

Fiorucci & Puck, dank voor jullie reacties.
Vanwege mijn teleurstellende ervaringen met zelf verven in het verleden had ik goede hoop dat die mousse het voor mij zou zijn. Vorige week dit product gekocht en 20 minuten op de uitgroei laten inwerken. Daarna nog 10 minuten inclusief de rest van mijn haar. WEER dezelfde ellende. Kleur pakt dus niet goed op de uitgroei.
Ik geloof dat ik mijn nick maar in Wanhoopje ga veranderen
Pruikje

Puck

Puck

16-04-2011 om 12:44

Pruikje

Kleur pakt anders op je uitgroei. Je gekleurde haar is door het eerdere kleuren al wat beschadigd en neemt dus makkelijker kleurpigmenten op. En kleur op kleur wordt dan intenser. Ook verschilt de kleur van je uitgroei van die van je gekleurde haar en dat kan ook voor kleurverschil zorgen. Dus probeer eens alleen die uitgroei te verven en verder niets.

Cremespoeling

een tip: verf op niet te schone haren (dus niet net gewassen, maar liever enkele dagen daarna) en gebruik vooral geen kleurspoeling als je het verft. Schijnt ook verschil te maken. En inderdaad alleen de uitgroei pakken, hooguit de laatste 5 minuten even doormasseren door rest van haar.

Karly

Fiorucci

Fiorucci

17-04-2011 om 09:04

Nog een tip

Zorg wel dat je tijdens de laatste wasbeurt geen conditioner of cremespoeling hebt gebruikt, dan pakt verf ook minder tot niet.

klaver

klaver

17-04-2011 om 12:37

OP de uitgroei langer laten inwerken dan in de gebruiksaanwijzing staat
klaver (geen ervaring - dun haar)

cornilla

cornilla

17-04-2011 om 18:52

Vraagje over verven

EVen een andere vraag. Sinds een aantal maanden laat ik mijn haar helemaal verven bij de kapper en nu ben ik er achtergekomen dat hierdoor mijn haar enorm uitvalt/afbreekt. Vroeger liet ik folies zetten met geen problemen. Herkent iemand dit en wat kan ik er aan doen om mijn haar te herstellen. Ben echt ten einde raad en durf niets meer met mijn haar te doen.

Tip

verf gewoon telkens alle haren ineens niet de uitgroei, laat alles net zolang intrekken als de rest, 25 minuten, bij heel erg grijs haar mag ook langer. Je verft gewoon te kort, want echt grijs haar heeft gewoon veel langer tijd nodig.
Ben je bang dat je haar er niet tegen kan? Je hebt dik haar ,dus er gebeurt er echt niets mee. En wat dan mag, alles beter dan grijs haar..

oregano

oregano

20-04-2011 om 19:49

Hier juist niet alleen de uitgroei...

Ik heb een dikke bos haar en verf mijn haar om de 5 weken ongeveer. Dan zie ik weer een grijze rand verschijnen. Ik verf altijd mijn hele haar, ik snap ook niet hoe anderen dat zelf kunnen alleen die uitgroei, dat lijkt mij heel ingewikkeld. Vandaar dat ik allles doe, en ik heb nog nooit kleurverschil gehad (tenminste niet gezien).
Ik koop altijd de permanente kleuring, dus verf, en de laatste tijd vaak die van garnier, bevallen goed. Maar ook wel huiswerk van kruidvat, hema of etos.

Valkyre

Valkyre

20-04-2011 om 22:47

Alleen uitgroei

Deed ik altijd met zo'n haarverfkwastje. Gewoon veel scheidingen trekken, elke scheiding (alleen bij de haarwortel) inkwasten met verf.

Nu laat ik het de kapper doen. Hij verft eerst de uitgroei, en dan doet hij de rest van het haar met (uitwasbare) spoeling. Voor de lengtes van het haar gebruikt hij trouwens een iets lichtere tint van dezelfde kleur, anders wordt mijn haar bij ieder verfbeurt donkerder. Dus dat zou je ook kunnen proberen: verf voor de uitgroei, en spoeling in dezelfde of een iets lichtere tint van dezelfde kleur. Dus bijvoorbeeld diep koper (verf) voor de uitgroei, en licht koper (spoeling) voor de rest.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ook

Ik verf ook mijn hele haar, lijkt me ook te ingewikkeld om alleen de uitgroei te doen en ik heb toch een heel pakje wat ik wil gebruiken. Ik heb meestal Garnier.
Eigenlijk moet ik naar de kapper...Zij kunnen meerdere kleuren doen en highlights.
Alleen het is zo snel en gemakkelijk om zelf te doen. Ik doe het ook om de 5 weken inmiddels, mijn haar begint ook wat grijs te worden, maar nog niet zo erg. Echter ik was het dagelijks (vanwege vet haar) en denk dat je hierdoor de uitgroei ook eerder ziet. Daarom vind ik zonde om naar de kapper te gaan als het resultaat na 4 weken al is dat ik weer weer moet. Met lang haar is het best duur.

Pruikje

Pruikje

22-04-2011 om 23:51

Wat een tips weer - super!

Het me erg aanlokkelijk om gewoon maar ál mijn haar te verven. Niks gedoe met alleen de uitgroei. Als je geen hulp van een ander hebt, is dat érg lastig. Vooral achterop je hoofd.
Mijn kapsel: Kort in de nek, vooraan tot aan mijn kaaklijn. Zou het echt niet tot pigmentstapeling leiden als ik elke keer alles verf?
Ik ga het iig één keer proberen en dan 30 minuten of zo.
Dank voor alle reacties.
Pruikje

Tink

Tink

25-04-2011 om 15:54

Ook alles

Ik verf nooit alleen de uitgroei, veel te ingewikkeld. Gewoon alles, ik begin wel bij de wortels dus dat werkt dan wel iets langer in dan de rest.
Ik laat de verf altijd de maximale tijd erin, 30-35 minuten.
Op een aantal dagen niet gewassen haar 'pakt' het het beste. En idd geen kleurspoeling nemen maar permanente kleuring, echte verf dus. Ik heb altijd Garnier Nutrisse, bevalt prima.
Succes ermee

Pruikje

Pruikje

25-04-2011 om 23:45

Helaas ....

Dit weekend maar weer mijn geluk beproefd. Deze keer alles gedaan. Echte verf, dus 100% grijs dekkend. 35 minuten inwerktijd op alle haar. De uitgroei is gekleurd, maar lichter dan de rest van mijn haar.
Ik weet het echt niet meer. Wie heeft er nou ook van dat rare haar dat je alleen door de kapper kunt laten kleuren?
Pruikje

Ik!

Ik heb erg dik, half lang haar en begin er niet aan het zelf te doen! Die blije gezichten op de pakken haarverf zijn op mij niet van toepassing. Mijn haar kleurt ook nog eens erg snel op in de zon, dus ik laat mijn haar (middenblond met lichte bovenlaag en high lights) altijd door de kapper doen. Niet iedere kappersbezoek, maar om de 10-12 weken zeker. Dan valt de uitgave ook weer mee.

Puck

Puck

26-04-2011 om 20:05

Pruikje

"Ik weet het echt niet meer. Wie heeft er nou ook van dat rare haar dat je alleen door de kapper kunt laten kleuren"
Heb je nu al eens geprobeerd om alléén de uitgroei te verven en de rest helemaal niet?

Pruikje

Pruikje

28-04-2011 om 10:31

@puck

Als ik in het verleden zelf ging kleuren dan deed ik alleen de uitgroei. De voorlaatste keer had ik ook alleen de uitgroei gedaan. Het had zo slecht gepakt dat ik na 2 weken toch weer moest verven. Deze keer dus ál mijn haar gedaan. Maar ook nu pakt het dus niet goed.
Pruikje (die graag wil besparen op de kapper ... maar met al dat zelf verven lopen de kosten ook op!)

Puck

Puck

28-04-2011 om 12:43

Das gek, pruikje.

En die uitgroei deed je dan met hetzelfde middel als waarmee je hele haar de keer ervoor was geverfd en dat dus toen wel pakte? Dat is dan wel gek. Je kan wel hebben dat het ene middel beter pakt dan het andere, maar dat 1 middel de ene keer goed pakt en de andere keer helemaal niet is wel bijzonder. Dan wordt thuiskleuren idd een dure hobby.

Pruikje

Pruikje

28-04-2011 om 13:32

Twee verschillende

Puck, ik heb twee verschillende gebruikt.
De eerste was een schuimkleuring (John Frieda) en de tweede een Creme (van l'Oreal).
Die schuimkleuring leek me geweldig gemakkelijk. Maar toen de verf niet had gepakt was ik er klaar mee.
Pruikje

Ah john frieda

goed te weten dat die niet pakt op grijze haren! Laatst nog mee in mijn handen gestaan.
Vanaf nu laat ik 'm in 't vak staan!

Ik volg dit draadje vwb verf die goed grijze haren dekt!

Cabello.nl

Heeft een paar winkels in Zuid-Holland. Je kunt tubes crème kopen en waterperoxide en zelf je verf maken. In de winkel krijg je goed advies wat je moet hebben. Voordeel is dat je kleine batches kunt maken waardoor je vaak de uitgroei kunt behandelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.