Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wandelaar

Wandelaar

20-06-2013 om 00:13

Gps

Ik meen me te herinneren dat hier mensen waren die aan Geocaching doen. Die hebben dan ook vast verstand van het GPS apparaat, dacht ik zo. Ik wil er graag eentje aanschaffen wegens ernstig verdwalen onder het wandelen maar er zijn zoveel verschillende merken en modellen. Hoe kies je zoiets en wat zijn de do's en dont's?
Ik heb al wat rondgekeken op internet en ik heb het idee dat Garmin de beste keus is maar zelfs als je je tot dat merk beperkt is er nog een enorme keus.

Puck

Puck

20-06-2013 om 09:22

Eisen?

Jaaa! Geocachen, nog steeds fanatiek!
Hoe je zoiets kiest hangt helmaal af van wat je ermee wilt.
Wil je bediening met knopjes of touchscreen.
Wil je kaarten vooraf ingeladen hebben of is alleen de route die je gelopen hebt in beeld voldoende
Wil je extra geheugen (voor bijv. kaarten) of is het intern geheugen van de GPS voldoende.
Wil je vooraf routes erin kunnen zetten of wil je m alleen gebruiken om je startpunt terug te vinden.
Moet hij makkelijk aan de computer te hangen zijn of niet.
Budget.
Overigens hebben wij gemerkt dat een GPS via internet kopen echt heel veel scheelt met bijv. een buitensportwinkel.

Puck

Puck

20-06-2013 om 09:51

Nabrander

Ik weet niet of je een smartphone hebt: er zijn ook apps te krijgen waarmee je telefoon als GPS functioneert. "In het veld" heb je daar géén internet voor nodig.

P

P

20-06-2013 om 10:42

Hier

Wij werken nog steeds met een oud exemplaar zonder kaarten maar die gaat wat kuren vertonen (het scherm is zo donker dat ik binnenshuis de cijfertjes niet meer goed kan invoeren maar buitenshuis werkt die nog steeds prima al duurt het even voor die een goede ontvangst heeft.

Het is lastig iemand te informeren die nog geen ervaring heeft. Je zou er eerst een paar moeten lenen om te weten te komen wat je wel en niet wil. Wij vonden een kaart niet nodig en toen ook te duur maar onze volgende heeft wel een kaart (alleen al omdat het bijna niet meer mogelijk is denk ik om zonder kaart te kopen).

P

P

20-06-2013 om 10:43

Nabrander

LOL....

Kijk eens of je via natuurmonumenten of staatsbosbeheer in jouw buurt een route kunt lopen met zo'n ding. Dat hebben wij ook gedaan voor we de onze kochten.

Wat wil je er nu precies mee doen? Wat is je probleem wat je opgelost wil hebben? Wil je je auto kunnen terugvinden bijv?

Puck

Puck

20-06-2013 om 21:33

Ik weet niet of jij erg gehecht bent aan je eigen merk GPS, maar Garmin heeft nog steeds hele simpele zonder kaart of met een hele basale kaart. Die ouderwetse gele is er nog steeds, maar die voert nogal lastig in vind ik, maar ook degene die wij eerst hadden, de legend is er nog steeds volgens mij.

P

P

21-06-2013 om 09:03

Puck

Wij hebben de oranje
http://www.geocaching.com/reviews/gps_magellan_explorist-100

Hoe voer je bij die andere soorten in want invoeren is helaas mijn taak thuis (buitenshuis die van Pman) en inderdaad echt makkelijk gaat het niet. We zouden inderdaad cijfertjes moeten hebben als toetsenbord.

pooh bear

pooh bear

22-06-2013 om 08:38

Leuk

Wat een goede gps is verschilt hangt natuurlijk af van wat je er mee wil.
Wil je er alleen je auto mee terug vinden? Of wil je er ook mee gaan geocachen ?
En inderdaad hoe wil je de gegevens kunnen invoeren? Ik zou je eens laten informeren in een buitensportwinkel (en hem daarna via internet kopen) soms kan je die dingen ook huren.
Kennissen van ons hadden z'n ding via de whekamp gekocht nadat ze hem hadden uitgeprobeerd hebben ze hem terug gestuurd en een andere genomen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wandelaar

Wandelaar

22-06-2013 om 23:42

Wandelen

Heb ik een heel stuk getikt druk ik verkeerd en is alles weg
Nou ja, ik wil er dus mee wandelen. Ik heb me laatst enorm verlopen en dan heb je niet veel aan een papieren kaart. Mijn mobiel met Google Maps liet me in de steek en zo heb ik uren meer gelopen dan ik wilde.
Van een GPS wil ik dus dat ik thuis via de computer een route er op kan zetten en dat de GPS me dan de weg wijst. Liefst met een touchscreen omdat ik dat van mijn mobiel gewend ben en het fijn vind.
In de eerste plaats dus om mee te wandelen maar af en te fiets ik en dan wil ik hem ook gebruiken én ik heb de laatste tijd vaker enthousiaste verhalen over dat geocoachen gelezen dus dat wil ik eens met de pubers gaan doen. Wie weet vinden ze het leuk.

Puck

Puck

24-06-2013 om 11:30

P, invoeren

Ja, ik weet dat jij een MAgellan hebt, maar ik heb alleen ervaring met Garmin en kan je dus alleen daar wat over zeggen. Bij de gele simpele van Garmin kan je voor flink geld een kabeltje kopen waardoor hij aan je computer gehangen kan worden om direct caches in te laden. Bij alle andere modellen zit dat kabeltje al standaard bijgeleverd. Dus als je thuis bent kun je met dus bijna alle modellen met 1 muisklik de coördinaten van een cache invoeren in je GPS. In het veld handmatig invoeren ken ik 3 methodes van Garmin. Bij die gele werkt het met een scroll menuutje in je scherm met de knopjes aan de zijkant. Nogal omslachtig, maar wel te doen. De legend/vista-serie heeft een jogshuttletje waarmee je over een toetsenbordje dat op je scherm verschijnt navigeert. Dat werkt al een stuk beter. En bij de touchscreens toets je natuurlijk gewoon op je schermpje.

Puck

Puck

24-06-2013 om 11:32

Wandelaar

Ik heb geen ervaring met zelf hele routes van te voren op de GPS te zetten maar als je dat wilt dan kan dat volgens mij met alle touchscreens van Garmin. Ik denk dat je dan wel een apparaat moet hebben waarop een kaart te zetten is zodat je ook kan zien waar je punten aanmaakt van de route.

Wandelaar

Wandelaar

27-06-2013 om 00:29

Keuze is gemaakt

Ik heb nog behoorlijk zitten te googelen. Eigenlijk wilde ik graag een Oregon 650. Die sluit perfect aan bij mijn eisenlijstje. Helaas is die ook enorm duur. Dankzij een donatie/nagekomen verjaardagskado was 'ie ineens toch binnen bereik dus hij is besteld. Hoop dat hij is wat ik me er van voorstel En ik hoop dat ik nu nooit meer verdwaal. Ik ben zelfs niet meer alleen gaan wandelen zo heeft mijn laatste avontuur er in gehakt. (helemaal verdwaald in België, navigatie op mobiel deed het niet en uiteindelijk was het 19 uur en moest ik nog 3 uur lopen naar huis, gelukkig is me iemand komen ophalen maar het was niet leuk)
En als de Oregon er is ga ik met de kinderen geocachen. Wie weet vinden ze het leuk. Ik heb al eens gekeken en er ligt hier eentje vlak in de buurt

Puck

Puck

27-06-2013 om 08:44

Zo hee!

Dat is gelijk maar even een topmodel! Ik heb even zitten kijken wat de verschillen zijn met mijn Oregon 450 en dat is vooral het grotere interne geheugen en de fotocamera. Voor de rest zijn ze vergelijkbaar. En ik ben er dus zeer tevreden over. Er zijn wat dingen die ik graag anders zou zien, maar ik denk dat je hier jaren plezier van kunt hebben. Veel wandel- en cacheplezier.

pooh bear

pooh bear

27-06-2013 om 14:30

Wow

Dat is een hele mooie.
Heel veel plezier ermee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wandelaar

Wandelaar

01-07-2013 om 00:21

Dank

Dat zal zeker lukken. Het is echt een mooi ding en ik ben er superblij mee. De gevers hadden het over een ring of iets dergelijks maar ik ben niet zo'n sieradenmens. Ik hou sowieso meer van praktische dingen. Eigenlijk had ik liever iets voor de kinderen gehad maar dat mocht niet. Het moest iets voor mij zijn. Tsja. Dan houdt het op en zeur ik niet meer Ik denk er maar aan dat ik hier jaren en jaren mee ga doen (hoop ik)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.