Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleur

Fleur

24-12-2012 om 19:43

Gourmetten,maar hoe

We hebben het nu al een paar keer gefaan,maar ik blijf emmeren met het plaatsen van...,grote tafel,vier personen,gourmet in het midden en de rest er een beetje omheen,maar ik vind het heel onhandig.Ik kom er niet onderruit dat we toch de halve avond met z'n vieren over het gourmet heen hangen,dan wil die weer een stokbroodje die aan de andere kant staat,die wil weer een sausje van de overkant.Bestaat hier een handigheidje voor of zorgen jullie ervoor dat iedeteen een eigen platootje heeft waar zoveel mogelijk al aanwezig is,ik vind het heel lekker maar reuze onhandig,er zitten overigens 2 volwassenen en 2 kleuters aan tafel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merel

merel

24-12-2012 om 19:50

Heleboel kleine bakjes

Wat helpt is dus alles in kleine bakjes verdelen, zodat er aan iedere kant van de tafel alles te pakken is. Ik heb hier satesaus in twee schaaltjes, sommige populaire dingen, dat heb ik wel over 4 schaaltjes verdeeld anders blijf je aan het doorgeven. En de tafel staat altijd te vol maar goed, dat maakt niet uit, naarmate de avond vorderd kunnen de lege schaaltjes onder de volle gezet worden (of van de tafel worden gehaald) het wordt steeds leger in ieder geval

mix

mix

24-12-2012 om 20:26

Alles

verdelen in 2, dan hoef je nog maar voor 1 persoon te pakken. Of, zoals hier, 2 grillplaten kopen ipv 1 (2 grote of 2 kleine, of een kleine en grote, wat je wilt).
saus in 2 schaaltjes, brood in 2 bakjes, vlees in 2 bakjes tussen de personen in enz
Hier ook wel eens een klein bijzettafeltje tussen 2 personen in met sausjes, rauwkost oid

Kaaskopje

Kaaskopje

24-12-2012 om 23:33

Bakjes

Wij hebben allerlei bakjes op tafel staan met ui, komkommer, tomaat, paprika, een grotere bak met stokbrood, e.d. en geven dat gewoon aan elkaar als erom gevraagd wordt. Vlees verdelen we wel per persoon. Wij hebben een eettafel van 1.80 x 90 cm met nu een nieuwe bakplaat van 60 cm lang/breed (net hoe je het bekijkt) en daarmee is de ruimte op tafel niet groot genoeg om iedereen zijn eigen voorraad van álles te geven. Het is niet anders hoor, we doen het tenslotte ook niet elke week/maand.

Populair in tweeën

Populaire dingen, die dus veel gegeten worden deel ik op in 2-en. 1 voor de ene kant van tafel en 1 voor de andere....Dingen als stokbrood,kruidenboter, bepaalde vlees en rauwkostsoorten. Rauwkost doe ik ook wel bij elkaar op 1 schaal (champignons,uien,paprika), maar met vlees weer niet. Wij gourmetten ook met regelmaat met nog meer dan 4 personen en ook dan houd ik het bij 2 gedeeltes...Onze tafel is ook groot (en breed). Ik houd gewoon de lange gedeeltes aan voor de verdeling. En een beetje doorgeven is niet erg...als het maar niet over het gourmetstel heen is...
groeten albana

Nicky Lohs

Nicky Lohs

27-12-2012 om 20:17

Handig albana!

Wij hebben gisteren gegourmet en sommige dingen in twee porties op tafel gezet. Dat scheelde een boel hengelen! Bedankt voor de tip dus.

Jesse_1

Jesse_1

28-12-2012 om 17:43

Eh...

Ik dacht dat Merel en Mix eerder ook al met dezelfde tip reageerden?

mix

mix

28-12-2012 om 19:55

Hahaha ja jesse

t is de onzichtbare internet-inkt denk ik, 10 mensen met dezelfde reactie en nr. 8 krijgt een dank je voor de tip

Nicky Lohs

Nicky Lohs

28-12-2012 om 23:02

Nou sorry hoor. Had het niet gezien.

Bij deze dan: iedereen bedankt voor deze tip. De volgende keer zal ik het laten.

Jesse_1

Jesse_1

29-12-2012 om 15:27

Wat is dat nou weer voor rare reactie?

"Had het niet gezien."
Heb je wel alle reacties gelezen dan?
"De volgende keer zal ik het laten."
Prima, weet ik dat jij de reacties niet leest of niet waardeert, dus hoef ik niet op jouw vragen te antwoorden?
Grtz J.

Snuggle's

Snuggle's

29-12-2012 om 20:32

Het was

Niet Nicky haar vraag, maar die van Fleur die helemaal niet meer heeft gereageerd...
Ik lees ook wel eens een enkele reactie en niet een heel draadje als het niet mijn draadje is, is dat heel gek?

Jesse_1

Jesse_1

29-12-2012 om 22:58

Excuus nicky

Jij was niet degene die de vraag neergezet had. Sorry, dan was mijn opmerking niet terecht.
Bedankt Snuggles (heel snugger ) voor je opmerkzaamheid.
Ik ben wel benieuwd of Fleur nog gegourmet heeft.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

31-12-2012 om 10:43

Gek

Zo dan, heftige reacties. Ik had inderdaad alleen het berichtje van albana gelezen omdat haar titel er voor mij uitsprong. Maar goed, ik ben in elk geval niet de enige die niet alles leest, berichten òf namen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.