Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gourmetstank

Nog een tip ( behalve een raam open) om de stank te verminderen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

10-12-2011 om 12:25

Febreze

Ik doe altijd een tijdje alle ramen open (en tuindeur) en spuit overal febreze. En maak natuurlijk het gourmetstel zo snel mogelijk schoon.

Maar het blijft toch wel een beetje hangen, dus betere tips zijn welkom!

Geurkaarsjes

Ik steek meestal geurkaarsjes aan als er een bepaalde etenslucht in huis hangt. Werkt erg goed vind ik.

Tijdens

Tijdens het gourmetten kaarsjes aan. Dat "eet" als het ware de geur op.
Maar goed, daar heb je achteraf niet zoveel aan......

Fiorucci

Fiorucci

10-12-2011 om 13:50

Pinda

Dat is het proberen waard een volgende keer, bedankt.

Shonagh

Shonagh

10-12-2011 om 14:07 Topicstarter

Bedankt

Het gaat vanavond gebeuren, niet echt gourmetten maar "partypannen", maar dezelfde stank;o( Moet er nog op uit voor de boodschappen. Moeten het echt geurkaarsjes zijn, want die vind ik zo stinken, hihi.

Wilma

Wilma

10-12-2011 om 14:30

Nee, gewone kaarsen kan ook

't Is in principe hetzelfde idee als wanneer je na de grote boodschap op toilet even een lucifer aansteekt.

Helpt echt.

Mocht je de kaarsjes vergeten zijn, paar platte bordjes met wat azijn erop even in de kamer zetten en na een uurtje is dan de geur ook wel weg. Maar ikzelf vind de azijngeur dan minstens zo erg, dus wij doen dat niet .

Shonagh

Shonagh

10-12-2011 om 14:41 Topicstarter

Wilma

Gelukkig !

De pan blijft uiteraard niet langer dan noodzakelijk in de eetkamer, maar ik eet vanavond met 2 vriendinnen, dus het zal wel lang duren, al kletsend, etend en drinkend :o)

bibi63

bibi63

10-12-2011 om 14:44

Azijn en natte sponsen

Een pannetje met wat azijn koken en tijdens het gourmetten in de buurt van de eettafel zetten (dus vlak voor het gourmetten koken) en laten staan tot de volgende dag. Natte sponsen op hoge punten leggen. En inderdaad de gourmetspullen direct na het eten buiten zetten.
Gr. Bibi

Wierook

een stokje wierook branden na het eten,te koop in allerlei heerlijke geuren,en het helpt perfect.

Ramen zemen

Ramen zemen, gordijnen wassen, tapijt en bakstel steamcleanen.

En potje azijn met rozemarijn en lavendel erin op theelichtje zetten, al tijdens het knoeien op tafel en de dagen erna.

Beste methode om de stank niet te krijgen is om gewoon niet te gourmetten

Shonagh

Shonagh

10-12-2011 om 19:29 Topicstarter

Dirksmama

We hebben een aparte eetkamer ( hoe Brits) dus de schade wordt beperkt :o) De kaarsen staan klaar, bus febreze gehaald, het wachten is op de gasten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.