Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goudvissen vraag.....

Vraag aan de liefhebbers van (goud)vissen.
IN de zomervakantie hadden wij de goudvis uit de klas te logeren. Deze vis had ene rechthoekige aquariumbak> Een kunststof bak, zonder deksel, zonder pomp/filter/verlichting etc.

AF en toe hoorde je dus het gespetter van Blub,of het gesleep met steentjes van de bodem. Best leuk....

Nu wil kwala zoon dus zelf ook graag een (goud)vis, en mijn vraag is nu. Is zo;n open bak goed , of moet je toch voor een aquarium gaan met deksel, licht, pomp/filter?

Kwala

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewone bak of kom

Ik heb jarenlang goudvissen gehad in een gewone kom met wat waterplantjes. Eens in de paar weken het water verschonen, meer werk is het niet. Eén van de goudvissen is 9 jaar oud geworden. Zo'n hele aquariumtoestand is voor een paar goudvissen niet nodig.

skik

Wilma

Wilma

28-08-2011 om 16:07

Gewoon open hoor

Wij hebben ze ook gehad (paar keer, beestjes hebben niet het eeuwige leven). Ik vind het altijd wel gezellig staan, zolang het niet een heel groot aquarium is.

Bij Blokker hebben ze trouwens een soort van vissenkom-vaas die een stuk goedkoper is dan wanneer je een vissenkom koopt bij Intratuin.

Inderdaad een keer in de week schoon water en verder geen omkijken naar. Zoon leerde ze dan om door een ringetje (gemaakt van zijn duim en wijsvinger) te zwemmen .

Vierkante bak

Ik ben geen voorstander van goudvissen als huisdier, maar als het dan echt moet, graag in een grote vierkante bak, géén ronde kom aub, worden die beestjes knettergek van. Goudivssen kunnen is huis echt wel oud worden, maar helaas komen ze vaak niet verder dan 2 jaar.
Succes iig.

Rieke

Rieke

28-08-2011 om 19:56

Sluierstaartjes

wij hebben al ruim 4 jaar 3 sluierstaartjes ( soort goudvis met mooie staart ) in een vierkante bak op het aanrecht. We hebben er een filtertje in en verschonen de bak om de 3 weken. Gaat prima. Voor de vakantie gooi ik er voor we weggaan 2 blokjes speciaaal vakantievoer in, daar kunnen ze 3 weken van eten.
Doe ik ook al jaren, en ze zijn altijd levendig en vrolijk ( die indruk maken ze iig )

Grote rechthoekige open bak

Hoi,
Wij hebben ook goudvissen in een open rechthoekige bak met een beluchtingspompje en waerplanten en kiezels op de bodem. Okay, er ligt een perspex plaat met allemaal gaatjes over, maar dat is sinds we een kat hebben. We hebben 4 vissen, de oudste hebben we inmiddels al bijna 22 jaar. Hij/zij is ook al ruim 20 cm lang. Maar de meeste vissen halen maar 4 of 5 jaar bij ons. Vooral sluierstaarten en andere bijzondere varianten lijken minder sterk te zijn.

Wij hebben in het verleden ook guppies in een open bak in de vensterbank gehouden. Zonder verwarming en zonder beluchting. nadeel was wel dat ze zich enorm snel voortplanten en vervolgens hun jongen ook opeten. Dat vonden de kinderen minder. Dus toen een poosje alleen mannetjes (met die gekleurde staarten) gehouden. Met de laatste verhuizing zijn ze naar het grote aquarium van kennissen gegaan.

Wiske

Kaaskopje

Kaaskopje

28-08-2011 om 23:04

Bij blokker

Is momenteel een aquarium te koop voor 39,95. Hij is, meen ik, zeskantig met een scharnierend deksel erop, met licht en een pompje.
Link: http://www.blokker.nl/blokkerfolder/wk35/huishoud/magazine.html#/zoompage/12/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.