Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stunnie Bun

Stunnie Bun

17-08-2015 om 17:08

gore stinkschoenen

Hoe maak ik de stinkschoenen van mijn zoon het handigste en effectiefst schoonmaken?
Ik dacht zelf om de schoenen met azijn door te spoelen en daarna drogen in de droger? Of zijn er andere manieren? Ik dacht omdat azijn geurtjes neutraliseert dat dat goed zal werken.

/

Stunnie Bun

Stunnie Bun

17-08-2015 om 17:10

sorry

zat net de taalfout in de eerste zin te verbeteren toen ik per ongeluk al op versturen drukte.
De lucht in de schoen is trouwens heel apart: niet de gewone zweetgeur...

wat voor materiaal?

Is het leer, kunststof, katoenen gympen...

Als ze in de droger kunnen, dan vermoedelijk ook in de wasmachine (handwasprogramma?) en dat zou ik dan eerst eens doen. Maar niet met leren schoenen natuurlijk...

Groeten,

Temet

Stunnie Bun

Stunnie Bun

17-08-2015 om 19:01

temet

Het gaat om kunsstof. Synthetische binnenkant, aan de buitenkant nepleer zeg maar.
In de was machine? Ik weet niet of ik dat aandurf...

bieb63

bieb63

17-08-2015 om 20:37

syntethische binnenkent en buitenkant van nepleer

is wel zeer uitnodigend om stinkschoenen te krijgen....

Charis

Charis

17-08-2015 om 21:01

Baking soda

Je zou kunnen proberen baking soda in de schoenen te strooien en ze een nachtje te laten staan of zo lang als nodig is. Dit absorbeert de geur. Doe het spul eventueel eerst in een zakje van katoen voor je het in de schoen legt. Baking soda koop ik zelf in een grote bus bij DA-drogist. Ze bestellen het voor je.

Jamie

Jamie

17-08-2015 om 22:02

Ja hoor wasmachine

Ik gooi sportschoenen gewoon in de wasmachine, gaat altijd prima.

Stunnie Bun

Stunnie Bun

18-08-2015 om 10:13

oke bedankt

Ik ga het eerst met baking soda proberen, dat heb ik in huis. Was vergeten dat je dat op die manier kan gebruiken!
Als het niet lukt kan ik altijd nog azijn of wassen proberen. Bedankt voor het meedenken!

kan aan soort schoen liggen.

Ik heb 2 paar ecco schoenen die echt zo verschrikkelijk stinken, pfff....( had t eerste paar al vervangen omdat ik dacht dat t aan mij lag) in al mijn andere schoenen nergens last van geur. Ik ga ook die baking soda maar eens proberen.

Soda

Gewone soda helpt ook heel goed (voor degenen die geen baking soda in huis hebben). Ik deed het altijd in een oude nylonsok en dan in de schoen. Nachtje laten staan en met een beetje geluk is de geur dan weg.
Kunststof schoenen koop ik om die reden trouwens nooit meer. Is echt een ramp in combinatie met de voeten van mijn pubers.

Stunnie Bun

Stunnie Bun

20-08-2015 om 22:37

resultaat

Ik heb gewoon een losse schep baking soda in de schoen gedaan en een nacht laten staan. dat helpt behoorlijk goed!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.