Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madelief

madelief

15-02-2013 om 22:40

Gordijnen verven

Heb ik net mijn vitrage redelijk wit vind ik de gordijnen te crémig liefst zou ik een beetje taupekleurige hebben. Even een offerte gevraagd bij interieurzaak: 600euro... Mwah vond ik geen goed plan.
Zou je deze gordijnen kunnen verven? Vroeger weleens iets met zo'n cupje in de wasmachine gedaan maar niet alles werd even mooi. Heeft iemand ervaring hiermee? Ze kunnen best zo maar als het mislukt heb ik meer.
Zou ik het durven??

Groet Madelief

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
69er

69er

15-02-2013 om 23:52

Verven

Alleen natuurlijke stoffen (zoals katoen, wol) zijn goed te verven.Indien het genaaid is met synthetisch garen ( dat is meestal zo) dan kleurt dit niet mee. Je gordijnen gaan dan wel in de wasmachine en heeft dus kans op krimp. Verder is het verven van hele grote lappen in een machine lastiger om gelijkmatig gekleurd te hebben. Mijn conclusie...alleen proberen als je de mogelijkheid hebt om alsnog nieuwe gordijnen te kopen indien het resultaat niet is zoals gewenst.

Kan je het niet proberen?

Ik heb ooit mijn overgordijnen geverfd in de wasmachine.
En uitgeprobeerd met een smal stukje dat voor de achterdeur hing. Ik had al uitgerekend dat áls het helemaal mocht mislukken ik een alternatief had in de vorm van de gordijnen voor de ramen iets 'af te halen en dat te gebruiken voor die deur.
Dat lukte...dat stukje. Weliswaar 'anders' dan ik me voorgesteld had, maar wel beter dan wat het was.
Dus heb ik de andere stukken gordijn ook 1 voor 1 met dezelfde kleur gewassen. Die werden iets 'lichter' dan het smalle stuk (natuurlijk omdat het meer stof was) dus heb ik na dat eerste brede stuk nogmaals te hebben geverfd er iedere keer 2 van die kleurdingetjes in gedaan en toen was het allemaal dezelfde tint ongeveer.
Maar die overgordijnen waren niet 1 kleur...maar 'gevlekt' dus zeker weten hoe dat wordt op vitrage weet ik niet.
groeten albana

Goedkoper alternatief?

Ik zou wel een plan B achter de hand hebben mocht het mislukken. Vraag dus ook prijzen op bij goedkopere zaken zoals Hema of Kwantum. Of zou een kant en klaar gordijn passen of te vermaken zijn?

JansjeRommy

JansjeRommy

17-02-2013 om 21:43

Markt

Kijk anders eens op de markt of stoffenmarkt ( in mijn stad twee keer per jaar, in Utrecht elke week) voor goedkopere gordijnen. Als ik het zo hoor is het verven wel een risico.

Hier ook

We hebben in onze slaapkamer prima gordijnen hangen, alleen ze zijn aqua, aangezien het voorheen de kamer van mijn dochter was. Ze verven heeft geen zin, ze zijn genaaid met aquakleurig garen.

Deze week zijn de gordijnen in de aanbieding bij de hema, daar ga ik maar even heen.

madelief

madelief

19-02-2013 om 21:58

Hema

Daar ga ik inderdaad maar even heen. Verven dus maar niet proberen. Bedankt voor het meedenken!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.