Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stenna

Stenna

16-01-2013 om 13:53

Gordijn voor het badkamerraam

Ik zoek iets nieuws voor het badkamerraam. We hadden luxaflex, best mooi maar werd toch erg vies steeds. Ik vond 2 draadjes in het archief die beiden neerkwamen op folie erop. Maar dat vind ik niet mooi. Verticale lamellen ook niet, al lijkt dat ook praktisch. Winkelmeisje adviseerde vochtbestendige rolgordijnen. Daar is het toch te vochtig voor denk ik (langdouchende sportpuber), als je het raam openzet moet zo’n gordijn toch opgerold, dat lijkt me vragen om schimmel.
Ik dacht dus eigenlijk aan gewone gordijnen. Van stevige wasbare stof, enkele plooi. Zo’n gordijn kan deels dicht blijven als het raam open is en als het vies is of kleine plekjes krijgt was je ‘m gewoon. Misschien kan het wel in de droger ook. Mijn moeder had ook altijd een gewoon gordijn in de badkamer, herinner ik me. Wat denken jullie? Zien jullie nadelen? Wie heeft dit ook gekozen/er ervaring mee? Ook andere, nieuwe tips of ideeen zijn welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

16-01-2013 om 18:42

Wat wij hebben

is dit:
http://www.luxaflex.nl/zonwering/binnenzonwering/duette-shades/?gclid=CL6Gz8S17bQCFSHHtAodkwUA5A

Wordt niet vies en is altijd anders. De ene keer doe ik alleen de bovenkant open, een andere keer boven en onder dus dan heb ik alleen een middenstuk. Ik heb dit nu 2 jaar en ben er nog steeds blij mee (heb het ook in de woonkamer en keuken).

Merel

Merel

16-01-2013 om 19:38

Douchegordijn?

Stenna je kan misschien ook gewoon een douchegordijn (zo eentje die je wel wassen mag, van stof dus) op maat maken? Er zitten al handige ringen bovenin, dus eigenlijk hoef je alleen maar een roe op te hangen.

Petr@

Petr@

16-01-2013 om 21:05

Merel

Wat een leuk idee! En het kost weinig dus je kan nog eens variëren.

Stenna

Stenna

16-01-2013 om 21:21

Petr@ en merel

Dat is ook een idee inderdaad. Eens kijken of ik een echt mooi gordijn kan vinden dan, niet al te plastic-achtig.

Petra, die shades hebben ze me in de winkel ook voorgesteld. Vond ze erg mooi inderdaad, maar ik had niet erg veel vertrouwen in de vochtbestendigheid. De badkamer is erg vochtig bij ons (moeten continu het plafond bijwerken met antischimmelspul). Dus bij jou blijven ze echt goed? Geen zwarte plekjes? Worden ze niet snel vies, en kun je ze dan ook wassen bijvoorbeeld?

Merel

Merel

16-01-2013 om 23:30

Ik heb

Ik heb een zwart met wit gestreept douchegordijn en een effen witte. Beiden goed wasbaar en die worden ook altijd goed schoon (terwijl ik ze lang niet altijd netjes open laat drogen) ze hangen vaker in de hoek gepropt en verspochten bijv. niet.

Petr@

Petr@

20-01-2013 om 10:34

Stenna

Ik heb het voor je gecontroleerd en er is geen spatje te zien. En dan heb ik 2 lang douchende zonen. En moet ik ook regelmatig schimmel in de douche verwijderen.
Je kunt ze wassen, heb ik mij laten vertellen. Dit formaat zou makkelijk in bad kunnen, maar het lijkt mij zo'n gedoe.
Ben je er nu al uit?

Stenna

Stenna

20-01-2013 om 15:40

Nog niet helemaal

Nou, ik ben dus inderdaad nog een keer gaan kijken naar die shades, dit keer man meegenomen. Wel mooi hoor. Maar hij (man) ziet toch echt de verticale lamellen meer zitten. Dus we zijn in discussie nu. Van de week komt er een vriendin die echt goed is in styling en keuzes maken enzo, heeft me ook al eens erg goed geadviseerd voor de huiskamer gordijnen. Zij mag dan lekker even prutsen met de staaltjes die ik meegenomen heb, en dan ben ik benieuwd wat zij vindt.
Het idee van gewone gordijnen werd me toch sterk afgeraden, in de winkel (wel hele betrouwbare winkel, ik om er al jaren, tot nog toe nog nooit spijt gehad van aankopen daar). Alleen de optie van douchegordijn stof zou dan nog gaan. Ben nog op zoek naar echt mooie (niet al te plastic ogend), en zal die vriendin dat ook voorleggen.
Na wat jij nu aangeeft, worden het wat mij betreft misschien toch de shades...

Gewoon plakfolie

heb het draadje niet teruggelezen dus misschien is eht al genoemd....
Wij hebben gewoon plakfolie. Perfect!

P

P

23-01-2013 om 06:52

Uh geerke

Je hebt blijkbaar óók de vraag niet gelezen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.