Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bertje1

bertje1

13-03-2012 om 11:58

Goedkoopste auto?

ik ben van plan om (toch) een 2e autootje aan te schaffen.. goedkoop en alleen voor tochtjes met de kids of af en toe ergens heen, geen dagelijks gebruik. Wat kan ik het beste doen: oudje kopen met kans op veel reparaties? of juist nieuwe of half oud? Welke is het goedkoopst? bij dealer of particulier? Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Paar tips

Ff snel: particulier is goedkoper dan dealer, maar als je zelf geen verstand hebt van auto's of niemand kan inschakelen om met je mee te kijken, zou ik toch liever naar een kleine dealer/garage gaan.

Verder geen nieuwe, maar eentje waar de kop vanaf is met een lage kilometerstand. Kies een klein, zuinig model (Suzuki ofzo).

Chris

bertje1

bertje1

13-03-2012 om 15:19

Greenwheels te ver

dan moet ik alsnog op een of andere manier op een uitgiftepunt komen en dat is erg onhandig; als het in het dorp zou zijn, zou ik daar zeker aan denken!

Autodeler

Autodeler

13-03-2012 om 16:01

Kan je niet een auto delen

met een ander iemand uit het dorp? Afhankelijk van de frequentie, het tijdstip en de "planbaarheid" van je uitjes, kan je misschien een auto delen met iemand die 'm ook maar af en toe nodig heeft. Iemand die ook een tweede auto(otje) heeft staan, en er ook niet dagelijks gebruik van maakt.

Doen wij ook. Verzekering/wegenbelasting/apk 50/50. Garagekosten, onderhoud, benzine naar rato km-verbruik.

Idd

ben het eens met chrisH

ik heb een paar jaar geleden eentoyota aygo gekocht met hetzelfde doel als jij. Een paar jaar oud, nauwelijks km's op de teller, bij de dealer.
Reden hiervoor is dat ik geen verstand heb van auto's dus bij een particulier zouden ze me zo een brak geval kunnen aansmeren.
Nu heb ik een jaar extra garantie er bij gekregen. Ik heb nauwelijks onderhoudskosten omdat hij nog niet zo oud is (en de garantie).

overige kosten zijn ook laag: geen wegenbelasting bij deze auto, lage verzekeringskosten. Ik rij maar 5000km per jaar, en het verbruik is 1:20 dus ook weinig benzine kosten.

Delen

Als je gaat delen, moet je OF beide heel relaxed zijn en een oud brikje aanschaffen waar niet veel aan verloren gaat, OF je moet welhaast een notariële akte opstellen en alles vastleggen. Daarmee zou de lol er voor mij wel af zijn

Sawo

Sawo

14-03-2012 om 12:07

Speciale verzekeringen

Hoi

Bij ons in de wijk worden veel gedaan aan autodelen en er zijn ook speciale verzekeringen voor en goede afspraken. zie bv http://www.deelauto.nl/particulier-autodelen

succes

Saar

Autodeler

Autodeler

14-03-2012 om 21:27

@p - relaxed

Wij zijn denk ik wel relaxed ja. En ja, het is een oud brik, als je 8 jaar, oud wil noemen. Wij hebben de auto op onze naam staan, onze verzekering en max no claim. Hoe het met schade en of terugval in no claim zal lopen, dat zal de toekomst uitwijzen. We doen het nu ruim 2,5 jaar, en hebben nog geen schades aan de hand gehad.
Als het moet kunnen we morgen een andere auto kopen. Ons spaarsaldo laat dat toe. Dus het is meer een principe kwestie (zonde om 2 autos in de straat te hebben staan, terwijl we er allebei niet veel in rijden) dan een geldzaak. En zo staan onze autodelers er ook in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.