Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goede regenpak: waar?

Om geld te besparen maar vooral omdat mijn bloeddruk te hoog is, doe ik mijn auto de deur uit (mijn mooie Avensis Verso,, bweehhh) en ga ik voortaan fietsend door het leven. Maar nu is het slechte seizoen begonnen en ik moet ruim 12 kilometers fietsen tussen huis en werk. Helemaal bezweet aankomen wil ik niet (ik kan niet douchen op mijn werk en wil niet stomend en stinkend voor de klas staan). Wat is een goed ventilerend en goed beschermend fiets-pak? Het mag best wat kosten maar het moet vooral stevig zijn, licht, met reflecterende banden etc...
Sini

Rafelkap

Rafelkap

11-10-2013 om 09:12

regenbroek

Ik heb vooral verstand van regenbroeken: al jaren een van rainmates, die is erg praktisch op de fiets: ademend (dus niet zweterig) en je hebt 'em zo aan en uit, je kan er prima in bewegen. Als het kei en keihard plenst word je alsnog nat, maar dat is sowieso het geval.
Er bestaat nu zelfs een voor over een rok, een regenrok dus.

Let vooral op kleding die 'ademt'.

Succes en veel plezier met fietsen!

amk

amk

11-10-2013 om 09:35

geen pak maar losse delen

ik heb bij de buitensportzaak geinvesteerd in een goede regenbroek, met ritsen van boven tot beneden. Stapt lekker makkelijk in met je bergschoenen. En ik heb gewoon een heel goed ski-jack.
Ook voor mijn dochter pas ik deze methode toe.

Sini

Ik ben best tevreden met mijn ademende regenpak van Agu. Van de fietsenboer. Let op een flinke rits aan de onderkant van de broek, want rondhopsen met 1 voet die vastzit in zo'n regenbroek, da's doffe ellende. Als je keus hebt uit meerdere soorten, let dan ook op hoe de capuchon zit: kan je m zo stellen dat hij strak om je hoofd zit en meedraait als je achterom kijkt? Anders moet je bij elk kruispunt je capuchon afzetten.

En koop er overschoenen bij! Echt, die dingen zijn geniaal, en maar zo'n 15 euro. Nog goedkoper bij de ANWB als je een pasje hebt. Denk niet dat je ze niet nodig hebt. Ik fiets minder ver dan jij moet (8.5 km) en geloof me, je zal blij zijn als je ze hebt.

Overigens: is een e-bike niet een idee? Gaat sneller, en met minder zweet.

Groeten,

Temet

Dalarna

Dalarna

11-10-2013 om 22:02

nog een tip

Trek minder aan dan je van plan bent, dat scheelt al heel wat in dat 'zweten'. Eventueel op school weer een extra laagje en inderdaad die overschoendingen zijn handig.

Een goed ademend regenpak van een bekend merk is al vrij snel goed, in mijn postregenpak stonden ook allerlei tips om het zweten te beperken, wellicht ook in zo'n regenpak?

en nogmaals over overschoenen

Sini, nog een laatste woord over overschoenen. Blokker verkoopt voor een euro ook een soort overschoenen, feitelijk een extra stevige plastic zak waar je je voeten insteekt.

Koop die niet! Ze zijn levensgevaarlijk, want spekglad waardoor je in de nattigheid heel makkelijk van je pedaal afglipt, vooral fijn als je met al je kracht bezig bent je fiets weer aan de gang te krijgen als het stoplicht op groen springt.

Wat Dalarna zegt is trouwens waar: zeker als je stevig doortrapt kan je vaak met een laagje minder toe, dat je dan op je werk alsnog weer aan moet trekken. Dat laagje minder is trouwens nog sterker als je ipv een regenpak een waterdicht (winter)jack hebt.

Overigens: een regenpak en met name een regenbroek is ook ontzettend handig als het vriest, zeker als er ook een koude wind bij staat. Dat ga je van de winter nog wel merken.

groeten,

Temet

Dalarna

Dalarna

12-10-2013 om 09:27

Temet

Ja precies, ik word wel eens uitgelachen als ik in wintertijd een regenbroek aan heb op mijn werk maar het is echt zalig... geen wind rond je benen!

mar

mar

12-10-2013 om 15:48

ANWB

Ik heb voor het fietsen een regenbroek van de ANWB en ben er heel tevreden mee, Het grootste voordeel ervan is dat hij vrij lang is, dus als ik toevallig mijn regenschoenen niet bij mij heb, het water niet gelijk mijn schoenen inloopt.
ik heb ook een broek van een duur buitensportwinkel met doorlopende ritsen. Mijn ervaring was dat om te wandelen de broek perfect is, maar bij het fietsen hij gaat lekken bij de rits bij de knie.
Als jas heb ik een Goretex ademende jas, goed waterdicht dus en niet benauwd. Wel duur, maar je doet er jaren mee en ik gebruik hem ook vaak "gewoon".
Een echt pak vind ik zelf niet handig. De regenjas heb je dan altijd in je tas zitten en als je hem nodig hebt is het te warm voor over je gewone jas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.