Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goede regenkleding?

Na de zomer begin ik met een nieuwe baan. Het is 40 minuten fietsen naar mijn werk. Mijn huidige regenpak lekt door. Als ik mijn laarzen draag heb ik ook natte sokken.

Heeft iemand een tip welke regenkleding beter beschermt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2011 om 12:13

Regenpakhuis.nl

Daar heb ik vorige week 2 poncho's gekocht.

Regenpakken

Ik heb het jaren gedaan met de regenpakken van fietsenzaken. Gewoon die simpele, vrij dunne regenjassen. Wat een rotdingen zijn dat eigenlijk, lekken door op den duur en zo zweterig. Nu heb ik een goede regenjas van het merk Northface gekocht, kost een rib uit je lijf, maar is het wat mij betreft echt waard. Het is echt een goede jas, stevig, waterdicht, niet zweterig, een hele verademing! Er zijn meer van dit soort goede, maar ook dure merken. Te koop bij outdoorwinkels zoals Bever, Perry, Kathmandu.

Thursday Next

Thursday Next

01-08-2011 om 18:21

En ik...

Heb normaal geen regenkleding aan, wel fietskleding en ik kleed me om op het werk. Alleen als het koud is fiets ik met een waterdichte ademende jas, ook van north face. Ik fiets 3 kwartier, 17 km en neem dus droge kleding mee, schoenen heb ik op mijn werk staan.

liat

liat

02-08-2011 om 09:10 Topicstarter

Neem je dan altijd een tas met kleren mee?

Ik denk erover om een washandje in een plastic zakje mee te nemen en een deo.

Thursday Next

Thursday Next

02-08-2011 om 18:30

Kleren

Ik neem meestal maandags kleren mee en neem ze donderdags mee terug. 's Avonds blijven ze dus op het werk. Ik week 3 dagen per week. Schoenen laat ik er altijd.

Fietsenzaak

Mijn vorige regenpak was een ademende van Perry Sport, en mijn huidige is een ademende van Agu. Een ademend regenpak is wel veel fijner dan zo'n klassieke potdichte, wel duurder maar ook wel overkomelijk - en het gaat lang mee. Uiteindelijk zweet je trouwens ook in zo'n pak wel, eerlijk is eerlijk, zeker bij forse tegenwind.
En als je dan toch geld uitgeeft, spendeer dan ook 2 tientjes (of minder bij de ANW aan overschoenen. Een plastic zak met elastiek houdt je voeten wel droog, maar je glipt door het gladde plastic van je natte pedaal af. Met overschoenen blijven je voeten zelfs in een stortbui nog droog. Je hebt ze maar een paar keer per jaar nodig, maar mijn werkdag verloopt stukken beter als ik niet de hele dag natte klamme voeten heb. En zoveel ruimte nemen ze niet in.

Groeten,

Temet

Thursday Next

Thursday Next

10-08-2011 om 09:40

Verschil

Het maakt wel verschil ( vind ik) of je een paar kilometer fietst of meer dan 10. Naar mijn vorige werk, 2x 4 km met de trein ertussenin, deed ik wel een regenpak aan en ook die overschoenen. Bij een regenbroek vind ik die bijna onmisbaar, anders loopt al het water je schoenen in. Regenpak was een ademende van agu, die is nu wel versleten maar hij is al jaren oud.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.