Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sascha2

Sascha2

31-03-2011 om 13:17

Goede luizen-netenkam

Wat is nu een goede kam om luizen en neten te verwijderen? Dochter heeft neten op haar hoofd en in ieder geval een (nu dode) luis. Maar hoe ik ook kam, op de een of andere manier slaat de kam die ik gebruik de neet over. De meeste pluk ik er met mijn vingers uit. Mijn dochter heeft overigens dik haar, daar zal het niet aan liggen. Hebben jullie verschillende ervaringen met verschillende kammen, en wat is nu een aanbevelingswaardige kam?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

31-03-2011 om 13:46

Nisska

Ik heb die van Nisska. Een keer langdurig heel veel neten mee weggekamd en daarna nog amper iets gevonden. Hij is niet goedkoop, maar het was het waard.

Maxime.M

Maxime.M

31-03-2011 om 17:14

Niet

nee ik kreeg neten er nooit uit met die kammen, ook niet die van nisska. Uiteindelijk heb ik dochters haar maar gewoon heel mooi en secuur gestijld met de stijltang (en zo de neten doodgebrand)

Terzijde

Wat balen voor je dat het nodig is Sascha. Ik hoop dat ze snel een goed heenkomen zoeken.

En tot die tijd zo min mogelijk haar wassen! Bij de niet geinfecteerde kinderen bedoel ik.

Nisska inderdaad

Ik hoor van moeders wiens kinderen regelmatig luizen hebben dat de Nisska de beste is.
Wellicht ten overvloede hoor, maar heb je vooraf iets op het haar gedaan? Crèmespoeling schijnt de lijm op te lossen en anders verdunde azijn (1 deel azijn, 3 delen water).
Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn.

Sascha2

Sascha2

01-04-2011 om 06:40

Dik lang haar

Uitgerekend deze dochter heeft luizen. Dochter heeft erg lang en dik haar en mist het geduld-gen. De andere kinderen hebben of heel kort haar of van dat waaibomenhaar, had voor mij gunstiger geweest . Haren wassen gebeurt hier sowieso max een keer per week, maar toch hebben ze een hoofd van ons weten te vinden.
In ieder geval, wat ik heb gedaan is inderdaad heel veel cremespoeling en dan maar kammen, kammen, kammen. Ondertussen mijn neiging totneen rigoreuzr knipbeurt onderdrukkend. Ik spoel het kammetje uit in water met azijn en dan steeds maar weer opnieuw. Woensdag eerste kambeurt en ik dacht een heel eind te zijn, maar nee: gisterenntoch twee joekels gevangen en nog wat neten. Dit wordt een lang verhaal ben ik bang. Ik droom zelfs over luizen, in alle soorten en maten aargh!
Ik heb trouwens een Nisskakam, maar echt succesvol is die dit keer niet. Nou ja, we kammen maar 'vrolijk' verder.

Biene M.

Biene M.

01-04-2011 om 06:51

Nieuwe van nisska?

Van de week zag ik bij de apotheek een nieuwe van nisska, met grove en fijne tanden achter elkaar, zou dat makkelijker gaan? Veel sterkte in elk geval!!!

willemien

willemien

01-04-2011 om 08:25

Assy

Hier de Assy-netenkam. Werkt erg goed, ook voor lange haren. Is van roestvrijstaal, heeft lange tanden en plet de neten (zeggen ze).

Sascha2

Sascha2

01-04-2011 om 13:00

Besteld

Ik heb net maar de Assykam besteld. Ik had daar een half jaar geleden al eens van gehoord. Man heeft nog een andere kam bij de apotheek opgezocht, maar de recensies over die kam waren niet denderend. He get, ik heb toch zo'n hekel aan die luizenplagen! Nu maar hopen dat de kam morgen bij de post zit.

Rafelkap

Rafelkap

01-04-2011 om 17:41

Ook assy

Ik heb ook een assy, pas een nieuwe besteld (preventief), ik vind het een fijne kam. De oude had ik alleen in een pannetje water droog laten koken, daar kon ie niet tegen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.