Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

dorle

dorle

11-02-2012 om 10:45

Goede kleine waterkoker

Ik ben op zoek naar een goede wat kleinere waterkoker. Heeft iemand goede ervaring met een bepaald type/merk? Of weet iemand welke de consumentenbond adviseert?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Naamloos goedkoop ding

Ik heb al jaren een naamloos ding. Ooit eens gekocht bij de Blokker omdat ie zo klein was, leek me handig. En dat is het ook. Hij doet het al jaren, en hij kostte een paar euro.

Niets geen ervaringen van anderen of de Consumentenbond aan te pas gekomen

+ Brunette +

+ Brunette +

11-02-2012 om 18:16

Volgens mij kun je je aan een waterkoker geen buil vallen.

Wat handig is, is dat de kan niet aan een snoer vastzit maar op een soort standaard staat en je hem daar los van kan tillen. Verder is een controlelampje prettig, dat je kunt zien of hij aanstaat.

dorle

dorle

11-02-2012 om 22:02

Geen buil maar....

Mijn huidige waterkoker kookt over. Snoerloos lijkt me prettig. Ik heb me onlangs op vakantie dan wel geen buil gevallen aan een waterkoker maar wel een lelijke brandwond opgelopen doordat ie inderdaad niet afsloeg. Dat kostte me mijn vakantie, maar dat is een andere rubriek traumavakantie
Nog ideeen?

Ik had inderdaad zo'n koker in een traveluitvoering. Ik ontdekte het toen ik hem thuis uitprobeerde en toen maar mooi teruggebracht.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-02-2012 om 00:30

Waarom moet ie klein zijn?

Is daar een speciale reden voor?
Wij hebben een Princess met 1 liter inhoud: http://tinyurl.com/6pd69lc
Ik ben er erg tevreden over.
Je zou ook aan een dompelaar kunnen denken:
http://www.dompelaar.com/343-rommelsbacher-350w.html

Snap het ook niet

Ik heb een klein waterkoker. Met snoer en slaat niet af, kunnen 4 kopjes in. Dat is een reiswaterkoker. Altijd handig om mee te nemen. En we wéten dat ie niet afslaat, toch?
Ik heb ook een 'grote' 2 liter kan erin. Van de aldi, was volgens mij 20 euro. Doet het al een jaar of wat, slaat af als het kookt, is snoerloos, kan je optillen dus van onderdeel en makkelijk in gebruik. Kookt nooit over, want er kan nog best een half litertje bij.
Waarom zou je een kleine willen?
Als ik maar 2 kopjes thee zet, doe ik er gewoon weinig water in.....Dan kookt het al na 1 minuut. Mijn waterkoker is ook 'watergieter' voor blusgedoe bij het koken en soms zelfs voor begieting van de planten (als ik de gieter niet kan vinden...). En oudste gebruikt 'm als 'maatkan' bij het bakken (dat is ook een manier), als er staat een halve liter water bij een recept ofzo.
groeten albana

dihanne

dihanne

12-02-2012 om 11:54

Geluid?

als ik een nieuwe uit moest zoeken, zou ik kijken of er aanduidingen omtrent geluidsniveau op staan

onze waterkoker produceert behoorlijk wat lawaai (ook als 'ie net ontkalkt is), en dat is het enige nadeel aan het ding

verder lijkt het me inderdaad allemaal één pot nat

groetjes,
Dihanne

Afslaan

vind ik belangrijk, zeker zo'n klein traveldingetje, staat anders lekker kokend water rond te sputteren.

Vera*

Vera*

12-02-2012 om 13:24

Tent

Wij hebben in de tent ook een waterkoker van een liter. De moderne dingen, ook al is het een kampeerversie, kunnen ook draadloos zijn en dat ze zelf afslaan. Bij kampeerzaken hebben ze zeker kleine waterkokertjes. Houd er dan wel rekening mee dat ze minder vermogen hebben en dat je sneller kokend water hebt met een deels gevulde grote 'normale' waterkoker.

dorle

dorle

12-02-2012 om 14:12

Kaaskopje en anderen

Dank voor de tip van de Princess. Een van 1 liter is ook goed, maar iets kleiner zou nog fijner zijn. Ik heb weinig plek, dus hij moet niet te groot zijn. En hij moet afslaan en uitgezet kunnen dmv een knop en niet aleen dmv de stekker. Liefst niet teveel herrie en snel koken.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-02-2012 om 15:44

Dorle (dat hij overkookt)

Is dat het enige probleem? Dan doe je hem te vol. Maak een lijstje voor jezelf met alle eigenschappen waaraan het apparaat moet voldoen en ga dan de winkels af en dan kies je gewoon de mooiste die bij je budget past.

dorle

dorle

12-02-2012 om 16:00

Brunette

Nee, ik doe er juist maar een klein beetje water in en toch kookt ie al over. Het is wel een oude waterkoker dus misschien heeft ie gewoon zijn tijd gehad. Mijn man vertelde ook dat hij er eentje had die vaak overkookte met weinig water. Maar als ik jullie zo hoor zijn ze bijna allemaal probleemloos, dus komt het wel goed.

Lengte

Maar mijn grote waterkoker is in verhouding met de ruimte die hij inneemt met die kleine, helemaal niet groter in omvang.
De grote is vooral groter in hoogte! Niet in breedte.
De kleine is laag.
Misschien scheelt het 1 cm rondom. Nou dat zal 't 'm niet doen denk ik.
En die grote heeft een langere stekker (handig) die kleine een zeer korte stekker (onhandig dus).
groeten albana

Albana

Ik ben al een tijdje weg uit Nederland, maar van lange en korte stekkers heb ik nog nooit gehoord, wel van korte en langere snoeren :o)

Oeps

Nou maak je niet druk shonagh, wat betreft stekkers en snoeren is er nog niks veranderd in ned.
Je hebt het helemaal goed.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.