Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Monique D*

Monique D*

12-03-2014 om 13:04

Goed hoofdkussen gezocht!

Ik heb mijzelf verwend met een nieuw bed en matras. Alleen merk ik nu op dat mijn kussen 'op" is, het is veel te plat. Ook dit moet ik vernieuwen. Er zijn kussens in allerlei soorten en maten. Hebben jullie misschien een advies wat voor kussen ik moet nemen?

Het moet niet te plat zijn (ik moet wel merken dat er een kussen onder mijn hoofd ligt) en het mag niet te hoog zijn, want anders krijg ik nekpijn.
Ook lig ik vaak op mijn zij. Dan vouwt zich automatisch mijn arm tussen mijn hoofd en kussen.
Een goede kussen lijkt mij een kussen dat niet te hard is (dus waar je hoofd bijna in wegzinkt). Ik denk dat een te zachte kussen ook niet goed is..want dan gaat het lijken op dat kussen dat ik nu ook heb.

Wie o wie kan mij helpen bij mijn zoektocht?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Angela67

Angela67

12-03-2014 om 13:41

ga zoeken bij ikea

daar liggen ze allemaal op een rijtje, ongeveer op 'hoofdhoogte' dus je buigt je hoofd, legt 'm er een beetje op en voila, je weet ongeveer wat het is. niet duur en behoorlijk lang 'houdbaar'. We hebben ze nu voor ons alle vier (ieder een andere soort).
gr Angela

Silvana

Ik heb een Silvana, met nekrol. Leek mij eerst niets maar bevalt uitstekend. Ook omdat ik als ik mijn arm onder mijn hoofd vouw een slapende hand krijg en nu niet meer. Ik heb een medium variant en man een hardere.

Er zijn uiteraard meerdere merken die dit bieden.

Jasmijn

Jasmijn

12-03-2014 om 15:38

ook silvana

Ik heb er ook al jaren eentje. We zijn nu net aan versie 2 begonnen, het eerste kussen heb ik een jaar of 8 gehad, nu ben ik aan de tweede (dezelfde) begonnen, heb er nu een extra moltonhoesje bij gekocht zodat je dat ook kan wassen.
Vind het echt heerlijke kussens! En er zijn meerdere varianten (ik heb geel (stevig), man groen (extra stevig)

Dalarna

Dalarna

12-03-2014 om 16:10

Nooit gedacht maar....

sinds kort ben ik helemaal verliefd op mijn boekweitkussen. Was jij ook niet een buikslaper monique? Ik ben bezig om dat af te leren en dat is ontzettend moeilijk. Ik zit nu in de fase dat ik veel last van mijn rug heb als ik op mijn buik lig maar nog niet kan slapen als ik op mijn zij lig Zodra ik in het kussen zak en dat boekweitspul een beetje herschik door mijn hoofd te bewegen lig ik echt zalig!

Charis

Charis

12-03-2014 om 17:34

Lastig

Niks zo persoonlijk als een hoofdkussen! Ikzelf heb volgens mij wel vier hoofdkussens liggen die het allemaal niet waren. Inmiddels lig ik al weer een hele tijd naar tevredenheid op een heerlijk zacht, maar niet te zacht want vormvast Silvana hoofdkussen (met een blauw Solid Soft-label).

Marie

Marie

12-03-2014 om 19:44

deze

Ik heb zoiets:
http://www.linolux.nl/linnenshop/Slaapkamer/HOOFDKUSSENS/?Eclair_44
Want die kun je net als veer (allergie) zo lekker opschudden.

Monique D*

Monique D*

13-03-2014 om 18:44

Ikea

Mijn vriendin heeft mij ook Ikea aangeraden om op zoek te gaan naar hoofdkussens. Niets is zo persoonlijk als hoofdkussens en je kan ze daar ook zelf uitproberen. En ja, er is een plastic zak over de kussen heen, dus het is hygiënisch.
Binnenkort zal ik daar naar toe gaan en zal ik het uitproberen.

En ik slaap op alle kanten, rug, zij en buik. Ik draai veel. Daarom merkte ik dat die kussen te plat is en moet hem vervangen.

Silvana

Hier nog een Silvana fan. Ik wil niets anders meer. Ooit ook op een Ikea kussen en een Pullman geslapen maar dat was voor mij een ramp.
In een beddenwinkel kun je een duur kussen vaak op proef meekrijgen.

Inanna

Inanna

14-03-2014 om 10:15

ook boekweit

Wij zijn nu bezig aan onze derde set boekweitkussens, zoon heeft er inmiddels ook één.
Ik wil echt nooit meer anders.

Monique D*

Monique D*

15-03-2014 om 14:51

Gevonden, nee, gekregen!

Mijn moeder had mij verrast met twee kussens. Zij liggen heerlijk. Ik heb gelezen wat er in zit. Dat zijn gesiliconiseerde polyestervezels.
Ze lijken groot, maar als je je hoofd erop legt dan deukt het in en ze liggen prima.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.