Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gnocchi

In mijn eeuwige zoektoch naar een snelle en gezonde maaltijd die mijn kinderen zonder mopperen naar binnen werken ga ik vandaag iets met gnocchi maken. In de winkel even snel een recpept opgezocht: met courgette, knoflook en gehaktballetjes. Klinkt goed te doen. Maar thuis kwam ik natuurlijk allerlei varianten tegen (bijv met tomatensaus) en nu vraag ik me natuurlijk af wat lekker is. En kun je dit soort recepten een dag van te voren maken?
Kortom: gnocchi experts gezocht

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij

De saus wel maar de gnocchi niet. Ik heb dit voornamelijk tijdens vakanties gegeten en hier en daar thuis. heel zeker weet ik het niet.

marinade

marinade

23-08-2012 om 16:35

Gnocchi-expert

Ik heb twee lekkere recepten:
1) spekjes uitbakken, kastanjechampignons meebakken, kruiden met peper en provençaalse kruiden en een klein bekertje crème fraiche erdoorheen roeren. Gnocchi koken, spekjesroommengsel erdoorheen en als laatste fijngesneden rucola. Lekker hartig.

2) verse pesto maken (echt, loont de moeite in dit recept en is met een staafmixer zo klaar). Spercieboontjes halveren en koken. Gnocchi koken en mengen met de gekookte boontjes en daarna de verse pesto erdoorheen. Die geur van verse pesto, heerlijk!

Kan denk ik wel van tevoren. Iig de saus. Gnocchi zijn erg snel klaar, twee, drie minuten koken (klaar als ze weer boven komen drijven), dus daar zit niet veel tijdswinst
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wel saus

Alleen gehaktballetjes en courgette zou ik niet doen. Wordt een beetje droge bedoening lijkt me. Overigens ben ik totaal niet bevooroordeeld door enige kennis van zaken. Er lopen hier vast Italiaansekeukenkenners rond die weten hoe het hoort. De kinderen hier trouwens gek op gnocchi. Ik ga het ooit nog eens vers maken, schijnt niet moeilijk te zijn. Vooralsnog houd ik het bij Xenos (mét saus dus, liefst tomatenvariant).

weetnie

weetnie

24-08-2012 om 07:53

Wat is gnocchi?

Is dat pasta?

Mover

Mover

24-08-2012 om 08:34

Nee, aardappel

aardappel-puree-achtige-bolletjes. Zacht, niet knapperig. Kook je dus gewoon in water, paar minuten, en met diverse sausvarianten is het een leuke afwisseling van het menu.

Picasso

Picasso

24-08-2012 om 11:19 Topicstarter

Lekker!

Het was erg lekker gisteren! Heb er inderdaad toch maar tomatensaus bij gedaan.
Zie lekkere recepten hier, bedankt! Met crème fraîche lijkt me lekker maar dat wordt wel lastig met mijn lactoseintolerantie.
Maar ik ga gewoon verder experimenteren!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.