Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Belle Époque

Belle Époque

28-10-2011 om 01:07

Gluren bij funda, en zo...

Ik vond vanavond via NRC-Next een Faceboekpagina en moest meteen aan een boel oude topics denken, waarin Funda-huizen aan kritische blikken van de OOL-woonstylepolitie werden onderworpen.
Tikkie omstreden vond ik het wel altijd, smaak verschilt tenslotte en wat voor de één werkelijk het toppunt van mooi is, is voor de ander aanleiding om een teiltje te zoeken.

Maar deze facebook-site wil ik toch neerzetten:
https://www.facebook.com/openhuis

Zelfs ik denk regelmatig: "Jee...!"
Wat mij dan vooral fascineert is het verhaal achter de foto. Wat voor mensen er woonden. Hoe iemand in godsnaam aan een blinde muur op een meter van je raam kan komen.

Die groene tegeltjes in die keuken-met-matje vind ik dan weer wel helemaal te gek, als retro-liefhebster

En die "steenoven" vind je volgens mij echt huis-aan-huis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
saskia

saskia

28-10-2011 om 07:55

Belle

leuke link!
Voor wat betreft die blinde muur, mijn ouders hadden ook een raam in de woonkamer die uitkeek op een blinde muur, maar dat kwam vanwege een steeg die langs het huis liep. Het was een zijmuur, aan de voorkant van de woonkamer zaten gewoon 2 grote ramen met prachtig uitzicht op een gracht. Dat zou hier ook het geval kunnen zijn.

Merel

Merel

28-10-2011 om 09:52

Grappig

Ja ik vond die opmerkingen juist enorm lachwekkend. Kan me nog een huis herinneren met een grote blauwe stoel in het midden van de kamer. Iemand had heel droog eronder bij de reakties geschreven "stoel van grote smurf" ...hahah tja, daar moest ik dus wel om lachen.
Onlangs keek ik ook op funda en zag een huis met prima foto's maar dan was er één foto van de keuken met het aanrecht en toen een detail van 2 mokken van dat merk "blond"...huh? Die hadden ze zeker nieuw ofzo en vonden ze helemaal het einde? Ik begreep hem niet tussen de interieurfoto's.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-10-2011 om 12:38

Haha

"Vader Koos had nooit rekening gehouden met het feit dat zoon Chris na het stoppen van de borstvoeding tot zijn 34e op hun kamer zou blijven slapen."

Dat vond ik de leukste

Tirza G.

Tirza G.

28-10-2011 om 14:17

Geweldig. Hilarisch. Ik vind het eerste commentaar, van de makers van de site, echt heel erg leuk.

Tirza

Nou, ik wel p!

Ik heb me rot gelachen! Soms moest je even zoeken naar hetgeen er nou werd bedoeld (was een deur van een badkamer met een kattenluikje erin), maar ik heb me super vermaakt vanochtend!

Gr. Poezie.

Thursday Next

Thursday Next

28-10-2011 om 14:53

Ja heerlijk

Ik heb de link even doorgestuurd naar een vriendin die haar huis op funda heeft staan. Ik had wat opmerkingen over haar foto's gemaakt, maar als ik dit zie vallen die best wel mee...

Ach, ieder z'n ding: mij stoorde het niet. Op dit forum worden de draadjes trouwens ook vaak snel gevuld met dergelijke reacties.

Gr. Poezie.

ik heb zo hard zitten lachen en met mij een vriendin die ik ook hem doorgemailt. Ik vond het extra grappig die opmerkingen erbij.

jemig wie zet er nou een vaas onder aan de trap, jemig wie maakt er zoiets lelijks aan de wand in een toch best mooie keuken, en die idiote foto van dat kinderbed, haha hoezo groothoeklens!!

Margriet*

Margriet*

30-10-2011 om 21:03

Vind

ik leuk!Gelijk link gedeeld. Ik heb me rot gelachen. Dat zwembad en die het bed van de zoon van 34 waren het leukst.

Dank belle

voor het delen van deze link.
Ontzettend leuk, heb me wild gelachen. Commentaar is echt te geestig.. Heb 'm meteen even op mijn eigen facebook gezet, dus het woord verspreid zich .

Links om te lachen; laat maar komen. Heerlijk!

Ja die met die zoon

van 34 die na de bv nog op de kamer bleef liggen, hahahaha

Die nieuwste

vind ik ook heel geestig, die met de `berlijnse muur van Middelbeers´. En reactie over de onderduikers in de kliko.

Wie zet in hemelsnaam trouwens prikkeldraad op een laag muurtje terwijl je zo via het poortje ´de tuin´ in kan.

oregano

oregano

31-10-2011 om 19:41

Lol ☺☺☺

Wat grappig!! Vooral die droge commentaren van sommige mensen...

Vic

Vic

31-10-2011 om 22:44

Oregano (o.t.)

Hoe maak je die smileys?

Alt1

Alt en 1 gelijk indrukken ☺ en alt 2 ☻ of alt 3 ♥ en verder..kijk maar eens

dc

dc

04-11-2011 om 23:28

Hmm

misschien heeft een museum interesse in een filiaal?

Massi Nissa

Massi Nissa

05-11-2011 om 11:07

Mijn dochter ook

Die zou dat huis aan de Arnicalaan het einde vinden. Ze zou er een bijpassende garderobe bij eisen, denk ik.
Ik vind het trouwens wel dapper als je zo tegen alle heersende voorschriften ingaat.
Groetjes
Massi

Polly Shearman

Polly Shearman

05-11-2011 om 15:59

Klaasjes

Die Commentaren bij de foto's bij de link van belle zijn ala klaasjes van Nico Dijkshoorn. Daar kan ik ook altijd zo vreselijk om lachen.

Klaas geweldige vent.

Aaahh hij is weg...

jammer. Wat was er te zien?

Omg

oh bulderlach, wat geweldig en wat een kans voor iedereen dat het nu te koop is.

Niets meer aan doen, gewoon dozen uitpakken en wonen.

(jemig, mag ik de mensen die dat zo hebben gedaan iig op een filmpje zien, ben zo benieuwd hoe zij verder in het leven staan, wat ze doen etc).

Belle Époque

Belle Époque

05-11-2011 om 23:10

Wow!

Is het een bordeel of zo geweest?
Maar serieus... Wát een werk! Dat verwacht je echt niet als je de foto's aan de buitenkant ziet...
Net als Manda vraag ik me af wie de "makers" zijn, en hoe ze in het leven staan. Hoewel ik het echt behoorlijk over the top vind, heb ik er eigenlijk wel bewondering voor dat iemand er zoveel werk in heeft gestoken en ben heel benieuwd naar het verhaal en de mensen achter de plaatjes.
Stel dat ik zo'n huis zou krijgen, dan zou ik helemaal niks aan de keuken doen, dat is helemaal mijn ding. De slaapkamer/zolder vind ik een aanslag op mijn ogen, en die ruimte rond de open haard en de witte vitrinekast ging helemaal "op de schop" (op die halfronde doorgang na, die mocht blijven). Die pers voor die kast mogen ze wel weer laten liggen

Mijn dochter ook

Die zou denk ik acuut willen verhuizen. De buren vertrekken trouwens ook, maar ik moet zeggen, voor die 1000 Euro meer voor nummer 22 KRIJG je ook echt wat!

(al was het maar hoofdpijn van de kleuren op zolder...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.