Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Specht

Specht

15-12-2016 om 19:00

Glazenwasser betalen

Vandaag kwam de glazenwassers weer langs om zijn geld op te halen.
We moeten altijd contant betalen, en hij kruist het dan af in een soort notitieboekje.
Nu zelfs voor twee maanden. Dit klopt wel en ik had al wel voor een maand klaarliggen,
maar omdat het onverwachts was moest ik de andere 12 euro echt bij elkaar schrapen.
Gaat dat bij jullie nu ook zo?
Hij komt altijd op verschillende dagen, en wat onregelmatig.


Taruh

Taruh

15-12-2016 om 19:12

nee,

want ik woon in een appartement en daar zit het bij de vve bijdrage in.
Hij komt keurig elke 6 weken. Op dinsdag, want dan maakt zijn bedrijf ook alle algemene ruimten schoon.

Wel moet ik als voorzitter van de vve alle rekeningen accorderen die dan door de beheerder uitbetaald worden.

Jasmijn

Jasmijn

15-12-2016 om 19:48

zijn probleem wel een beetje

Tja, als hij onverwacht komt, dan kan dit voorkomen, je had ook met hem een nieuwe datum kunnen plannen waarop hij alsnog het resterende geld kon komen ophalen. Is uiteindelijk niet helemaal jouw probleem natuurlijk. Je zou het ook nog terplekke naar hem kunnen overmaken met internet bankieren, of hij kan ook nog een mobiele pin regelen, mocht dit vaker voorkomen.

vlinder72

vlinder72

15-12-2016 om 19:57

nee

Ik krijg netjes een kaartje in de bus en dan maak ik het over. Volgens bellen ze wel aan als ze het kaartje in de bus doen zodat je ook contant kan betalen maar ik ben er nooit op dinsdag.

Dus hier nooit gedoe met contant geld en onverwachte betalingen.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

15-12-2016 om 19:58

Hier ook

Dat gebeurt bij ons ook weleens hoor. Als we het niet in huis hebben komt hij ergens in die week nog een keer terug.

angel3

angel3

15-12-2016 om 20:25

Kaartje

Hier ook een kaartje. Ik zou daar wel op staan eerlijk gezegd. Wij bewaren de kaartjes altijd en kruisen aan als we betaald hebben. Het is weleens voorgekomen dat hij op een kaartje schreef dat we de keer ervoor nog niet betaald hadden. Dat checken wij dus op die manier.

Specht

Specht

15-12-2016 om 21:07

alleen contant betalen

Per pin betalen of overmaken kan dus niet, en eerlijk gezegd vind ik dat wel wat achterhaald.
Daarm was ik benieuwd hoe andere glazenwassers dat regelen.
Ik heb wel de indruk dat het altijd eerlijk gaat, hij of eerst zijn vader komen hier misschien al 25 jaar.

bieb63

bieb63

15-12-2016 om 21:57

Tja

Het hangt er misschien een beetje vanaf. Een glazenwasser die een enorm appartementencomplex komt bewassen is misschien een ander verhaal. En wellicht wordt dat gewoon digitaal of via rekening geregeld door de VVE.
Maar een gewone glazenwasser die z'n kostje verdient met losse woningen...... moet die met een pinapparaat lopen? Voor mij hoeft het niet hoor. En ja, natuurlijk heb/had ik ook niet altijd contanten in deze pintijd, en komt de glazenwasser ook wel eens op onverwachte momenten. Maar dat heb ik allang opgelost door gewoon een potje in de hal te hebben met contanten voor de glazenwasser en evt. collectanten. Ik heb daar niet zo'n moeite mee, makkelijk op te lossen. En gewoon 'gezellig' ouderwets.

angel3

angel3

15-12-2016 om 21:58

Ouderwets?

Denk niet dat ze ouderwets zijn. Ik denk dat ze lekker de belasting flessen. Of?

Triva

Triva

16-12-2016 om 04:35

idd angel

En/of witwassen

Limi

Limi

16-12-2016 om 08:20

zwart

Ja, het zal wel zwart zijn. Als wij het zouden overmaken naar iemand die hier een jaarlijks ding komt controleren, wordt het ook twee keer zoveel, zei hij eens.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-12-2016 om 09:05

Boeven

Ik had iedere keer gedoe met mijn glazenwasser. Dan wilde hij emmertjes water en eenmaal vroeg hij zelfs om water en twee zwarte koffie. Ja echt, geen grapje. Ook had ik het idee dat hij regelmatig wel heel snel weer langskwam, maar dat ontkende hij zelfs toen ik de datum en mijn aantekening in mijn agenda liet zien. En dan sprak hij ineens geen Nederlands meer, jaja. Uiteindelijk heb ik hem 'ontslagen' omdat hij elke keer zei dat ik de voorgaande maand niet had betaald. Daar trap ik misschien wel een keer (of twee) in, maar toen ben ik dat ook in mijn agenda gaan bijhouden en bleek dat hij me gewoon stond voor te liegen. Heb ik nog even getwijfeld tussen de politie bellen of hem maar die 2 keer 13 euro te geven en zeggen dat ik hem nooit meer wilde zien. Het is het laatste geworden Reageerde hij nog stomverbaasd ook, de sukkel.
Dus ja, glazenwassers, daar loopt een boel boeventuig tussen. In sommige steden neemt dat zelfs maffiavormen aan. Maar daar wil je dus geen ruzie mee.

Elke

Elke

16-12-2016 om 11:06

Inderdaad

Toen wij een keer van glazenwasser wilden switchen bleek dat echt not done te zijn! De glazenwasser die het andere deel van de staat deed mocht in ons deel niet werken, want dan zou hij ruzie krijgen. Nou, dan maar niemand, want zoals 'mijn' glazenwasser het deed kon ik het zelf ook (ramen nat maken en aan de lucht laten drogen).

Overigens accepteerde hij ook alleen contant, maar dan heb ik het wel over 10 jaar geleden. Inmiddels is er echt geen excuus meer om met briefjes en muntjes te hannessen. Behalve dan dat het op deze manier makkelijker is betalingen uit de boeken te houden...

Taruh

Taruh

16-12-2016 om 11:20

Elke

Inmiddels lijkt het vaak of het natmaken een aan de lucht laten drogen is, maar er wordt aan het water een spoelmiddel toegevoegd dat er voor zorgt dat het streeploos opdroogt.

Onze buurflat laat een glazenwasser met een hoogwerker komen, die van ons werkt met een telescoopwasser en gaat dus veel sneller. Ook met dat spoelmiddel. Wij betalen nog niet de helft van wat zij betalen en toch zijn onze ramen schoner.

Elke

Elke

16-12-2016 om 11:29

Dat zou leuk zijn...

Het zou leuk zijn als het streeploos opdroogde, maar dat deed het dus niet. Vaak zat m'n raam onder de vlekjes na afloop en kon je echt niet zien dat hij geweest was. Dan vind ik het zonde van m'n geld.

Dorien

Dorien

16-12-2016 om 11:41

terplekke overmaken kan hij toch niet weigeren?

Ik werk ook wel eens op locatie en dan betalen de meeste klanten ook niet contant. Ze pakken hun mobiel en maken het bedrag over en laten mij de betaling zien, dus dan is het probleem toch opgelost zou je zeggen. Ik zou het een beetje vreemd vinden als dit niet zou mogen van zo'n man, betalen is betalen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-12-2016 om 11:47

Nee

Een groot deel van de omzet komt natuurlijk niet in de boeken, dus ze willen het gewoon contant houden. De jongens die voor ze werken moeten ook betaald worden, en dat gaat meestal contant.

Taruh

Taruh

16-12-2016 om 12:03

mobiele pin

Rabobank maakt zelfs reclame met de mogelijkheid om van je mobiele telefoon een mobiele pin te maken.

Specht

Specht

16-12-2016 om 12:21

Niet pinnen

Het is bij ons echt niet mogelijk om te pinnen dat heb ik wel eens gevraagd.
Dat vind ik dus ook vreemd en was daarom benieuwd hoe anderen dat doen.
Behalve het feit dat wij tevreden over zijn werk zijn, werkt er geen andere glazenwasser in onze buurt,
dus switchen is geen optie.

bieb63

bieb63

16-12-2016 om 14:03

nog eens tja...

Gelukkig zijn wij zeer tevreden over onze glazenwasser. Doet het goed. Is hier ca. 1x per 6 weken. Nooit enig moment van twijfel of wij vorige keer wel of niet betaald hebben. Gewoon netjes en correct. Boffen natuurlijk. Overigens nooit een prijsverhoging gehad. Buren hebben wel eens tegen hem gezegd: joh, je doet het al jaren voor dit bedrag, is een verhoging niet langzamerhand redelijk? Hij vond dat niet nodig. Hij doet onze wijk al voordat wij hier kwamen wonen (14 jaar geleden). Wij betalen 5 euro (benedenwoning), voor 2 hele grote ramen met zijramen.

Wbt contant/pinnen/zwart enz:
Ten eerste: mobiel pinnen is iets van pas de laatste jaren. Dus nog niet zo heel lang geleden (max 5 jaar denk ik) betaalde iedereen altijd de glazenwasser (en dan bedoel ik niet de glazenwasser die in opdracht van een VVE of een woningbouwvereniging werkt, maar de glazenwasser die de ramen van huizen individueel doet), gewoon contant. Dus waarom nu ineens gedoe over zwart en belasting ontduiken? Alleen maar omdat tegenwoordig pinnen of mobiel overmaken theoretisch kán? Dus een paar jaar geleden maakten we ons daar niet druk over, en nu ineens wel? Nou, ik niet hoor.
Bovendien: de meeste huishoudelijke hulpen (werksters) betalen we ook zwart. En al zou je het over maken, dan nog is dat gewoon zwart (behalve de witte werkster natuurlijk....).
Dus waarom maken we ons hier nu ineens druk over?? Ja, als je niet tevreden bent over je glazenwasser, ga je ook over dát soort dingen nadenken. Maar als je wél tevreden bent, denk ik niet dat je er veel mensen over zult horen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-12-2016 om 14:12

Nee hoor

Ik heb er geen problemen mee dat het mogelijk zwart gaat. Wel met oplichtersgedrag als om de vier weken komen als we zes weken hebben afgesproken, en ten onrechte zeggen dat ik niet betaald heb. Natuurlijk vind ik dat iedereen keurig belasting moet betalen, maar in dit geval wil ik gewoon dat mijn ramen gelapt worden. Ik betaal een prijs waar makkelijk belasting vanaf kan, en zolang ik niet heb vastgesteld dat zijn aangifte onvolledig is kan ik daar niets over zeggen. Ik heb wel vermoedens, maar daar kun je niet op veroordeeld worden.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-12-2016 om 14:13

Werkster

Datzelfde geldt voor de werkster. Die is zelf verantwoordelijk voor haar belastingaangifte.

Dorien

Dorien

16-12-2016 om 14:15

steeds minder contant geld in huis.

Ik merk dat de meeste mensen de laatste jaren gewoon steeds minder contant geld in huis hebben. Ik lever ook aan mensen en vroeger was contant betalen heel gewoon, tegenwoordig wordt mij ook steeds vaker gevraagd of ze het ook over kunnen maken omdat ze geen contant geld in huis hebben. Niet iedereen heeft tijd/zin om eerst geld te gaan pinnen om vervolgens contant te moeten gaan betalen.
Tja en het maakt voor mij niet uit, contant of overmaken, vroeger vond ik het lastiger, want dan moest ik ze op hun woord geloven dat ze het hadden overgemaakt, tegenwoordig laten ze me even kijken op hun mobieltje en kan ik het zien, dus maakt het me niet uit.
Als een glazenwasser het dus perse niet wilt, dan vind ik dat wel apart, want het zou niet moeten uitmaken toch?

Triva

Triva

16-12-2016 om 14:58

Bieb

Nou dan waren ze 14 jaar geleden echt duur want kom op, een benedenwoning voor 5 euro? Hier kost voor en achter al zeker 10 jaar 8 euro per maand en als ze om de twee maanden komen is het 10 euro (ik kies het laatste, ik vind om de twee mnd eigenlijk nog te vaak voor bovenramen). Voor en achter met een ladder kost toch dubbel zo veel tijd als alleen beneden.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-12-2016 om 15:04

Elke

De glazenwasser die het andere deel van de staat deed mocht in ons deel niet werken, want dan zou hij ruzie krijgen.===

Nou dat is wel lekker overzichtelijk, 2 glazenwassers in heel Nederland ).

Triva

Triva

16-12-2016 om 15:14

oja en bieb

Ik maak me daar 'niet opeens druk over' aangezien het niet mijn verantwoordelijkheid is of ze het wel of niet opgeven aan de belasting. Ik zou het wel veel fijner vinden om per pin te betalen en daar heb ik ook per keer wel een euro voor over.

bieb63

bieb63

16-12-2016 om 16:07

Triva

Er is ook niets mis mee met pin overmaken. Aan de andere kant (dat weet ik van de markt waar ik wekelijks kom) kost het voor hen ook geld om zo'n pinding te hebben. En verder heeft niet iedereen een mobiel waarmee je over kunt maken. Dus ja, het is van deze tijd, maar nee, het is ook niet persé standaard en een must. Én voor iedereen handig.
En nee, ik heb ook minder en niet altijd contanten in mijn portemonnee tegenwoordig. Dus ja, ook als de collectant aan de deur staat, had ik niet altijd wat. En dat heb ik heel simpel opgelost: Een potje met wat tientjes/vijfjes/muntjes in de hal: voor de glazenwasser, portiekman, collectant en evt. voor ons zelf en/of kind als we om e.o.a. reden even een paar euro contant nodig hebben.

Wasje

Wasje

16-12-2016 om 16:33

Glazenwassers

Glazenwassers hebben inderdaad onderling afgesproken wijken.
Er zit ontzettend veel tuig tussen. Dus probeer inderdaad geen ruzie te krijgen met je glazenwasser. Dat is een van de redenen dat ze onderling een gepaste afstand houden.
En gegarandeerd dat een aanzienlijk deel zwart gaat. Administratie in een aantekeningenboekje, gemakkelijk frauderen. Voor mij geen glazenwasser. Ik doe het elk jaar dan wel zelf.

zebra

zebra

16-12-2016 om 17:42

ook ik (wel ot)

doe mijn ramen wel zelf. Ik wil mijn ramen gezeemd hebben als ik dat nodig vind, als ze vies zijn. En niet volgens een bepaald schema van 1 keer per maand of 6 weken. Bij het laten plaatsen van de nieuwe kozijnen/ramen hebben we er bewust voor gekozen om op de bovenverdieping naar binnen draaiende ramen te hebben, beide delen van de ramen kunnen open zodat we ook gelijk de buitenkant mee kunnen zemen, echt ideaal!

Specht

Specht

16-12-2016 om 17:47

kan helaas niet altijd

Zelf lappen zou ik ook wel willen maar is onmogelijk, of je moet eenkamikaze piloot zijn, en twee hoog ramen die niet open kunnen willen lappen.

Jesse_1

Jesse_1

16-12-2016 om 19:01

Tikkie

ik sprak een collega en die deed bijna niets meer contact, maar van alles, ook o.a. marktplaats aankopen met Tikkie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.