Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jetske

Jetske

15-12-2011 om 10:18

Glazen huis/leiden advies

Hoi,
A.s. woensdagmiddag heb ik mijn zoon beloofd af te reizen naar het Glazen Huis in Leiden. Hij heeft hard geld ingezameld en wil het heel graag zelf gaan brengen, en ik vind het ook leuk. Ik zoek dus advies; er gaan een aantal kinderen met mij mee en de trein vind ik gewoon te duur worden. Ik las dat je makkelijk kunt parkeren aan de Haagweg en dan met de bus naar het centrum kunt? Of is er ergens dicht bij Leiden een treinstation waar ik (gratis??) kan parkeren en het laatste stukje met de trein kan?
Jetske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Leidse

Leidse

15-12-2011 om 11:21

Haagweg

Het Haagweg-systeem werkt prima, dus dat lijkt mij het handigst. Je zou anders bij station Lammenschans kunnen parkeren (als je vanuit die kant komt), maar daar is het ook niet gratis, en bovendien kun je dan net zo goed helemaal met de trein komen, denk ik.
Vanaf de Haagweg zit je zo in de binnenstad, geen kaartjes nodig (behalve je parkeerkaart, natuurlijk).

Jacquel

Jacquel

15-12-2011 om 16:52

Voor de volledigheid

Als je op de Haagweg parkeert, word je door een busje gratis overal gebracht in het centrum. En na een telefoontje komen ze je ook weer gratis ophalen. Zie www.stadsparkeerplan.nl.

Overigens kun je vanaf de Haagweg ook heel mooi wandelen naar het Glazen Huis. Noordeinde op, Weddesteeg in, ophaalbruggetje over en een blik slaan op een van de mooiste plekjes van Leiden (het Galgewater, met oude zeilschepen en de Stadstimmmerwerf), even links de Morspoort bekijken en dan rechts de Morsstraat in. Aan het einde daarvan zie je aan de linkerhand het Glazen Huis liggen. Hooguit 10 minuutjes lopen.

Jetske

Jetske

15-12-2011 om 20:55

Thanks dames!

Haagweg parkeren gaat het dus worden. En bedankt voor de routebeschrijving Jacquel; ik denk dat we die route maar gaan lopen.
Jetske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.