Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juline

Juline

28-12-2015 om 21:30

Glazen deksel vaatwasser

Wij zijn op zoek naar nieuwe pannen. Bij een set die we op het oog hebben kunnen we kiezen uit glazen deksels of rvs-deksels. Over het algemeen wordt glas dof in de vaatwasser, dus ik denk dat dat bij deze deksels ook gebeurt. Wie heeft er ervaring met glazen deksels en hoe deze zich houden?

Groet, Juline

Half a twin

Half a twin

28-12-2015 om 21:45

nog als nieuw

Heb 2 pannen met glazen deksels, gaan al zeker 6 jaar in de vaatwasser en blijven mooi. Dat glas is toch van een ander soort dan drinkglas denk ik.
De pannen heb ik opgespaard met zegels van toen nog C1000. Dus echt een kwalitatief hoogstandje is het niet.

Henriette123

Henriette123

28-12-2015 om 22:42

Blijft mooi

Wij hebben verschillende glazen deksels, en die blijven mooi.
Onze glazen schalen voor in de oven blijven ook mooi.

Juno

Juno

28-12-2015 om 23:01

Bodum

Hier al twaalf jaar glazen deksels op Bodumpannen, ziet er als nieuw uit.

Elke

Elke

28-12-2015 om 23:41

Hier

Wij hebben gewone glazen deksels van Ikea en die blijven prima in de vaatwasser, maar onze glazen worden ook niet dof...

Slechte vaatwastabletten?

Glazen deksels, ovenschalen, glasservies, juist ook de bloemvazen gaan in mijn vaatwasser. Alles komt er helder en glanzend uit.

Ik draai wel altijd op hoge temperatuur en heb merk vaatwastabletten, misschien heeft dat ook invloed?

Juline

Juline

29-12-2015 om 18:09

Super

Ik vind de glazen deksels erg mooi, dus ik ben blij dat het glas helder blijft.
Wil40, zou dat echt de oplossing zijn? Ik wist niet eens dat het per merk verschilde, had me er al bij neergelegd dat glazen lelijk worden in de vaatwasser. Misschien toch eens overstappen op een merk, dan maar...

Juline

mirreke

mirreke

29-12-2015 om 18:19

Glazen lelijk in de vaatwasser?

Bij ons echt helemaal niet. Geen enkel glas wordt dof.

Ik gebruik nooit tabletten, altijd 1 eetlepel poeder van de lidl, en zout en glansmiddel. Poeder van de Lidl is weer eens als beste getest en supergoedkoop. Al jarenlang stralendheldere glazen. Ik vind ze juist altijd zo mooi glimmen als ze uit de vaatwasser komen.

Dof=kalkaanslag?

Doffe glazen komt misschien door kalkaanslag? Is je vaatwasser van binnen ook mooi schoon en de filters ook?
Het klinkt misschien wat bemoeiallerig maar ik was enkele weken geleden bij iemand die de vaatwasser ging uitpakken en jeetje, wat was dat ding goor van binnen. De vaat die eruit kwam was ook niet echt lekker fris.
Als je last hebt van kalkaanslag of poeder/tabletten zonder spoelglans gebruikt zie je dat ook aan je bestek. Ook doffe plekken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-12-2015 om 21:34

Hier ook alles helder

Hier komt ook alles van glas helder uit de vaarwater. Ik gebruik gewoon de alles.in.een tabletten van ah eigen merk.

Marjoleine64

Marjoleine64

29-12-2015 om 21:39

Glas kan prima

alleen kristallen glazen worden dof in de vaatwasser. Dat hebben wij helaas in de praktijk ondervonden. De gewone glazen glazen, wat voor soort dan ook, blijven gewoon helder. Kristal of ook kristalglas heeft een iets andere chemische samenstelling waardoor het minder goed tegen de agressieve schoonmaakmiddelen kan.

Juno

Juno

30-12-2015 om 14:56

Glazen

Nou, mijn wijnglazen vervang ik eens in de zoveel jaar, maar de glazen deksels, vazen en ander spul blijft mooi. Ik gebruik van merk tot biologisch tot zelfgemaakt. Maakt niets uit.

Juline

Juline

31-12-2015 om 10:10

Hmmm

Vandaag de vaatwasserzeef (?) leeggehaald. Mocht inderdaad wel eens gebeuren. (Gelukkig ben ik hier anoniem . Voor de rest snap ik er niks van dat bij iedereen glas helder blijft. Wij hebben jumbo huismerk tabletten met glansspoelmiddel. We hebben zacht water, dus dat zou het ook niet kunnen zijn, volgens mij.
Ik ga maar eens op internet speuren...

Moni

Moni

31-12-2015 om 10:19

Glazen niet

De wijnglazen worden wel lelijk bij ons. Glazen deksels, schalen en zo blijven prima.

Marie

Marie

31-12-2015 om 11:11

Juliene

Je gebruikt alleen tabletten en geen zout en glansspoelmiddel?
Ze zeggen dat dat niet hoeft, maar de monteur van onze vaatwasser adviseerde dat wel erbij te gebruiken. Doen wij dus wel en ik vind dat onze spullen mooier blijven dan waar ze dat niet doen. Verder staat de temperatuur minimaal op 55/65 graden en soms op 70.
Ik kom ook wel eens bij mensen die op 40 graden de afwas doen, want dan is het lekker snel klaar... Vind ik niet zo hygiënisch...

Dus mocht je het niet gebruiken, adviseer ik je om toch zout en glansspoelmiddel in de machine te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.