Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

30-11-2012 om 14:25

Gladde plek op stoffen bank, kun je dat weghalen met iets?

wwij zijn sinds een week in het trotse.bezit van een montell hoekbank gekocht via mp voor een mooie.prijs. echter nu valt.mij op.dat.in.het hoekgedeelte.ter hoogte van je hoofd een wat gladde plek is. zou ik dit met iets kunnen behandelen?
groeten oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kaal?

Klinkt als een kale plek. En daar is niks aan te doen. Ik heb jaren geleden ook een Montell bank gekocht,binnen twee jaar was het grootste gedeelte van de bank kaal. Alle grijze vezels versleten, alleen het basisweefsel (een soort jute) zat er nog.

skik

Vet?

Omdat het ter hoogte van het hoofd is, zou dat het kunnen zijn? Afhankelijk van wat voor een stof je bank is, zou dat kunnen. Als het een soort van suedinne (of hoe schrijf je dat) is, dan zou dat kunnen.

Of het is een gladde plek geworden door slijtage doordat er veel hoofden tegenaan gezeten hebben.

Of je daar iets mee kunt doen betwijfel ik. Meestal als je 1 plek in een bank behandeld dan wordt dat extra zichtbaar. Maar ja, dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat voor een stofje en/of kleur het is.

Waarom vraag je Montell zelf niet om raad? Zou ik gewoon proberen.

Brianna F

Brianna F

01-12-2012 om 16:20

Niets aan te doen

Ik heb het ook ter hoogte van het hoofd en op de armleuningen. Het is gewoon een soort vette plek, waar hoofd en armen tegenaan gezeten hebben.

Soms wel

Wij hadden ook een vettige plek in een stoel - geen Montel - en met een vaatdoekje met een beetje sop heb ik het door voorzichtig wrijven toch flink kunnen verminderen.

Is de stof echt versleten, dan helpt niets, behalve nieuwe bekleding, lijkt mij.

Groeten,

Temet

Stoom?

Als het geen slijtage is (alleen maar vet), dan zou je ook een dagje zo'n stoomapparaat kunnen huren en kijken of dat helpt.
Groet,
Miriam Lavell

Raar

Ik bedacht me ineens waar mijn stoomingeving vandaan kwam. Toen ik nog een paardenmeisje was en wedstrijden met bolhoed of hoge hoed moest rijden, gebruikten we een trucje uit de oude doos om dat ding weer een mooi velourachtige uitstraling te geven.
De fluitketel op en dat ding in de stoom houden. Daar leefde de hoed helemaal van op, platte plekken verdwenen als sneeuw voor de zon.
Even gekeken of er zulke tips op internet staan. Ik verwachtte een instructievideo. Veel paardenmeisjes tegenwoordig, dus waarom niet?
Maar niks van dat.
Raar.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.