Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiorucci

Fiorucci

16-05-2012 om 12:33

Gist

Ik vind vaak hele leuke recepten, en dan staat in erin dat ik verse gist moet gebruiken. Er is hier niet aan te komen,alleen droge gist in kleine zakjes. Weet iemand hoe het zit met vervangen, kwa hoeveelheden??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

16-05-2012 om 13:51

1:3

Je kan de hoeveelheid verse gist door 3 delen, dan heb je de hoeveelheid gedroogde gist.

http://uitdekeukenvanarden.blogspot.com/2011/01/bruggeman-instant-gist-bruin-speciaal.html

Bakker?

Heb je wel eens bij een bakker gevraagd naar gist? Daar kan je vaak verse gist kopen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Fiorucci

Fiorucci

16-05-2012 om 14:16

Triple, tijgeroog

Helaas, dat kun je hier vergeten. Je wordt niet geacht zelf te bakken enzo hier.. Zo vroeg ik ooit aan de slager om lardeerspek,vlak voor kerst. Hij keek me aan of hij water zag branden....(toch jammer, had ik voor niks een half uur in de rij gestaan.)

Fiorucci

Fiorucci

16-05-2012 om 14:17

Haha

En nou vergeet ik Tijgeroog te bedanken..)
Dankje, ik ga het proberen!!

Groene winkel?

Ik koop verse gist bij mijn lokale groene winkel / natuurvoedingswinkel / biologische winkel. Misschien zit er ook zoiets bij jou in de buurt?

Brianna F

Brianna F

16-05-2012 om 17:31

Jumbo

verkoopt ook verse gist.

Fiorucci

Fiorucci

16-05-2012 om 18:07

Mooi!

De turkse super zit hier vlakbij, de Jumbo iets verder, dus ik ga kijken, bedankt!

Fiorucci

Fiorucci

16-05-2012 om 18:09

Cobi

Nee, ik snap het ook niet, ik verwacht dat een keurslager dit toch heeft, de dag voor kerst!! Heel vreemd inderdaad. Ik wilde de kalkoen verblijden met reepjes lardeerspek, maar niet er doorheen trekken..

Fiorucci

Fiorucci

17-05-2012 om 09:33

Cobi

Helaas, hier had men het niet. Zelfs de slager zelf keek verrast op. Ik heb dus bij AH spek gehaald, dat ging gelukkig ook prima.

Gijsbertha

Gijsbertha

17-05-2012 om 16:30

Heb net

even op de site van molenaarsgilde gekeken en er zit er ook 1 in Gouda, is dat niet bij jou in de buurt? Die verkopen allerlei producten om brood etc te bakken.

Fiorucci

Fiorucci

17-05-2012 om 17:29

Gijsbertha

Dat is soort van aan te rijden, het probleem is alleen dat je verse gist maar kort kunt bewaren, en dan moet ik dus voor elke taart naar Gouda..)

Sascha2

Sascha2

18-05-2012 om 09:51

Fio

Bij de Jumbo verkopen ze idd ook verse gist, maar mijn ervaring is dat veel winkelmedewerkers dat niet weten. Het ligt bij de koelvitrine waar ook het kant-en-klare bladerdeeg etc. ligt.

Fiorucci

Fiorucci

18-05-2012 om 12:10

Sascha

Dankje, ik ga kijken, er stond namelijk een recept voor vlaaien in landleven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.