Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gft afval

In het kader, je kunt maar een probleem hebben:

Wij kunnen onze gft kliko alleen achterin de tuin plaatsen. We vinden het echter niet handig om met elk schilletje of koffiepad naar achteren te moeten lopen. Dus hadden we een tussenplossing bedacht: een extra afvalbak in de keuken voor gft.
Maar wij hebben een bak van 25 liter (leek ons een mooie maat.) Nu blijk je echter voor deze maat geen gft zakken te kunnen kopen, het is 20 liter en dan gaat het door naar 130 of 140 liter. Die van 20 liter passen op geen enkele manier in de bak van 25 liter.

Hoe doen jullie dat? hebben jullie een grt bakje in de keuken of niet? Doen jullie er zo'n zakje in of hoe houd je hem anders schoon?

groetjes Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

30-08-2011 om 07:39

Hier

geen bakje in de keuken, maar alleen de GFT bak achterin de tuin. Als ik ga koken heb ik vaak wel een verpakking van groente (zakje) dat is als gft-parkeerplaats gebruik. Als eenmaal alles in de pannen zit pak ik dat zakje op, kieper hem leeg in de GFT-bak, en klaar
Fruitafval verdwijnt tussendoor soms in de gewone afvalbak, soms loop ik er even mee naar buiten (afhankelijk van het weer)

Anne D.

Anne D.

30-08-2011 om 07:57

Plastic deksel aardappelbak

die gebruik ik tijdens het koken, niet alleen voor de aardappelschillen, maar ook voor ander gft afval. Hij heeft zo'n opstaand randje. Na het koken loop ik daar dan mee naar de gft bak. Doekje erover en weer op de aardappelbak in de voorraadkast.

Vera*

Vera*

30-08-2011 om 10:00

Hier

Wij hebben de kliko's achterin de tuin staan. In de keuken heb ik wel een pedaalemmer (niet zo groot) en een papierdoos in de kast staan. Op het aanrecht heb ik een emailleschaal(tje) waar het gft-afval in gaat. Als die vol is wordt die leeggegooid in de kliko. Dat gebeurt minstens één keer per dag.

Vera

Een dagelijks bakje

..net als Vera. Soms loop ik zelfs 2x. Kliko staat ook achterin de tuin. Het bakje gaat dan weer me in de vaatwasser. Het is een klein deegkommetje dat ooit bij een Braun staafmixer zat toen ik uit huis ging 24 jaar geleden.

Tot een paar weken terug hadden we een Senseo-afvalbakje maar dat was een stuk minder stevig. Het klepje was al na een paar weken defect, het bakje heeft nog een paar jaar gehouden. Het was ook een bakje op het aanrecht.

Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om gft-afval echt dezelfde dag nog mijn keuken uit te hebben, vanwege geur e.d. (altijd verbluffend hoe snel iets wat net nog "eten" was opeens "afval" kan worden.)

Pham

Pham

30-08-2011 om 15:55 Topicstarter

Aha

Het meest zit ik inderdaad met het kleinere gft afval tussendoor. Zoals bijvoorbeeld appel schil, koffiepad, theezakje etc. Om daarvoor nu iedere keer naar buiten te lopen met dit weer...........

Gr Pham

Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-08-2011 om 16:55

En hier

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij mij gaat alles in de vuilnisbak. Als ik weer eens een relaxt huishouden krijg zal ik mijn leven beteren!

Marie

Marie

31-08-2011 om 16:48

Ook vuilnisbak

hallo Roosje,
Ook wij gooien alles in de vuilnisbak. Ik vind het zo vies om keukenafval in de groene rolemmer te gooien, veel te veel kans op maden en vliegen enzo.
Trouwens sinds kort wordt onze groene rolemmer nog maar om de drie weken geleegd. Dat is vooral in de zomer een probleem. Een keer grasmaaien en het konijnenhok verschonen en hij is vol (en dan moet je nog 2 weken wachten).
Groetjes

Bij ons...

...gaat het zo. We hebben een rvs opbergbakje met deksel gekocht. Voor de theezakjes, koffiepads, fruitafval etc. Zit er maar weinig in dat gaat de deksel, vooral s nachts erop. Ben ik aan het koken blijft ie open voor kleine spullen. Is ie vol, of komen erg veel vliegen op af dan naar de kliko.
Vandaag weer eens een extra wchoonmaakbeurt gegeven ivm fruitvliegjes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Monet

Monet

31-08-2011 om 18:55

Marie, maden enzo

Maden krijg je alleen als je er vis/vlees/ei inmikt. Doe je echt alleen groente-, fruit en tuinafval, dan krijg je echt geen maden in de groene bak.

Gemeente-emmertje

Wij kregen er éen van de gemeente; een groen klikootje voor in de keuken, in het klein dus. Daar passen de afbreekbare zakje precies in. Misschien kun je via Marktplaats e.d. eens gaan zoeken?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.