Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

18-11-2012 om 12:21

Gezocht soort luier

voor een jongetje die wel op de wc al kan plassen, maar nog niet poepen. Het gaat om een (gehandicapt)kind van 11 jaar, die steeds, bijna continue kleine beetjes ontlasting verliest en hier geen controle over krjgt.
Als je hem een gewone luier omdoet geef je hem het gevoel dat 'hij er net zo goed in kan plassen ook'. Geef je hem niets in zijn onderbroek dan moet steeds alles verschoond worden; alles aan en uit. Wat ook frustrerend en lastig is want dan plas je netjes op wc, moet je nog steeds verschonen.....
Wie weet een slimmigheidje om dit probleem te tackelen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

18-11-2012 om 13:05

Apotheek

ik zou dan denken aan een luierbroek, maar waarschijnlijk kan de incontinentiedeskundige van de apotheek je veel beter adviseren.

Zij kennen het gehele assortiment aan incontinentie materiaal.

Ik denk dat je niet onder het verschonen uit komt zolang hij niet volledig zindelijk is. Het is lastig omdat hij gedurende de dag steeds beetjes verliest en dat niet aan voelt komen waarschijnlijk. Als er een patroon in zit zou je er er nog voor kunnen kiezen op bepaalde momenten van de dag wel te kiezen voor een luierbroek en verder een gewone broek, maar dan ben je ook steeds bezig met wisselen.

Mama5

Mama5

18-11-2012 om 13:08

Inlegger

Is het een idee om een inlegger te proberen?
Je hebt heren inleggers die je alleen bij de penis in de onderbroek kunt plakken. Misschien kun je die bij de billen plakken? Je hebt ook grote rechthoekige inleggers, zonder plakstrip. Bedoeld om in een maxislip te doen bij mensen die enorm veel urineren. Die kun je dan dubbelvouwen en alleen bij de billen doen. Mijn ervaring is dat deze ontlasting redelijk goed tegenhouden, mits de ontlasting niet te vloeibaar is. Is dat wat? Ik weet niet of dat dan lekker zit, maar een vieze broek zit natuurlijk helemaal niet lekker.
Is hij wel goed gelaxeerd? Is er al gekeken of het iets met pindaolie te maken heeft? Er was hier een tijd terug een draad over kinderen die van pinda olie de beheersing van de sluitspier kwijt raakten.

Mama 5

Mama 5

18-11-2012 om 14:05

Deze bedoelde ik

http://www.ab-dl-tb-club.nl/shop/index.php?route=product/product&product_id=106
http://www.tena.nl/tena-men/producten/product-gamma/
Ik denk dat het wel een kwestie is van uitproberen. Is het veel ontlasting, wat hij verliest?

Rafelkap

Rafelkap

18-11-2012 om 19:12

Koentje

Je hebt allereerst een verwijzing nodig van je huisarts. Daarna overleggen met de apotheek en uitproberen. Onze apotheek had alleen Tena's, maar er zijn veel meer merken die worden vergoed. Mijn zoontje (net 6- ook helaas totaal nog niet zindelijk) heeft de ABENA, abri form premium, S2 inmiddels, maar ze zijn er ook in grotere maten. Ik vind het een goede kwaliteitsluier.

Ken jij het forum van lotjeenco? Typisch een vraag voor daar De tip voor deze luiers heb ik van daar.

Rafelkap

Rafelkap

18-11-2012 om 19:15

misschien heeft je huisarts wel ander idee dan een gewone luier. Misschien kan je in de kerstvakantie weer eens flink oefenen zonder luier. Is er een gedragskundige op school, de vraag zou ik ook aan haar/hem voorleggen.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

19-11-2012 om 09:38

Colonspoelen

Als het echt alleen een probleem van ontlasting is, zou je colonspoelen kunnen overwegen. Dat heeft mijn zoon jaren gedaan om continent te worden. Hij kon z'n plas ook niet ophouden, daarvoor heeft hij botoxinjecties gehad en hij catheteriseerde. Dat klinkt misschien drastisch allemaal maar het was het wel waard. Voor hemzelf omdat hij naar een reguliere basisschool ging en voor ons omdat het een boel verschoon- en waswerk scheelde.

koentje

koentje

19-11-2012 om 23:35

Nee,

het is w,s, geen gedragskwestie maar meer een fysiek iets. Hij heeft steeds kleine beetjes ontlasting: het past in een eierdopje zeg maar en hij voelt het echt niet. Hij is namelijk wel gemotiveerd, anders had hij het plassen op de wc ook niet gedaan denk ik.

Een luierbroekje lost het niet op: je hebt dan nog steeds een gewone luier en bovendien moet je dan nog alles uit doen om een nieuwe aan te doen...

Zo'n driehoekig herenluier (peniskoker) zou wel eens iets kunnen zijn... bedankt voor de tips!

Nicky Lohs

Nicky Lohs

20-11-2012 om 09:17

Fysiek

Als het echt fysiek is zou ik me toch verdiepen in colonspoelen. Iedere dag een paar minuten werk en een half uurtje op de wc zitten en je bent overal vanaf. Als het fysiek is gaat het waarschijnlijk niet meer over. En ondanks zijn mentale handicap/achterstand?? is het heel vervelend om de hele dag een poeplucht om je heen te hebben.
Het klinkt enger dan het is, voor ons ging er een wereld open!

Gewoon maandverbandjes night

Ik ken iemand met het zelfde probleem en we hebben gewoon maandverbandjes of inlegkruisjes gebruikt... Zelden nog een vieze broek.. Gewoon even verwisslen op de wc als je wat ruikt.. Billen schoonmaken en klaar...

Proefpakket inleggers

Vraag bij de apotheek een proefpakket inleggers aan. Dan krijg je verschillende soorten in zijn maat en voor heren en kun je uitproberen wat voor hem goed werkt. Is gratis. En inleggers absorbeteren de geur ook beter dan maandvetband.
Groeten albana

koentje

koentje

21-11-2012 om 10:18

Inkie

neem een eierdopje vol breiige ontlasting in gedachten, smeer dat uit over een maandverbandje... e voila het is net effe te veel.... Dit hadden we dus geprobeerd, maar het gaat erom dat het iets breder moet zijn.

koentje

koentje

21-11-2012 om 10:20

Nicky

ik denk dat het colonspoelen gaat zzorgen voor heel veel weerstand van het jongetje waar het om gaat. We kunnen niet goed uitleggen waarom dat is en hij verdraagt dan heel moeilijk dat je aan hem zit. (hij is ook autistisch)Laat staan dat je in hem moet zijn. Dat wordt een vechtpartij als je doorzet en dan is het middel erger dan de kwaal.

T was maar een tip

T was maar een tip hoor. en je hebt ook maandverbandjes die zo breed zijn als de onderbroek... En hier gaat het ook om dat eierdopje vol.. Maa rje hebt het geprobeerd en het werkt niet... Dus sucses met verder zoeken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.