Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

24-05-2011 om 16:10

Gezinskado

We krijgen een uitnodiging voor een feest. Van een heel gezin, ouders en een stuk of wat kinderen tussen de 10-20. Allemaal afzonderlijk een goeie reden om een feestje te vieren en dus pakken ze dat maar eens even groot gezamenlijk aan, op een feestlocatie. We mogen allemaal komen Leuk leuk leuk natuurlijk, maar wat geef je nou als kado aan een heel gezin?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

24-05-2011 om 16:13

Uitje

naar de Efteling ??

Spel

wij hebben bij een gezinsfeest eens het spel Jenga gekregen en het spel Ticket to Ride. Hartstikke leuke spellen en ook een mooi aandenken vind ik.

groetjes van Purk

Zomerbries

Zomerbries

24-05-2011 om 16:41

Bioscoopbonnen

Verstopt in een paar zakken popcorn?

Houdbare etenswaar

Die bioscoopbonnen zijn een goed idee (wel kleine coupures, kunnen ze ook apart als dat beter uitkomt). Spel is leuk als je weet dat het spelletjesmensen zijn.
En anders zou ik zeggen: houdbare etenswaar. Drank kan ook, maar is voor de jongere gezinsleden niet zo geschikt. Maar misschien is er in een delicatessenzaak of wat sjiekere levensmiddelenwinkel een leuk pakket samen te stellen met voor elk wat wils.

Uitje Efteling: leuk hoor, maar duuuur

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

24-05-2011 om 17:48

Nou....

Dat uitje is lief, maar wel erg duur!! De andere ideeen vind ik erg leuk, inderdaad.

Gezinsfoto?

Cadeaubon van de plaatselijke fotograaf voor een gezinsfoto. Dat hebben wij laatst eens aan iemand gegeven, vonden het erg leuk.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-05-2011 om 23:39

Apart

Ik zou er geen gezamenlijk cadeau tegenaan gooien. Voor de ouders eventueel wel, maar niet voor de kinderen. Die zou ik inderdaad, zoals Cobi ook al aangeeft een envelopje geven.
De ouders zou je een dinerbon kunnen geven, of een ´lekker weg´ van de Hema. Dat kun je zo duur maken als je wilt.

Wat wij gekregen hebben

wij gaven vorig jaar een gezamelijk feest, vanwege het feit dat we met zijn vieren 100 waren. hierbij hebben wij ook leuke kado's gekregen. De meesten hadden samen met anderen voor een kado gezorgd.
we hebben een dinerbon gekregen, een uitje naar de dierentuin en een theatervoorstelling. Wij waren verrast door deze kado's, en hebben dus nog een paar keer feest gehad.
Onze kinderen waren wel iets jonger (7 en 10).

liora

liora

26-05-2011 om 14:47

Xbox

Of zo?

Tirza G.

Tirza G.

27-05-2011 om 20:08

Dank

Allemaal heel hartelijk bedankt, ik heb een beetje een idee. Liora, ik moest lachen om de XBox. Met 3 van de 4 kinderen boven de 16 hebben ze meer computers (etc) in huis dan jij en ik bij elkaar denk ik
Dochter riep meteen opgewekt: een hamster! Of een hondje! Léuk voor het heeeeeeeele gezin )))

Tirza

Even anoniem

Even anoniem

03-06-2011 om 20:54

Ben ik nu de enige

die het idee heeft dat het wel een deuk in je portemonnee slaat, dit soort samengestelde feestjes, zeker als steeds meer mensen dit doen.

Ik kreeg laatst ook een uitnodiging, van een buurvrouw om een kopje thee te drinken voor haar verjaardag.
Ze riep me nog even achterna dat ze meteen ook de verjaardag van haar man en de meiden even meepakten.

Ik was verhinderd die dag, maar had ik dan 4 kadootjes mee moeten nemen, terwijl ik eigenlijk alleen bij de buurvrouw kwam?

Nee hoor, je bent niet de enige

maar je ziet, alle variaties komen hier op OO voor. Van harte niet je verjaardag vieren tot van harte wel en dan maar meteen met z'n allen tegelijk wat tot een flinke deuk in de portemonnee leidt. Niet eenmalig zoals bij een trouwerij of zo, welnee, gerust met herhaling. Ik zou daar niet blij van worden hoor.

Als ze meerdere gasten vragen (en dat is natuurlijk zo, anders huur je geen locatie) wordt het een begrotelijk verhaal. Ik zou me generen, zoveel geld/natura binnenhalen voor een verjaardag.

Chippie

Chippie

04-06-2011 om 01:04

Bromvlieg

`Ik zou me generen, zoveel geld/natura binnenhalen voor een verjaardag.´

Nou ja, zeg. Een feestje geven = geld binnen harken. Wij combineren hier ook feestjes omdat familie, buren drie keer in één maand op kunnen draven. En als jij alleen voor persoon X komt hoef je volgens mij niets mee te nemen voor persoon W, Y of Z. Dat lijkt me geen enkel probleem.

liora

liora

04-06-2011 om 09:23

Haha

Oh Tirza inderdaad, haha.

Oh jongens wat een discussie weer! Ik vier onze drie verjaardagen ook tegelijk omdat mensen anders in 14 dagen drie keer zouden moeten opdraven en dat leek me teveel van het goede!

En ik wil gewoon gezellig samenzijn en het boeit me niet wie een cadeautje meeneemt.

Liora

Fiorucci

Fiorucci

04-06-2011 om 16:22

Single lady

Prima oplossing en feestelijk bovendien!

Het ene feestje is het andere niet

als mensen een feestje voor het hele gezin geven in een of andere horecafelegenheid zou ik niet durven komen met alleen een bos bloemen - daar dat zou dus wel kunnen vinden jullie?

'En als jij alleen voor persoon X komt hoef je volgens mij niets mee te nemen voor persoon W, Y of Z. Dat lijkt me geen enkel probleem.' Is dat zo? Je kent dat persoon X het beste maar de anderen toch ook wel enigszins, via X. Hm nee, voor mij hoeft het niet, zo'n combinatiefeest. Met kleine kinderen, okee, maar als het ouders en tieners (die al veel verstand van spullen en geld hebben) dan voelt dat toch anders.

Nou Tirza, biecht op, wat neem je mee voor de jarige familie?

Fiorucci

Fiorucci

05-06-2011 om 13:14

Bromvlieg

Als er feestjes zijn waar een mooie flinke bos bloemen te min is, wil ik daar niet heen....

Single lady

Prachtig gesproken - ehm geschreven.

Maar in het echt gaat het niet altijd zo toe. Helaas. Was het leven maar zo mooi.

Je kent toch de discussies over hoeveel er in een enveloppe 'hoort te zitten' als je naar een bruiloft gaat?

Niet te precies hoor

Je geeft toch naar vermogen denk ik en hoewel het vast wel gevoelig ligt is het in zo'n groep begrijpelijk dat er wat verschillend met cadeautjes wordt omgegaan. Valt niet eens op denk ik.
Idee: bloemetje voor de gastvrouw en elke jarige een vijfde lot met jackpot of een kraslot oid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.