Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gezinsauto gezocht

Wegens scheiding moet ik helaas op zoek naar een nieuwe auto. Hierbij ben ik, wegens budget, op zoek naar een tweedehands gezinswagen waar mijn 2 jonge kinderen in mee kunnen. Hebben jullie tips voor waar ik een goede auto kan vinden en waar ik op moet letten? Alvast bedankt.

SandraK

SandraK

28-04-2016 om 13:44

auto

Heb al vaker een auto gekocht via Marktplaats, moet je wel iemand meenemen die een beetje verstand heeft van auto's.

KevinK

KevinK

28-04-2016 om 14:02 Topicstarter

Tips?

Hi Sandra,
Ik heb zelf vrij weinig verstand van auto's, noch mijn vrienden. We zijn op zoek naar een comfortabele auto waar mijn kinderen ook goed in meekunnen. Zeker bij Marktplaats ben ik wat huiverig, aangezien je daar vaak wat rare verhalen over aankopen hoort.

SandraK

SandraK

28-04-2016 om 14:06

Auto tips

Zelf destijds op onderzoek geweest waar wij op moesten letten bij het aanschaffen van een nieuwe auto. Zag toen deze checklist (hoop dat ik dit zo hierin mag plaatsen) [verwijderd door forumbeheer] die ik zeer handig vond. Hoop dat je er wat aan hebt.

@Emma

@Emma

28-04-2016 om 18:16

Garagebedrijf

Ik heb meermalen een oude auto gekocht bij een garagebedrijf. Geen dealer dus van een bepaald merk, maar een klein garagebedrijf. Die hebben toch nog altijd wel een soort van garantie en een reputatie hoog te houden. Je kunt ze ook vinden op Marktplaats, er is een zoekfilter particulier of niet.
Als je een oude auto koopt ga dan voor een Opel of een Volkswagen of Toyota of iets anders Japans. Je kunt de anwb een keuring laten doen voordat je hem koopt. Dat zou ik zeker doen als je hem bij een particulier koopt.
Nog een paar tips: lage kilometerstand garandeert niet dat je een koopje hebt. Als er te weinig is gereden in een auto kan dat heel slecht zijn. Vraag wanneer de distributiesnaar is vervangen, let op bandenslijtage. Dat is wat nu zo in mij opkomt.
En wat te mooi is om waar te zijn is dat ook echt
Succes!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

28-04-2016 om 18:43

Ha wat gewiekst

Als je dan een spamtoneelstukje opzet, best gewiekst, moet je je characters natuurlijk niet dezelfde achternaam geven

vlinder72

vlinder72

28-04-2016 om 18:55

ha ha

Goed gezien Vesper. Ik vond het al zo'n rare vraag

@Emma

@Emma

28-04-2016 om 21:26

Lachen zeg hier

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.