Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madelief

madelief

24-04-2013 om 08:49

Gezelschapsspelletjes gezocht

Volgende week gaan we een paar dagen weg met onze boot. Nu ben ik opzoek naar wat nieuwe gezelschapsspellen. Ze moeten niet te lang duren, we zijn geen enorme spelletjesfanaten. We spelen nu vaak Rummikub, trionimos, Cluedo en pesten. Mijn kinderen zijn 10 en 12, jongen en meisje. Spelletjes zijn zo duur dat ik uitproberen wat lastig vind en de speelotheek is opgedoekt wie heeft er leuke tips?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

24-04-2013 om 09:03

Populair hier

Phase en skipbo

madelief

madelief

24-04-2013 om 09:14

Phase?

Skipbo vind ik erg leuk maar de kids vinden het niet geweldig. Ik kan alleen maar vinden dat phase 10 fases heeft. Het is een kaartspel, is het ingewikkeld? Veel rekenwerk? Wel lekker klein!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jesse_1

Jesse_1

24-04-2013 om 09:43

Carcassone

Eerst een keer samen doen, zodat je door hebt hoe het spel gaat (de puntentelling is de eerste keren lastig in te schatten omdat je achteraf ook nog punten krijgt). Duurt niet te lang en de basisregels zijn simpel. Stukjes zijn solide. Je moet alleen wel een niet te klein plat vlak hebben om de stukjes op kwijt te kunnen.

Hier

Inderdaad ook Phase 10, maar wel met kaarthouders voor de kinderen, anders heb je teveel kaarten in je hand en geen overzicht.
Ook vorig jaar nieuw gekocht, en mee op vakantie: Sequence,een echte aanrader! Duurt niet lang, kun je met 2-4 spelers spelen, en echt leuk!

Tesah

Tesah

24-04-2013 om 10:02

Perudo

een ontzettend leuk dobbelspel. Heel simpel maar zo verslavend!

Tesah

Tesah

Tesah

24-04-2013 om 10:02

Perudo

een ontzettend leuk dobbelspel. Heel simpel maar zo verslavend!

Tesah

Koehandel

is hier favoriet( iets oudere kinderen)

Monopoly deal

Wij zijn fan van Monopoly deal, een kaartspel variant van de gewone Monopoly. Het duurt niet heel lang, 15 min ofzo en er zijn hele snelle wisselingen van wie lijkt te gaan winnen.

Heb je bijvoorbeeld al 2 hele straten en denk je dat je bijna gewonnen hebt en dan gooit iemand een dealbreaker kaart op en steelt hij een hele straat van je. Tenzij je een 'dacht-het-niet' kaart opgooit, maar als je tegenspeler dan ook weer een 'dacht-het-niet' kaart opgooit ben je alsnog je straat kwijt!

Voordeel is ook dat het eigenlijk alleen een pak kaarten is en dat is wel zo handig als reisspel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tijgeroog

Tijgeroog

24-04-2013 om 14:03

Spelletjes

Carcasonne is ook in een reisuitvoering te krijgen. Verder vind ik het dobbelspel van kolonisten van catan een leuk kort spel dat weinig plek in beslag neemt. Een beetje als yahtzee, maar dan weer heel anders. En halli galli natuurlijk! Boonanza vind ik ook leuk als reisspel, maar dat neemt wel meer plek in beslag.

P

P

24-04-2013 om 15:28

Hmm

Koehandel vind ik tegenvallen, duurt veel te lang naar mijn zin.

Sequence is al jarenlang nummer 1 hier bij mijn gezin en dat van mijn zwager (het bordspel voor kaarters).

Monopoly deal is onze laatste aanwinst, tot nu toe alleen met oudste gespeeld maar het lijkt me heel leuk met z'n vieren.

Verder kan ik nog zeggen: take5, wie is de ezel, davincicode en super5.

Dobbelen

Daar heb je alleen maar 6 dobbelstenen voor nodig en een briefje om de score bij te houden. Als je het leuk vindt, wil ik de spelregels wel even neerzetten. Verder ter aanvulling op P: set, stap op.

Boonanza kaartspel

vinden ze hier erg leuk

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-04-2013 om 17:53

Regenwormen

Vind ik wel erg leuk. En het Catankaartspel.

Take 5 is trouwens inderdaad ook wel een aanrader.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app. Is het me toch nog gelukt

Mover

Mover

24-04-2013 om 19:59

Set

Set (13.99 bij Bol.com): Er liggen 12 kaarten met gekleurde symbolen op tafel. De symbolen hebben vier eigenschappen in drie variaties: een kleur, een hoeveelheid, een vulling en een vorm. Alle spelers zoeken nu tegelijkertijd naar een set. Een set bestaat uit drie kaarten, waarvan de variatie van de eigenschappen volledig gelijk is of helemaal verschillend. Wie het eerst een set ziet, roept Set. Wie meeste setjes heeft, wint.

nathalie

nathalie

24-04-2013 om 20:02

Familie poen

Was hier de grote hit tijdens vakanties, eindeloos gespeeld. Je kunt lang doorspelen of wat sneller stoppen omdat het spel uit opeenvolgende korte rondes bestaat, dus ideaal voor even tussendoor maar ook voor het overbrugggen van een laaaaange regenbui. Heel geschikt voor de leeftijd van jouw kinderen. Doosje van bescheiden formaat.
http://www.bol.com/nl/p/familie-poen/1004004004574403/

bibi63

bibi63

24-04-2013 om 21:43

Rommelmarkt

Mocht er bij jou in de buurt nog een rommelmarkt zijn: gaan!! Wij hebben een enórme kast vol met ontzettend veel spelletjes (en legpuzzels). Grotendeels van de rommelmarkt voor 1 tot 3 euro. Als dan een spelletje niet bevalt: pech, heeft weinig gekost. Maar over het algemeen hebben we hier al jaren veel plezier van.
Gr. Bibi

P

P

25-04-2013 om 07:17

Nathalie

Familie Poen is inderdaad ook wel leuk, we hebben een ander gezin ook dat spel gegeven en dan kunnen we het met 7 personen spelen.

Oja regenwormen was ik vergeten, is ook erg leuk dat afpakken!

madelief

madelief

25-04-2013 om 09:08

Bedankt!

Rommelmarkt had ik inderdaad gepland voor koninginnedag. Dat regenwormen ziet er leuk uit, die spreekt aan. Phase 10 gedownload als app maar daar snap ik nog niets van. Lijkt iets weg te hebben van SkipBo? Ga Carcasonne even meenemen van mijn werk, kan ik vast een weekje lenen als de school dicht is. Bedankt allemaal, ik ga bestellen!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

+ Brunette +

+ Brunette +

25-04-2013 om 22:57

Yahtzee

Blijf ik een leuk spel vinden. Een andere klassieker: het kaartspel Stap Op met z'n mooie ouderwetse tekeningen.

Marjoleine64

Marjoleine64

26-04-2013 om 21:25

Speelkaarten

Met 2 pakken gewone speelkaarten kan je oneindig veel spellen doen. Met 10 en 12 jaar zijn ze oud genoeg om te leren klaverjassen, en anders is er nog boerenbridge. Ook rummikub kan je prima met speelkaarten doen. Ook Boonanza kaartspel is bij ons favoriet.
Marjoleine

madelief

madelief

27-04-2013 om 16:46

Kaarten?

Ik kan zelf alleen maar pesten... Vorig jaar cursus bridge gedaan met gr 7, wat een ingewikkeld spel! Ik geloof niet dat kaarten iets voor mij is.....
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

28-04-2013 om 11:10

Madelief

éénendertigen is makkelijk te leren: http://www.kaartspellen-online.nl/speel-eenendertigen.html

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.