Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

18-09-2011 om 11:53

Gewone telefoonaansluiting

Hebben jullie nog een gewone telefoonaansluiting? En zo nee, wat voor mobiel abonnement hebben jullie dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Claire

Claire

18-09-2011 om 12:36

Wij hebben weer een gewone telefoonaansluiting (3 in 1) na lang alleen mobiel geweest te zijn. De mensen die ons belden, mn de familie (ouders) en de familie overzee, klaagden dat het zo duur was om ons te bellen. Verder is het voor ons ook goedkoper om overzee te bellen. Vandaar dat we weer een vaste aansluiting hebben.

Claire

Claire

18-09-2011 om 12:41

Mobiel

Mijn dochter heeft net een mobiel abonnement met internet via Simyo afgesloten. Dat was verreweg de goedkoopste en het is per maand opzegbaar. Je zit er niet voor 2 jaar aan vast. Je kunt op internet bekijken hoeveel je hebt verbruikt en of je al aan je limiet zit. Het is alleen sim only.
Ze heeft eerst via tele2 geprobeerd een abonnement met tst af te sluiten maar tele2 had de administratie zo slecht op orde en de klantenservice was zo horkerig en wist helemaal niets, dat ze blij is dat ze daar zonder kosten vanaf is gekomen.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

18-09-2011 om 12:52

Nee

Ben me toevallig net aan het orienteren. Onze vaste lijn is pas afgesloten, leuke actie van Ziggo. Nu hebben we maar besloten het zo te houden.

Ik heb nu nog een prepaid, maar ik ga (net als dochter v Claire) naar een sim-only abonnement. Naast Simyo hebben ook Simpel en Ben dezelfde constructie. Goedkoop en per maand opzegbaar inderdaad. Ze hebben alle 3 volgens mij nog een actie deze maand, dus misschien snel beslissen. (half jr gratis, of een jaar lang goedkoper)

Suc6

Vic

Vic

18-09-2011 om 12:59

Ik heb telefoon, televisie en internet via een glasvezelnetwerk (Lijbrandt), 49,95 per maand. Mijn mobiele abonnement is van T-Mobile, ik geloof 24 euro voor 300 minuten (dat kan vast goedkoper).

Snuggle's

Snuggle's

18-09-2011 om 13:33

Nee, smartphone

Ik heb geen vaste telefoonlijn meer. De meeste van mijn vrienden waar ik veel mee bel hebben een smartphone dus we kunnen via allerlei programma's gratis met elkaar bellen.
Voor de gesprekken met mensen die dat niet hebben volstaan mijn belminuten. Ik heb een iPhone abbonnement van Tmobile

Mocht het allemaal gaan veranderen zodat je niet meer gratis over internet kan bellen dan zou ik wel weer een vaste aansluiting nemen.

Snuggle's

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2011 om 14:02

Om 2 verschillende redenen: 1. het is soms goedkoper om met een vaste lijn te bellen, naar een klantenservice bijvoorbeeld, maar het is voor mensen die ons bellen ook prettig als ze ons niet op een mobiel hoeven te bellen.
2. Wij hebben 'alles in 1' abonnement, de kosten van de telefoon maken daar onderdeel van uit. Met alleen telefonie in zo'n alles in 1 zit je maar een paar euro boven alleen tv en internet. Voor die paar euro's zou ik het dus niet laten. Wij hebben voor 'onbeperkt bellen' gekozen om onaangename verrassingen van veelbellende dochters te voorkomen. Liever meteen iets meer voor dat abonnement dan echt veel meer door onoplettendheid is mijn ervaring.

Fiorucci

Fiorucci

18-09-2011 om 14:59

Ja, wij hebben een vaste lijn, een all in one abbo via Ziggo, dus ook met tv en internet. Mijn kinderen worden ook vaak op onze vaste lijn gebeld, het is dan niet handig als ik weg ben met een mobiel, dan worden de kinderen gebeld terwijl ik de mobiel bij me heb!

Valkyre

Valkyre

18-09-2011 om 22:16

Nee

Al twee jaar alleen mobiel (iPhone abo bij T-mobile). Ons tv-en-internet abo kost 34,90 dacht ik. Het iPhone abo is duur, maar ik blijf altijd binnen de belminuten dankzij WhatsApp en Viber. Als het straks niet meer onbeperkt internetten is, gaan we heroverwegen. Met familie in het buitenland skypen we bijna wekelijks of houden we (veel) contact via facebook.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

19-09-2011 om 07:24

Ik vind het wel prettig dat ik naar huis kan bellen, vooral als man of dochter weer eens een lege batterij heeft of het mobieltje niet kan vinden. Verder zou het voor familie ook te duur worden om ons mobiel te bellen. Ook belangrijk is dat ik het heel vervelend vind om een lang gesprek te voeren met een mobieltje, dat wordt dan zo warm tegen mijn oor, heel onaangenaam.

Vooral vanwege het gratis bellen

Wij hebben vaste telefonie, alles in 1 met kabel, digitale tv. internet voor 47,50. Voorheen was het 45 euro, maar we hebben digitale tv erbij genomen.
Zonder vaste telefoon zou het 40 euro zijn. Nou die 7,50 levert heel wat mobiele kosten op! We kunnen gratis bellen overdag, 's avonds en weekenden naar álle vaste lijnen in Ned. ook die van andere aanbieders. En betaalde lijnen zijn ook stúkken goedkoper met de vaste telefoon (10 cent per minuut, terwijl je mobiel én 10 cent én je eigen mobiele minuten verbelt, als je lang moet wachten ben je zo door al je belminuten heen!)
Verder kunnen wij voor zeer betaalbare prijzen naar landen in Europa bellen.En aangezien wij veel familie in het buitenland hebben is dat ook een grote pré. Skypen doen we ook, maar dat werkt niet altijd 'handig'. Onze familie is niet altijd op de locatie waar ze internet hebben, is het mooi weer dan zijn ze in hun 'buitenhuis', zeker in de weekenden en omdat ze daar meestal geen internet hebben onbereikbaar voor ons, ja mobiel,maar dát kost hánden vol geld (intenationaal mobiel bellen). Wel hebben ze een vaste telefoonaansluiting daar, dus bellen we daar dan op. Voor meestal een paar cent. Een heleboel landen zijn in de weekenden zelfs gratis (Engeland, België, Duitsland etc.).
Als we bovenop die 7,50 nog voor 8,- verbellen is het al veel en daar zitten een heleboel intenationale telefoontjes bij.
Verder heb ik een t-mobile abbo, en man lift daar gratis op mee met 100 belminuten. Mijn abbo is 12,50 en daarvoor heb ik 300 belminuten en 150 sms-jes en elke 2 jaar een nieuwe telefoon.
Internet op mijn mobiel heb ik gehad, maar weer opgezegd...ik gebruikte het amper. Op werk heb ik internet voorhanden, thuis, wanneer zou ik dat moeten gebruiken? Naar mijn werk ga ik op de fiets Ook niet zo'n handige plek om te internetten.
Op vakantie, of ergens anders kan ik heel vaak áls ik het nodig vindt nog wel een open wifi-lijn vinden. Maar dat is maar sporadisch...om even buienradar te kijken ofzo.
De kinderen hebben beiden Blox van Vodafoon, pre-paid met onbeperkt internet en 1000 sms-jes voor 10 euro.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.