Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

trix

trix

03-02-2015 om 15:30

gewicht verliezen buik

Ik wil graag afvallen. Meeste overgewicht zit bij mijn buik.
Ben nu zo'n 5 kilo kwijt, en buik, toch al niet meer de fraaiste na bevallingen, wordt er uiteraard niet mooier op. (Wel kleiner)
Wil nog zeker 10 kilo kwijt. Iemand tips om de schade van buik enigzins te beperken?
(Zit er niet mee, maar als ik iets kan doen wil ik dat niet laten)

Juno

Juno

03-02-2015 om 19:11

Geen tips

Je kan niet plaatselijk afvallen. Je kan wel je spieren trainen en hoe slanker je wordt hoe beter je ze ziet. Ik heb altijd begrepen dat je als vrouw beter je schuine buikslieren kunt trainen dan de rechte maar misschien is dat inmiddels al achterhaald.
Verder de juiste kleding kiezen zodat je geen muffintop krijgt.

lastig

Buikspieren kan je natuurlijk trainen, maar het gaat nou juist om de onderste buikspieren (het stukje onder je navel) en dat is het lastigst. Ik kan ook hulp gebruiken hierbij, want ik droom nog steeds van een platte buik deze zomer.

Ik lees mee!

trix

trix

04-02-2015 om 09:11

bedoel eigenlijk

Het geflubber etc, hoe te voorkomen
Ben wel vooral bij buik afgevallen, daar zat/zit nu eenmaal het meest. Verwacht dus wel dat ik daar nog af ga vallen, en vraag me af of dat mogelijk is zonder straks vel op knieen te hebben hangen.
Zal wel niet, is ook geen probleem verder, had ik maar niet dikker moeten worden.
Strakke buik zal er wel niet van komen en hoeft ook niet. Ook niet erg als (klein) buikje overblijft.
Maar de 10 kilo die ik nog extra heb zitten moet voornamelijk daarvandaan komen, kan niet anders. (hoop ik, anders krijg ik wel hele vreemde verhoudingen haha)

Juno

Juno

04-02-2015 om 09:19

Trix

Buikspieren trainen en ieder moment van de dag op je houding letten. Bekken kantelen, een denkbeeldige rits van schaambeen tot borst dichttrekken. Maak je rug lang alsof er een touwtje aan je kruin zit en de poppenspeler je daaraan omhoog houdt. Altijd spierspanning/rompstabiliteit.
Klassiek ballet, megagoed. Daar leer je dat soort dingen.

Leg uit!

Juno, kun je me uitleggen hoe je die denkbeeldige rits dichttrek? Geloof niet dat ik de juiste spiertjes train als ik het probeer......

Theekopje

Theekopje

04-02-2015 om 10:08

jas dichtritsen

Wat je doet als je een strakke jas dichtritst: bekken naar voren kantelen, buik intrekken, romp opstrekken. Probeer het maar eens uit met een strakke jas

trix

trix

04-02-2015 om 13:02

haha

toch maar op ballet dan. (Lijkt me super maar ben ook super oud)
Helpt dat ook wat tegen uitrekken huid dan?
Bekken naar voren kantelen dus?
Dank, kan hier wel wat mee.
Hoe train je buikspieren want ik begreep dat de geijkte oefeningen helemaal niet goed blijken?

Hadewich

Hadewich

04-02-2015 om 13:20

Bekken naar voren?

Moet dat niet juist naar achteren? Ik sta al altijd met mijn bekken naar voren gekanteld, met holle rug zeg maar. Kan dus alleen maar naar achteren.

Pirata

Pirata

04-02-2015 om 13:30

trix, ballet

Mijn buurvrouw is 60 en die is vorig jaar begonnen met ballet!

Puck

Puck

04-02-2015 om 13:31

Hadewich

Als je een holle rug hebt dan heb je juist je bekken naar achteren gekanteld, bekken naar voren is de onderkant van je bekken naar voren toe. Met een holle rug kan je je bekken juist alleen maar naar voren kantelen.

Hadewich

Hadewich

04-02-2015 om 16:31

Ik weet niet beter dan dat je het bekijkt vanuit de bovenkant van je bekken. Dan heb je dus een holle rug als je de bovenkant naar voren kantelt!

bljven dromen

'maar het gaat nou juist om de onderste buikspieren (het stukje onder je navel) en dat is het lastigst. Ik kan ook hulp gebruiken hierbij, want ik droom nog steeds van een platte buik deze zomer. '

Hahaha. Nou dan blijf ik maar liever dromen hoor. Door een keizersnede is dat gedeelte toch al wat minder well shaped dan het ooit was (en ik het nog niet besefte), dus vooruit maar.

"platte buik deze zomer"

Eén woord dames: badpak.

Groeten,

Temet

Theekopje

Theekopje

04-02-2015 om 21:32

Onderste buikspieren

Ik krijg op gym vaak oefeningen voor de onderste buikspieren. Na een paar jaar kan ik nu wel zeggen dat mijn buikspieren wat sterker zijn, en dat misschien mijn houding iets verbeterd is, maar die buik wordt er geen millimeter platter door hoor. Daarvoor zal ik echt nog veel kilo's kwijtmoeten terwijl ik een gezond gewicht heb, want mijn buik verdwijnt pas als aller- allerlaatste. Voor die tijd krijg ik eerst stokjes van armen en zijn m'n borsten pleite.
Pech, niks aan te doen.

Temet

Mijn antwoord: neeeeeee!!!
Ik heb nog hoop

Katniss

Katniss

04-02-2015 om 22:31

Oud, zei je?

Ooit, toen ik nog niet grijs was, werd mijn buik nooit dik. In mijn beste tijd had ik een heuse (bijna-) sixpack. Als ik aankwam in gewicht ging dat op mijn bovenbenen en op mijn achterste zitten. Nu ben ik momenteel ook wel dikker dan ooit, maar het valt me echt tegen dat ik zo'n blubberbuik heb gekregen. Ik ben momenteel bezig met een hongerdieet, 8 kilo eraf in een half jaar (liefst sneller). Ik ben benieuwd of dan die buik weer plat wordt, maar ik heb me al laten vertellen dat dat een pre-overgangverschijnsel is. Dat je als oude vrouw alleen maar iets van een taille hebt als je vel over been bent, terwijl dat dan weer niet mooi staat bij een rimpelhoofd.

amk

amk

05-02-2015 om 09:12

zwemmen

zwemmen en dan geen schoolslag, maar een stevige borstcrawl 4x 20 minuten per week. Je traint er al je buikspieren en vooral je schuine buikspieren mee. Buikspier oefeningen alleen heeft geen zin.

Niki73

Niki73

09-02-2015 om 16:24

Goed ondergoed

Laat je adviseren over goed ondergoed, dat verbergt je niet-meer-zo-strakke buik heel goed.

Celine

Celine

09-02-2015 om 18:01

Bontjas uitdoen

Een vriend die beroepsmatig veel met sport bezig is, zei eens: als je een strakke buik wilt hebben moet je eerst die "bontjas" uitdoen!

Daarmee bedoelde hij: met buikspieroefeningen train je wel je buikspieren, maar die dikke buik, heb je (meestal) niet vanwege de (slappe) spieren maar vanwege teveel vet!

Dus al train je keihard je buikspieren en zijn die op zich prima, er zal weinig van te zien zijn als je nog steeds te veel vet hebt.

En dat vet krijg je alleen weg door verbranden (cardio / conditietraining), niet door buikspieroefeningen.

Dus veel hardlopen, fietsen, zwemmen, roeien, trappenlopen en natuurlijk weinig calorieen binnenkrijgen.

En daarnaast kun evt. je buikspieren trainen.

zwemster

zwemster

09-02-2015 om 18:46

mwah amk

Train je ligging, aangestuurd door je buikspieren, liever langzaam met bijvoorbeeld je heup, schouder en hoofd achtereenvolgens rustig aantikken tijdens je overhaal (benen stil) zonder naar beneden te zakken.

Eerst goed zwemmen, dan pas harder zwemmen. En dan nog, niet iedere keer hetzelfde doen, want daar heb je niks aan.

Eén woord Temet

Maar wel iets langer: correctiebadpak.

skik

Evanlyn

Evanlyn

09-02-2015 om 21:13

maar

is er met zo'n correctiebadpak nog wel plaats voor een paar lekkere ijsjes....o wacht.

Evenlyn, nog één woord

Als je ook nog lekkere ijsjes wil eten zoek je gewoon je toevlucht tot een boerkini.

skik

Evanlyn

Evanlyn

10-02-2015 om 10:15

Goed idee!

Lang leve de ijsjes! (meervoud ja).

och

Na 4 zwangerschappen, 3 keizersneden en een grote buikoperatie heb ik mijn bikini allang in de wilgen gehangen. Zo'n ijsje kan er dan ook nog wel bij

Skik

Het vervelende is: als je minder mooie lichaamsdelen wilt bedekken dan kun je dat beter niet met een boerkini doen, er is maar weinig waarin je zo opvalt.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.