Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dalarna

Dalarna

31-01-2014 om 11:39

Gevalletje paarse krokodil

Wij zijn in het bezit van een tefal friteuse die nog prima werkt alleen kunnen we hem amper gebruiken omdat alle tekst van het bedieningspaneel is vervaagd.

Gebruiksaanwijzing op internet opgezocht maar ook daar kan ik dat niet zien op de foto dus ik dacht even tefal te bellen voor een oplossing.

Hoe KOM ik op het idee.... nee hoor daarvoor moet ik een nieuw verwarmingselement bestellen (mevrouw, u heeft geluk die zit namelijk los) met verzendkosten er bij van 40 euro!

Als ik vraag of er dan niemand bij Tefal even een FOTO van dat element kan maken en mij dat mailen dan is het antwoord: nee, dat is niet mogelijk!

Hadden jullie zoiets verwacht van Tefal?

Nee

Eigenlijk verbaast het me wel moet ik zeggen. Ik weet niet of je er de energie in wil steken, maar anders zou het wel iets zijn voor de Stekeligheden van de Consumentenbond.

Echt belachelijk dat ze zo'n eenvoudige vraag niet kunnen oplossen!

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

31-01-2014 om 12:32

getver

wat flauw! Ik zou hier goed de soort tefal friteuse die je hebt noteren met de vraag of iemand een foto van het bedieningspaneel kan maken.

Bianca

Bianca

31-01-2014 om 13:31

Google

Op afbeeldingen en dan typenummer?
Heb je misschien al gedaan....

Wat flauw inderdaad.
Lekker klantvriendelijk weer.

Mijntje

Mijntje

31-01-2014 om 13:41

koude douche

bij radar hebben ze voor zulke acties een koude douche

Dalarna

Dalarna

31-01-2014 om 15:46

Bianca en de rest

ja heb ik al gedaan, ik vond er eentje via google op mp maar die advertentie was al weer weg.... ik moet dat maar een tijdje in de gaten houden.

Koude douche vind ik niets, ik hoef echt niet op tv

Stekeligheden is alleen voor leden denk ik en daar zijn we een paar jaar geleden mee gestopt toen we er achter kwamen dat ze niets voor je doen daar en dat je alleen maar betaalt voor het blad en de testen, ze komen niet voor je op tenzij je het via stekeligheden doet en daar kwam ons akkefietje niet voor in aanmerking.

Praktisch

Is het niet gewoon een praktisch dingetje. Je belt met het kantoor waar ze die dingen niet hebben staan en het magazijn zit op een andere lokatie?

Maaike

Maaike

31-01-2014 om 17:17

Handleiding op internet?

Misschien kan je de handleiding op internet vinden? Daarin staat ook vaak een afbeelding van het bedieningspaneel.

Slechte (re)actie van Tefal idd!

caton

caton

31-01-2014 om 17:17

naar een winkel?

en als je nu naar een winkel gaat waar ze die dingen verkopen en vraagt of je er een foto van mag nemen?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

31-01-2014 om 20:22

Ja nu wel

Ondertussen had ik dat verwacht van Tefal. Wij hebben net een akkefietje gehad met Tefal over een redelijk nieuwe bakpan waarvan het handvat spontaan afbrak. Mijn man heeft met de klantenservice gebeld, ze wilden allerlei soorten foto's zien, die heeft 'ie gemaakt en gestuurd. Met een mail met allerlei vragen oa over de eventuele kosten van reparatie. Uiteindelijk wordt geen enkele vraag beantwoord en komt er ook geen voorstel voor een oplossing. Alleen meer vragen... Wij hebben het opgegeven. Kopen wel een nieuwe pan, maar in ieder geval geen Tefal meer.

Aagje

Angela67

Angela67

31-01-2014 om 20:27

terug naar de winkel, Aagje?

Ik heb uit jarenlang consumentengids-lezen begrepen dat je je beklag bij de winkel moet doen want zij hebben jou iets ondeugdelijks verkocht. Zij moeten dan zelf maar zien hoe ze het oplossen met Tefal. Of dit altijd lukt is nr 2, maar zo staat het in de wet.

"de verkoper moet een deugdelijk product leveren. Dat wil zeggen, een product dat gedurende een bepaalde tijd aan alle eisen voldoet die je aan daaraan bij normaal gebruik mag stellen. En aan bijzondere eisen als dit bij de koop is vastgelegd.

Over garantie bestaan veel misverstanden. Eigenlijk betekent garantie geven dat de verkoper of fabrikant in staat voor de kwaliteit van een product. Maar het wettelijke recht op een deugdelijk product geldt altijd, ook na de garantieperiode."

gr Angela

Dalarna

Dalarna

31-01-2014 om 21:14

Lijsje bedankt!

Geweldig, bedankt, je prijs is.... een mooie paarse opblaaskrokodil!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

31-01-2014 om 21:51

Angela

Het was al de tweede keer in korte tijd dat dit gebeurde. Na jaren andere Tefalpannen te hebben gehad, waar nooit wat mee was, anders dan dat ze op een gegeven moment 'op' waren er vervangen moesten worden. Met de eerste pan zijn we terug gegaan naar de verkoper en kregen we zonder gezeur deze pan. Omdat het al heel gauw op dezelfde manier misging, dachten we nu maar beter naar de bron te gaan (lees: we vonden het ook zo wat om weer bij de winkel te komen zeuren).

Maar goed, bij Tefal aankloppen was dus eigenlijk de verkeerde route. Dan nog vind ik dat ze bij Tefal ons hadden moeten terug verwijzen naar de winkel en dat hebben ze niet gedaan. En verder, een beetje klantvriendelijkheid kan echt geen kwaad, zelfs als de klant de verkeerde weg bewandelt. Is ook goed voor de eigen zaken. Want wij kopen geen Tefalpan meer...

Aagje

Wikke

Wikke

31-01-2014 om 22:23

Waarom een tefal-pan? er zijn betere!

Ik koop helemaal nooit meer Tefalpannen. Dat Teflon-spul (anti-aanbaklaag) is ondeugdelijk en ongezond. De pan kan/mag niet goed heet worden, want dan verdampt de anti-aanbaklaag en krijg je giftige stoffen binnen en gaat je pan kapot. Dus kun je er niet goed mee bakken. De laag gaat bovendien snel kapot - en schilfers Teflonlaag zijn ook niet gezond om binnen te krijgen. En de Teflonlaag is slecht voor het milieu.

Geef mij maar een ijzeren of stalen pan - gaat een leven lang mee, is niet duur en kan goed heet worden.

Of als je toch een anti-aanbaklaag wil, neem dan zo'n nieuwe keramische of Thermolon anti-aanbaklaag (geen Tefal/teflon), die kunnen wel heet worden, zijn niet giftig en minder slecht voor het milieu. Ik vind die pannen echt heel fijn bakken. Greenpan is een bekend merk, BK heeft ze ook (Balans+), maar ik heb er laatst ook één bij de Hema gekocht. Handig voor bijv. vis of ei.

Ach ja, paarse krokodillen

Mijn wasmachine was per ongeluk op het kinderslot gezet en ik wist niet meer hoe ik dat ongedaan kon maken. Helaas kon ik de handleiding ook zo gauw niet vinden. Online zijn alle handleidingen wel in te zien, maar welke van de 234 modellen had ik nou precies? De klantenservice maar even bellen dan. Het probleem van het dichte deurtje uitgelegd. Zegt die man: mag ik het serienummer, dat staat aan de binnenkant van het deurtje!

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.