Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hanne

Hanne

14-06-2017 om 08:52

Geur uit diepvries en koelkast

In de flat van mijn zoon, die daar nog niet heel lang woont, zijn ze aan het renoveren.

Alles is behoorlijk goed geregeld, maar hij heeft behoorlijk pech.

Allereerst heeft een waterleiding een weekend gelekt op zijn laminaat en staat zijn vloer helemaal bol. Dat wordt netjes opgelost. Betekent wel dat hij een nieuwe vloer moet laten leggen.

Maar nu kon hij gister na twee weken naar huis en blijken ze de koelkast en vriezen van de stroom hebben afgehaald.

Eten bedorven, dat zal wel worden vergoed. Maar krijg je binnen een redelijke tijd de geur nog uit de koelkast en diepvries?

Hij heeft al bij de uitvoerder van het project aangegeven dat zij verantwoordelijk zijn.

Proberen

Heb ik ook weleens gehad. Goed schoonmaken en langdurig luchten. Ik smeerde de wanden in met citroen voor een nacht, schoteltjes met filterkoffie erbij, op elk niveau een schoteltje, en een paar dagen elke dag schoonmaken en vervangen.

Jasmijn

Jasmijn

14-06-2017 om 12:51

en zo'n koelkast ei

Net als AnneJ heb ik mijn koelkast toen schoongemaakt, met een spray van HG, ook dat gaatje achterin goed leeghalen (vanuit de binnenkant en als je er bij kunt ook aan de achterkant van de koelkast met keukenpapier leegzuigen en spoelen met wat water)
Bij ons heeft het wel een week of 2 geduurd voordat het écht niet meer stonk, dat ei hielp ook heel goed.

MK

MK

14-06-2017 om 13:53

Ook gehad. Gebeurde tijdens onze vakantie. Vriezer vol met vlees en vis stond 2 weken zonder stroom. Ik dacht: dat komt nooit meer goed. Uiteindelijk toch wel. Zelfde tips opgevolgd als hierboven: koffieprut, citroen en een spray van HG. Heeft wel 2 weken geduurd hoor.

Hanne

Hanne

14-06-2017 om 18:14

Schoonmaker

De projectontwikkelaar heeft direct een professionele schoonmaker laten komen en die hebben het probleem opgelost. Hij was niet thuis en weet niet precies hoe, maar het stinkt niet meer en misschien nog wel belangrijker, de viezigheid is afgevoerd.

De spullen die in de diepvries en koelkast zaten worden vergoed. Dus ook dit wordt netjes opgeknapt.

MK

MK

14-06-2017 om 22:15

Klinkt goed!

Een professioneel bedrijf heeft vast nog betere middelen om dit soort dingen te bestrijden. Goed dat het zo is opgelost!

Hanne

Een effectieve methode om de geur van bedorven voedingswaren weg te krijgen is: herhaaldelijk uitwassen met 2% - 3% waterstofperoxide ("zuurstofwater"). Geen plekjes onbehandeld laten! Naspoelen met water.

Om de laatste geurresten weg te nemen: er een bakje met actieve kool in plaatsen.

Hooggeconcentreerd waterstofperoxide (100 vol = ca. 28%) is in de handel: het wordt o.m. ook gebruikt voor het bleken van hout (vooral grenen). Opgelet: geconcentreerd is het heel gemeen spul.

Men ziet waarschijnlijk nogal streng toe op de verkoop van het goedje (het kan oneigenlijk gebruikt worden, zonder verder in detail te treden), maar in elk geval, in B is het nog te krijgen, bijvoorbeeld hier: http://www.bevepe.be/nl/producten.dhtml?oper=product&product_id=69&categorie_id=15&productgroep_id=3 .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.