Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Peetra

Peetra

04-11-2011 om 21:40

Geur in huis

Ons huis heeft een geur, en niet eentje die ik graag wil hebben of houden. Bij binnenkomst ruikt het .. hoe moet ik dat omschrijven? Het scheelt in ieder geval al wel dat de schoenen niet meer in de gang staan ! Maar nog ruikt het naar oud eten. En als je naar de keuken gaat ruik je precies wat we de vorige dag gegeten hebben.
Hoe kom ik daar van af ??
Bakje azijn die geur opneemt heb ik geprobeerd, maar werkt niet altijd. Ramen staan altijd open, nu het kouder wordt dan niet meer zo vaak. Het ruikt soms ook naar vettige hap, maar we frituren echt nooit! Hebben niet eens een frituurpan. Alle tips zijn welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Goh geen last van

hoe vochtig is het in jullie huis ?

Hmmm....

Wij hebben ooit eens een regelrechte putlucht in huis gehad en toen bleek de afvoer onder het huis afgebroken Ruikt ook niet echt fris.... Brrr...

De lucht die jij beschrijft is een vervelende huisluchht. Kan het zijn dat je buren die lucht ook in huis hebben en dat het ergens in jouw huis binnenkomt? Via een kier, tocht, onder het huis, poreuze muur oid? Hoe ruikt het bij je buren?

Misschien is er iets loos met de afzuiging van je buren, verkeerd kanaal of kapot en dat dit bij jou terecht komt?

Keukengeur

afzuiger checken, afvoerkanaal checken, is de grond onder het huis droog ?

ik denk dat er veel vocht in jullie huis zit.

Peetra

Peetra

06-11-2011 om 14:22

Vocht en geurspul

Het is misschien inderdaad een vocht probleem, alhoewel het een goed geïsoleerd huis is.
't Is géén putlucht, dus geen gebroken pijpen ergens.
Ik zal ook zeker het ventilatie systeem een keer checken, dat maakt een hoop meer kabaal dan toen we hier kwamen wonen.
En verder heb ik het idee dat geurkaarsjes, geur-olie en dergelijke, juist méér zorgen voor zo'n vettige lucht dan dat ze het verhelpen..
De afzuigkap filters zijn onmiddellijk schoongemaakt, dank.

Dank voor de tips, ik ga kijken of en wat er van helpt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.