Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Taruh

Taruh

21-06-2016 om 09:20

gestolen pinpas en duizenden euro's kunnen opnemen

Ik kwam zojuist dit artikel/video tegen op de telegraaf site:

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/26047067/__Niemand_stopt_afkijkers_pincode__.html

Ik verbaas mij hier altijd over.

Hoe kan het dat er duizenden euro's opgenomen kunnen worden met een pinpas.

Daar kun je zelf toch al heel veel aan doen: beperk het bedrag dat op je betaalrekening staat, beperk het bedrag dat je per keer kunt opnemen en je beperkt je mogelijke schade aanzienlijk.

graag jullie visie hier op, misschien zie ik iets over het hoofd.

Hanne.

Hanne.

21-06-2016 om 09:41

tijd van de maand

Tja dat hangt natuurlijk ook erg van de tijd van de maand af. Als mijn salaris en de KOT net gestort zijn staan er duizenden euro's op de rekening.

Zodra de hypotheek en de BSO betaald zijn staat er vrij weinig meer op.
Dus als je goed timer kan je bij mij ook duizenden euro's vangen. Als je het slecht timer kom je op een paar tientjes.

Taruh

Taruh

21-06-2016 om 10:06

maar Hanne

Ja, dat moment in de maand heb ik ook. Dat is bij mij maar heel kort (tot de avond dat het salaris gestort is, daarna is alles al weer herverdeeld naar spaar en andere rekeningen.)

Maar dan nog kan er geen duizenden euro's afgehaald worden.

Ik kan per dag maximaal € 500 pinnen. Zelfs als mijn salaris en toeslagen net gestort zijn kan er dus geen duizenden af.

Wil ik op een dag meer pinnen, dan zal ik dat moeten aanvragen voor een speciale periode.

Hitsige taal

Terug, deze mensen hebben meerdere passen afhandig gemaakt. Ze hebben zo duizenden euros buit gemaakt. Bij 4 passen gaat het al over 2000 euro.

Er wordt niet gezegd dat er per pas duizenden euros is gepind.

Hitsige taal is soms een beetje verwarrend.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-06-2016 om 10:17

limiet

Je kunt ook een kredietlimiet op je rekening hebben waarmee je in het rood kunt gaan. Tegenwoordig wordt die volgens mij niet meer automatisch gegeven, maar ik heb nog meegemaakt dat je automatisch 1000-2000 euro rood kon staan als je een rekening opende en dat je dat zelf moest aanpassen. Toevallig had ik het er laatst nog met iemand over die dat ca. 10 jaar geleden had gekregen en daar nog steeds gebruik van maakte, "eind van de maand vul ik het wel weer aan".

Ja, en als je pinpas dan leeggeroofd wordt, kan het hard gaan.

Zelf heb ik, toen ik tijdens mijn scheiding een eigen rekening opende, die limiet op nul gezet en de maximale pinmogelijkheid beperkt. In de praktijk pin ik toch zelden meer dan enkele honderden euro's.

Hanne.

Hanne.

21-06-2016 om 10:17

Tja

Daar heb je een punt Had me niet gerealiseerd dat het alleen over pinnen gaat.

Ik ben niet van de potjes geld dat ik heb staat op mijn betaal of op mijn spaarrekening. Andere opties zijn er niet.

En moet zeggen dat ik niet weet hoe hoog mijn pinlimiet is. Zal wel op het standaard bedrag stasn. Ben ook nogal van het spontane dus meer dan 500 euro op een dag pinnen zou zomaar ongepland voor kunnen komen.

(even stiekem gekeken pinnen aan de automaat is 1000 per dag. Zie daar mijn maximale verlies)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.