Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

22-04-2014 om 12:03

gestoken

Gisternacht ben ik gestoken, 2 x door misschien een mug, althans zo zag het eruit. Ik heb geen muggegezoem gehoord... Maar zou dat echt kunnen, nu al, een mug?

ja hoor

Ik heb ze in mijn huis al gezien. Wel zijn ze zo vroeg in het seizoen nog wat sloompjes, vind ik altijd, dus dan kan je ze makkelijker doodmeppen. Maar daar heb je weinig aan als je slaapt.

Groeten,

Temet

Hadewich

Hadewich

22-04-2014 om 12:41

Jep...

Mijn kinderen hebben ook allebei al een paar muggenbulten...

Mover

Mover

22-04-2014 om 13:44

Het heeft niet gevroren, he

En daarom (heb ik ergens gehoord) zijn er zo vroeg al muggen.
Heb er ook al 3 gemept, inclusief de bijbehorende vlekken, en een man die bij nacht en ontij door slaapkamer struint " omdat het zoemt" .
Grrrr.

Hadewich

Hadewich

22-04-2014 om 14:24

Maar...

Het schijnt wel zo te zijn, dat er door een zachte winter minder muggen en wespen zijn. Dat hoop ik dan maar...

Ilva

Ilva

22-04-2014 om 14:34

tijgermug?

In delen van ons land is volgens mij ook al de tijgermug gezien. Deze muggen zoemen niet maar prikken wel. Je hebt ze ook veel in Italië. Ze heten tijgermuggen omdat ze gestreept zijn (dacht ik).

Monique D*

Monique D*

22-04-2014 om 15:53

Ja hoor, daar is zij weer!

De vorige nacht werd ik wakker door jeukende muggenbulten op mijn hand. En een heel fijn gezoem wat steeds harder werd... nee, dood moet zij, dat rotbeest! Heb de kamer even gespoten (dat is sneller dan op muggenjacht te gaan naar een dun klein beestje die je niet ziet en heen en weer vliegt). Heb in een andere kamer een boekje gelezen, de ramen later opengezet en weer gaan slapen.

Vandaag nog was een wesp in de keuken die ik weer naar buiten heb gejaagd.. ik denk toch dat de oorzaak van die beesten de zachte winter was. Ze blijven nog leven en gaan ons in grote getale plagen.

Monique D*

Monique D*

22-04-2014 om 16:01

Zag ook mannetjesmuggen..

Ik heb de kinderen verteld dat zij te herkennen zijn aan een "snor". Die snor zijn de haren op de voelsprieten.
Zoek maar op mannetjesmuggen via google.
Omdat ze helemaal niets doen wil ik ze niet dood maken, maar moet het toch eigenlijk doen omdat ze die vrouwtjesmuggen bevruchten en die gaan ons dan weer steken omdat ze ons bloed nodig hebben voor hun eitjes..!

Tink

Tink

22-04-2014 om 16:39

ja hoor

Weken terug al muggen gezien, en ook ik ben gestoken. Mijn man lusten ze meestal niet (de mazzelaar).

Over die zachte winter hoor ik trouwens een heel ander verhaal, het zou juist zo zijn dat veel insekten beter bestand zijn tegen strenge vorst dan tegen zo'n vochtige kwakkelwinter, dan verschimmelen ze juist en zijn er dus minder van deze zomer.
Nouja, we zullen het vanzelf zien he

Monique

Dat was mijn gedachte ook altijd. Alleen zwangere vrouwtjesmuggen steken, was mij verteld. Maar hoe worden die beesten zwanger? Juist. Dus ik mep ze allemaal zonder aanzien des mugs dood.

Maar tegenwoordig valt de overlast mee, vermoedelijk omdat ze onze kinderen lekkerder vinden (gelijk hebben ze).

In het verleden had ik altijd een klamboe. Ideaal. Ik wil namelijk niet op muggenjacht, zonder lenzen zie ik die krengen ook onvoldoende. En altijd maar spuiten is ook zo wat.

Neem wel een goeie, vierkante. In Amsterdam zit een speciale klamboewinkel, daar kwam de mijne vandaan. Eentje van katoen, die zijn lekker stevig (nylon gaas en grofkorrelig stucwerk gaan niet samen, was mij ooit gebleken).

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-04-2014 om 20:01

Ik zweer

bij een blauwe lamp. Op alle slaapkamers staat er eentje. En af en toe hoor je dan dat er eentje geroosterd wordt. En dat vind ik een heel prettig geluid.

Eerste mier

Prikt niet maar wel lastig als ze met veel zijn: mieren. En ik heb ook al de eerste mier in huis gezien. 't Geteisem is vroeg dit jaar.

Puck

Puck

22-04-2014 om 20:46

Monique

Ik vind dat zoemen misschien nog wel irritanter dan het geprik dus ik maak echt zonder sexediscriminatie alle muggen dood die mij uit mijn slaap durven te houden.

Tink

Tink

22-04-2014 om 21:46

MoederMop

Ja, mieren! Vorige week ook eentje (1) in de keuken, die liep daar zo'n beetje de boel te verkennen ofzo. Pletterdeplet want daar houden wij niet van.
En zojuist zat er eentje op mijn laptop. Helemaal maf want die staat in de woonkamer. Nog een keer plet dus.
Ik heb al gekeken op de plaatsen waar we vorig jaar nesten ontdekten, maar daar is nog niets te zien.

Nu ook nog eens uitvinden hoe we die verdraaide naaktslakken uit de gang houden. Elke ochtend zien we sporen. We hebben al een randje zout gestrooid langs de drempel bij de voordeur, maar het zijn blijkbaar slakken met olympisch talent want ze komen er gewoon voorbij!

Alles vroeg dit jaar

Al een paar weken geleden heb ik de eerste wespen dood gemept. Die zijn er ook vroeg bij dit jaar! Mieren heb ik ook al een paar weken in huis en mijn zoon die topfavoriet bij de muggen is heeft zijn eerste muggenbulten al weer gehad. De meesjes uit de nestkast zijn twee weken geleden al uitgevlogen. Lammetjes zag ik begin februari al in de wei en de babygansjes zijn al weer bijna groot. Als het zo doorgaat is het in juni tijd voor herfst.

skik

Hadewich

Hadewich

23-04-2014 om 20:18

Naaktslakken

Inderdaad Tink, hier ook iedere ochtend slakkensporen binnen. Weet ook niet wat ik er tegen kan doen. Een bordje 'verboden toegang voor slakken' zal wel niet helpen...

iew slakken

Heb je ook al eens tijdens een nachtelijk toiletbezoek met je blote voet in zo'n slak gestaan?

Ik jaren terug een keer zal het gevoel nooit meer vergeten

oh ja en mieren

lopen hier al zo'n 4 weken, met heel veel! Lokdoosjes doen vooral wat de naam doet vermoeden volgens mij: mieren lokken.
Dus als iemand tips heeft....?

Tink

Tink

24-04-2014 om 11:41

Carootje

Jazeker... in het donker even naar de toilet op je blote pootjes en *spluts*..... brrrrrrrrrrrrr.
Dat bordje 'verboden voor slakken' negeren ze gewoon. Of ze kunnen niet lezen, dat kan ook

Antimierentips? Nouja, eigenlijk maar eentje. Het nest opsporen en er net zolang ketels kokend water in gieten tot er geen beestjes meer uit komen wandelen. Beetje gemeen, maar wel de meest milieuvriendelijke manier.
Toen het in een bepaalde zomer eens de spuigaten uitliep met de mierenlegers, heeft mijn man het nog iets rigoureuzer aangepakt. Doosje mierenpoeder gekocht, daar rijkelijk mee gestrooid, water erbij om het spul ook ín de nesten te krijgen, en toen alsnog kokend water er overheen. Dat verloste ons eindelijk van dagelijkse mierenkolonies all over the kitchen.
De nesten verder van het huis af laten we gewoon zitten hoor, maar die dichtbij de keuken gaan eraan.

Oh, bij mijn ouders waren heel lang geleden ooit schilders aan het werk, die hadden een nog afdoendere methode . Die goten de nesten vol met wasbenzine en hielden daar toen een lucifer bij. WHOEFFF zei het en weg waren de mieren.
Ik zou het zelf niet durven, maar we hebben inderdaad jarenlang geen mier meer gezien toen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.