Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gerechten met veel eieren

onze kippen leggen nog steeds trouw elke dag zo'n 12 eieren! we hebben nu dus voor 2 maanden eieren met vaselinecoating, tientallen potten met pickled eggs (blurghhh), vele potjes lemon curd(Die snel op moeten, net als de advocaat...hik..) stapels eierkoeken... maar nog komen we er niet door.. iemand tips??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-12-2012 om 20:36

Hmm

Custard. Portugese custardkoekjes. Deeg maken, rol van maken en invriezen. Dan heb je altijd een koekje bij de hand bij visite. Schuimpjes, kan je trouwens ook invriezen. Gebruiken voor Eaton mess, of met een beetje slagroom er tussen invriezen. Mayonaise. Naar de voedselbank brengen. Haagse bluf. Eggnog, goed om 10 eieren weg te werken.

Rosa van der Zanden

amk

amk

21-12-2012 om 21:04

Kippensoep

lost het probleem blijvend op.

Amk

lol

Tijgeroog

Tijgeroog

22-12-2012 om 09:30

Bordje

*proest*

Of een bordje "eieren te koop" in de tuin.

Verkopen

Bij man op het werk is iemand met een behoorlijk aantal kippen. Gewoon voor eigen gebruik dus....hij neemt elke week aan het begin van de week een paar doosjes eieren mee en voor 1 leeg doosje en ik dacht 1,50 kan je ze dus kopen. Meestal heeft hij 2 of 3 doosjes bij zich.
Zijn erg gewild. De opbrengst doen ze in een apart potje en daarvan gaan ze uit eten....zo nu en dan. De eieren zijn trouwens stukken lekkerder dan uit de winkel. Klein maar je raakt er stukken 'voller' van.
groeten albana

Brianna F

Brianna F

22-12-2012 om 11:41

Boerenomelet

Met stukjes kip of spek, groente naar keus (kan ook spinazie zijn) een heleboel opgeklopte eieren met scheutje room en je hebt een volledige maaltijd.

Spekkoek

ik heb een recept uit een antiek kookboek waar je 40 eieren voor nodig hebt.

Yep

het eerste wat in me opkwam: spekkoek en portugese custardkoeken. Beide maak ik wel eens, dan kom je snel door je eieren heen!!

Hier ook

Onze kippen leggen soms ook (te) veel eieren. Die kook of bak ik, ook omeletten gevuld met van alles en nog wat en hartige taarten staan hier vaak op het menu. En allerlei soorten cakes bak ik, daar gaan ook veel eieren in.Heb ik veel verse eieren, dan geef ik ze weg aan familie, buren en kennissen. Ik kluts oudere exemplaren ook wel met oud brood in de koekepan voor onze honden, die hiervan smulen. Mijn cholesterolwaarden zijn trouwens prima!

Bordje

Bordje langs de weg: eieren te koop.

skik

zofia

zofia

23-12-2012 om 13:54 Topicstarter

Wauw!

wat veel tips! die spekkoek en Portugese koekjes ga ik zeker proberen! de buren zullen we tracteren op eggnog. weggeven vind ik zowiezo een goed plan, dat doen we al. bedankt alvast!

+ Brunette +

+ Brunette +

23-12-2012 om 21:38

Spaanse tortilla (basisrecept)

Ingrediënten: Eieren, aardappelen, zout en (olijf)olie.

Verhouding: één ei / één middelgrote aardappel, dit is voldoende voor een kleine eter. Een gemiddelde tortilla bevat 3-6 eieren.

Aardappelen in dobbelsteentjes of halve plakjes snijden, frituren en een beetje laten afkoelen. Eieren kloppen met een beetje zout. Door elkaar hutselen en bakken op middelhoog vuur in een koekenpan. Als het oppervlakte gestold is, omdraaien. Dat kan op twee manieren:

Als je twee koekenpannen hebt, gewoon in de andere koekenpan kieperen. Heb je er maar eentje, dan op een bord schuiven, koekenpan er bovenop en omdraaien. Nog een paar minuten bakken en klaar. Een tortilla mag een beetje smeuïg zijn van binnen.

Eventueel gebakken ui erdoor, peterselie, rode paprika of stukjes ham.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.