Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

09-04-2014 om 19:22

Geraniums van vorig jaar

De geraniums van vorig jaar staan er nog, door de zachte winter is niets bevroren en er komen wat nieuwe bloemen in, maar eigenlijk ziet het er niet uit. Nu heb ik wel eens gehord van geraniums overhouden, maar waarschijnlijk had ik in de herfst dan wat moeten doen. Kan ik nu ook nog iets doen of juist niets of straks gewoon nieuwe kopen?

bibi63

bibi63

09-04-2014 om 21:32

heb ik ook

Tot ver in de winter nog wat bloemen. Nu niet meer, maar wel (iets minder mooi) blad. Geen idee, ik laat ze gewoon maar even staan en kijken of het nog wat wordt. Ben benieuwd. Zo heb ik ook nog wat andere zomerbloeiers die niet helemaal dood zijn. Ik wacht nog maar even af of het wat wordt.
Gr. Bibi

afwachten

Mijn gerania hebben ook de winter overleeft, soms zit er en dapper bloemetje in, het blad is wel wat auberginekleurig geworden. Ik wacht gewoon even af of ze nog opknappen. Nieuwe kopen kan altijd nog.

skik

Waarom zouden geraniums maar één jaar meegaan? Ik heb die van mij zeker al tien jaar. Op een gegeven moment worden ze echt te houterig en zijn ze niet mooi meer. Je kunt ze gelukkig heel gemakkelijk stekken.

Kortom: het is lang geleden dat ik geraniums kocht. Terwijl ik toch echt heel gewone (niet-groene) vingers heb. Ik begrijp nooit zo goed waarom er ieder jaar bakken met bloemen gekocht moeten worden terwijl de meeste planten gewoon langer meegaan. Zonde toch?

bibi63

bibi63

10-04-2014 om 15:57

n@nny

Ja is ook zonde. Maar de ervaring leert dat heel veel eenjarige zomerbloeiers het niet overleven als het gevroren heeft (en dat is meestal zo, behalve dit jaar). Ik laat meestal ook de boel gewoon staan en zie wel wat er in de lente gebeurt. Meestal niets, is de plant dood. Alleen dit jaar met de zachte winter loopt het misschien anders. Afwachten maar.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.