Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

19-03-2014 om 10:42

Gemakkelijk leesvoer gezocht

Ik kan niets vinden in het archief/oude draadjes, vandaar dat ik maar een nieuw draadje start.
Over een week ben ik een hele tijd erg beperkt in doen en laten door een schouderoperatie aan mijn 'goede' kant.
Mijn verwachting is dat ik veel zal gaan lezen maar dan zoek ik eigenlijk iets dat niet te 'inspannend' is maar gewoon relaxed leesvoer.
Hebben jullie tips? Als ik op aangepastlezen boeken bestel kan ik zoeken op auteur, dat maakt het extra lastig.

amk

amk

19-03-2014 om 10:52

ultra relaxed

katie fforde, ja met dubbel f. Chick litt maar leuk, zelfde categorie: Nicky Pellegrino, heeft altijd met italie en lekker eten te maken.

In de cathegorie spanning: Alan Bradley of Camilla Lackberg, Jodie Picoult.

Allemaal schrijvers waar ik meerdere boeken van gelezen heb en die geen echt slechte boeken er tussen hebben zitten.

Mijntje

Mijntje

19-03-2014 om 11:20

Sylvia Witteman (gekke wijven, de troost van een warm visje), Paulien Cornelisse (taal is zeg maar echt mijn ding, en dan nog iets)

Boeken van Yvonne Kroonenberg

Het zit op de bank en het zapt
Kan ik hem nog ruilen?
Alles went behalve een vent
Zij houdt van hem, hij ook..
Een ster aan het stuur

Hadewich

Hadewich

19-03-2014 om 12:00

Suzanne Vermeer

Alles van Suzanne Vermeer, dat zijn makkelijk-weglees-thrillers.

Virginia Andrews (I know...)

leest ook heel makkelijk weg, alleen is het wel veel van hetzelfde.

bibi63

bibi63

19-03-2014 om 13:35

om het toch nog een beetje leuk, spannend te maken: Loes den Hollander, leest als een trein en ook lekker spannend.
Gr. Bibi

Marie

Marie

19-03-2014 om 14:07

nog meer

Een keukenmeidenroman

Roep de vroedvrouw (call the midwive)

Emily Barr

Lekkere chicklit. Plan B is een erg leuke van haar.
René Appel, Suzanne Vermeer, De Kraamhulp van Esther Verhoef, dat zijn zo'n beetje de eerste die bij me opkomen.
O en heerlijk leesvoer is Milly Johnson en als je van ongeemancipeerde Ierse vrouwen houdt: Maeve Binchy.
Arme Maeve is vorig jaar overleden, maar ze heeft tientallen boeken geschreven. De eerste zijn erg ouderwets, de latere zijn heerlijk om te lezen.

Hadewich

Hadewich

19-03-2014 om 15:48

Oh ja

Simone van der Vlugt schrijft ook leuke thrillers, ook vrij makkelijk te lezen.

Thursday Next

Thursday Next

19-03-2014 om 16:10

Kleine huis

De kleine-huis boeken! Prachtig om te lezen, vooral in het engels.
Dit zijn de boeken van Laura Ingalls Wilder, er is een tv-serie over gemaakt maar die heeft behalve de namen weinig met de boeken te maken.
Later zijn er ook dergelijke series geschreven over Laura's overgrootmoeder, grootmoeder, moeder en dochter.
Ik heb ze in het engels, als je belangstelling hebt mag je ze van me lenen.

Brianna F

Brianna F

19-03-2014 om 17:05

Sylvia Witteman

Absoluut een aanrader.

Sowieso alles wat in columnvorm wordt geschreven is gemakkelijke tussendoor leesvoer.
Succes met de operatie.

nederlandse schrijvers

je hebt nu al een aantal thrillertips van Nederlandse schrijvers die lekker weglezen.

En van clicklits: astrid Harrewijn,gillian King,jolanda Hazelhoff,angelique van Dongen,bianca van Strien,Hetty Luiten,Olga van der Meer,anne West,reina crispijn,Margeet Crispijn.

en ook Dahpne Deckers(echt waar) heeft een leuke roman geschreven,älles is zoals t zou moeten zijn" wel een dik boek. Ik weet niet of dat een probleem is. Ik leg dan vaak een kussen op schoot met t boek er schuin op en ..een wasknijper om de bladzijden

Fiorucci

Fiorucci

20-03-2014 om 07:18

Sterkte

Sterkte! Is een ereader niet handiger voor je dan gewone boeken??

Fiorucci

Fiorucci

20-03-2014 om 07:19

En nog een tip:

Reisboeken! Van Carolijn Visser, of Michael Palin. Ik ben net in zijn boek Himalaya begonnen, heerlijk.

Vera*

Vera*

20-03-2014 om 12:05

Super!!

Dit zijn een aantal leuke ideeën. Ik ben al druk aan het bestellen bij aangepastlezen.nl.
Ik ben afhankelijk van gesproken boeken i.v.m. mijn visuele handicap. De energie die ik heb om te kijken gebruik ik liever voor OO

May

May

20-03-2014 om 17:05

De app van de bibliotheek

ken je wellicht al, heel veel leuke, gratis luisterboeken..

Hombre

Hombre

21-03-2014 om 20:27

Sexuele apartheid?

Merkwaardig dat vrouwen aan vrouwen bijna uitsluitend boeken geschreven door een vrouw aanraden. En dan nog die 'Alles went behalve een vent...' boeken van YK.

Is de literatuur dan zo sexueel gepartitioneerd of is het de kwalificatie 'gemakkelijk leesvoer' die de doorslag geeft?

Inquiring mind wants to know...

Hombre

Omdat ze gemakkelijk leesvoer vroeg.
Mijn aller-, aller-, allerfavorietste schrijver is onder andere AFTh van der Heijden, maar als iemand om gemakkelijk leesvoer vraagt dan raad ik niet Vallende Ouders of Tonio aan. Of niet Patrimonium of Nemesis van Philip Roth of Zeitoun van Davis Sedaris of nou ja nog meer prachtig leesvoer

Maar goed, komen wat leuke schrijvers:
Joris van Casteren, Miquel Bulnes, david Sedaris, john irving, dimitri verhulst, joost heyink, nicolo amaniti.

Maar het ALLERGRAPPIGSTE boek dat ik vorig jaar las: fijne familie van Hugo Hoes. Allemaal lezen!!!!!

Hadewich

Hadewich

21-03-2014 om 23:21

Hombre

Suzanne Vermeer is geen vrouw, maar een pseudoniem van een mannelijke schrijver. Hij is een paar jaar geleden overleden en er worden nu door andere schrijvers boeken geschreven onder hetzelfde pseudoniem.

Overigens lees ik meestal wel boeken geschreven door vrouwen, maar de boeken over Jack Reacher (auteur Lee Child) vind ik ook leuk. En Jonas Jonasson schrijft ook leuk, de titels alleen al zijn grappig: 'De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween' en 'De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje'.

bibi63

bibi63

21-03-2014 om 23:23

Nog een man

Rene Appel. Lekker te lezen en spannend.

neteret mut

neteret mut

22-03-2014 om 00:43

bij de action

zag ik een hele stapel luisterboeken liggen, 1,99 euro per boek, veel verschillends.

Hadewich

Hadewich

22-03-2014 om 08:36

Toevoeging op mijn bericht (nr. 20)

De boeken over Jack Reacher lezen ook lekker weg. Die van Jonas Jonasson iets minder.

Mijntje

Mijntje

22-03-2014 om 09:58

hombre

Behalve de vrouwen die ik adviseerde zijn de andere vrouwelijke schrijfsters in dit draadje niet mijn smaak.
Maar inderdaad interessant, die vrouwelijke schrijfsters. Voor easy-lezen. Best erg eigenlijk Verder puilt onze boekenkast uit met mannelijke schrijvers.

Succes Vera! Beterschap.

Hombre

Hombre

23-03-2014 om 19:14

@Hadewych

"Suzanne Vermeer is geen vrouw, maar een pseudoniem van een mannelijke schrijver."

OK, dan ga ik 'm eens lezen

Bij J.K. Rowling (Harry Potter) kwam dat thema ook nogal eens langs. Blijkbaar plubliceerde ze met haar initialen omdat de uitgever bang was dat de doelgroep (jongens) minder snel een boek geschreven door een vrouw zou lezen. (onterechte angst, wij mannen lezen alles)

En later schreef ze nog een boek onder een mannelijk pseudoniem.

http://www.bustle.com/articles/15839-what-jk-rowling-using-a-male-pseudonym-says-about-sexism-in-publishing

Hadewich

Hadewich

23-03-2014 om 21:36

Hombre

Hopelijk stelt het je niet teleur. Suzanne Vermeer leest makkelijk weg (daarom raadde ik het ook aan), maar het schrijfniveau ontstijgt de gemiddelde bouquetreeksroman niet. Soms bijvoorbeeld veel te gedetailleerd, zoals de complete lijst boodschappen die de hoofdpersoon moet halen. Ik heb deze boeken gelezen, omdat ik even toe was aan iets makkelijks (net als de topicstartster), maar eigenlijk zijn ze mij té makkelijk.

Vera*

Vera*

24-03-2014 om 19:20

uitgebreide reaktie

Camilla Läckberg ken ik. Bij haar komen de kaneelbroodjes zo vaak voorbij dat ik ze zelf maar eens gemaakt heb
Als je van Italië houdt dan kan ik je ook nog de boeken van Donna Leon aanraden over Brunetti.
De overige aanraders zijn in bestelling.
Op de een of andere manier zal ik niet snel van een Nederlandse schrijver/schrijfster iets lezen.
Dat moet ik toch maar gaan doen (ook besteld)
Virginia Andrews is inderdaad veel van het zelfde (gaap)
De kleine huis boeken ken ik goed, mijn moeder heeft er heel veel uit voorgelezen.
Volgens mij heb ik verder geen voorkeur voor mannelijke of vrouwelijke auteurs Misschien moet ik er eens op gaan letten.
In ieder geval heb ik van jullie heel veel tips gekregen en dan kom ik hopelijk de tijd wel door.

Moet zeggen (OT)

dat ik nu wel erg nieuwsgierig ben naar het geslacht van de schrijvers wiens boeken mijn boekenkast vullen... ; )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.