Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Shifra

Shifra

15-08-2012 om 23:01

Geluidsinstallatie

Hoi medeouders,

ik ben vorig jaar gescheiden en leef sindsdien met een klein cassetterecordertje in mijn woonkamer.
Ik hou erg van muziek en van naar muziek luisteren, en heb een redelijk goed gehoor. Ik vind een goeie geluidskwaliteit dan ook belangrijk voor een geluidsinstallatie.
Ik heb geld gekregen van een aantal vrienden toen ik mijn verjaardag voor het eerst vierde in mijn nieuwe huisje, om er iets mee te kopen wat ik graag wilde hebben.
Ik wil dolgraag een goeie cdspeler, met radio, en ben nu aan het kijken wat misschien geschikt is.
Ik bezocht een speciaalzaak, en begreep dat van die grote boxen, die lange die op de grond staan, het beste geluid geven. Ik weet niet of dit een verkooppraatje is.
Daarom mijn vraag aan jullie: welke geluidsinstallatie hebben jullie en wat bevalt er wel/niet?
Ik zoek geen streamer of zo, gewoon een goeie radiocdspeler.
Wie o wie kan mij hierover goeie tips geven??
Dank je wel alvast voor het reageren!

groet, shifra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

16-08-2012 om 00:27

Cd speler maakt niet uit

Het gaat om de boxen. Heb je echt nog bandjes? De kleine boxen zijn tegenwoordig te vergelijken met die kasten van vroeger.
Rosa van der Zanden

Shifra

Shifra

16-08-2012 om 00:35

Verkeerd woord

dank rosa voor je reaktie, daardoor merkte ik dat ik een verkeerd woord had gebruikt.
Ik bedoelde dat ik een radio cd speler heb, zo'n kleintje met ingebouwde boxen.
Ik zoek daar dus een veel betere van, met aparte boxen. Ik heb daarnet gezien op internet dat zoiets een homecinema systeem heet, of vergis ik me dan?

groet, shifra

Vera*

Vera*

16-08-2012 om 09:57

Goede boxen aansluiten op je computer of laptop. Je zet al je muziek in de mediaplayer en radio luisteren kan gewoon online (www.nederland.fm)

Primavera

Primavera

16-08-2012 om 11:51

Geluidskwaliteit is mijn werk

Alles in een muziekinstallatie maakt uit voor de uiteindelijke geluidskwaliteit, zelfs de kabels die je gebruikt om de boxen aan te sluiten en de plaats waar je ze neer zet. Zeer zeker maakt ook de cd-speler uit voor het resultaat. De muziekkwaliteit die je hoort wordt uiteindelijk bepaald door het slechtstspelende of geleidende element in de opeenschakeling van apparaten en kabels en dan maakt het ook nog uit of je een fantsoenlijk geregistreerde muziek hebt.
Homecinema hebben 5 boxjes en zijn bedoeld voor films die met 5 geluidspunten opgenomen zijn. Verweg de meeste muziek is stereo, waardoor het niets toevoegd of erger nog de oorspronkelijke muziek bewerkt wordt om die over 5 boxen te verdelen wat de geluidskwaliteit niet ten goede komt. Bovendien moeten dan voor hetzelfde budget 5 boxen worden gemaakt ipv twee waardoor er minder per box geinvesteerd kan worden.
Van die lange boxen die op de grond staan zijn over het algemeen beter voor een diepere bas, maar daar moet je dan wel de ruimte voor hebben. In tegenstelling van wat de meeste mensen denken moeten de boxen juist een eind van de achtermuur af staan ipv er tegenaan.
Kleinere boxen kunnen net zo goed hoge kwaliteit geven met misschien iets minder diepe bas.
Als je zegt wat je budget is of welke merken je op het oog hebt kan ik wel aan mijn man vragen (ook in de hifiwereld weekzaam) wat voor jou de beste keus is.
Groeten Primavera

Shifra

Shifra

16-08-2012 om 23:17

Primavera

Dank voor je heldere uitleg, zo fíjn ook want je vertelt dingen die ik niet weet en die me in zo'n winkel ook niet worden verteld.
Ik heb niet zo'n hele grote woonkamer, het is een kleine dertiger jaren woning, met een smalle woonkamer Ik zou eventueel wel van die lange boxen kunnen neerzetten, maar het neemt wel heel erg veel plaats in en ze worden dan erg zichtbaar
Mijn budget is nu 500-700 euro. Ik leg zelf wat spaargeld bij. Denk je dat daar nog iets goeds voor te kopen valt? Anders spaar ik nog even een tijdje door hoor. Ik vind het nl. behoorlijk belangrijk om dit goed te regelen.
Qua merken: dat weet ik niet goed. Ik hoorde van iemand dat Bose een goed merk is. Maar andere merken, bv Sony, kunnen ook goeie produkten leveren, dus dat vind ik ook prima.
Wat hártstikke aardig dat je dit aan je man wilt vragen, dank je wel alvast.

groetjes ,shifra

ilsepilse

ilsepilse

17-08-2012 om 14:34

Grote boxen...(infinity)

breek mij de bek open..
mijn man heeft ze 10jr geleden gekocht bij RAF, sublieme kwaliteit, en ook goeie voorversterkers erbij maar je moet dan een echte muziekliefhebber zijn, hij hoort ieder basje, viooltje alles...
nu zijn die dingen onbetaalbaar geworden...

Primavera

Primavera

18-08-2012 om 22:38

Slechte internetverbinding

Hallo Shifra,
Op het ogenblik ben ik op vakantie en de internetverbinding is hier bar slecht. Ik heb al 3 keer een bericht geschreven, maar dan valt hij weer uit en blijft de OO-app geblokkeerd totdat il mijn telefoon weer helemaal uitzet en opnieuw opstart.
Ik probeer zo weer

Shifra

Shifra

19-08-2012 om 13:22

Primavera

Hoi,

je internetverbinding is inderdaad niet best, pas daarstraks verscheen je bericht op het forum terwijl je het gisteravond al had gepost.

Hou ook maar lekker vakantie: ik kan best nog even wachten tot je weer terug bent hoor!

groet, shifra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.